Škoda Superb (2008–2015)
Predsjednička limuzina za „šaku“ maraka
Najveća Škodina limuzina Superb oduvijek je važila kao odlična poslovna limuzina koje se ne stide ni predsjednici država. Mehanika i motori isti su kao na Passatu, što je mnogima dovoljna preporuka za kupovinu...
Škoda Superb (2008–2015) 2.0 TDI (140 KS)
Škoda Superb druge generacije postigla je cilj, jer je prodaja, s obzirom na segment, išla bolje od očekivanja. Velika se limuzina pokazala kao idealna za poslovni i politički sektor, pa se stoga nemojte čuditi što je većina raspoloživih primjeraka ozbiljne crne boje. Ponuda prostora za putnike na zadnjoj klupi je rekordna. Istine radi recimo da se niko nije žalio na prostor predviđen za koljena, ali jeste za glavu.
Ni dužina sjedećih površina na zadnjoj klupi nije baš dobila najveće ocjene... Iz šarolike ponude motora posebno se isticao 2.0-litarski dizelaš sa sistemom ubrizgavanja goriva „pumpa-dizna“. Takav način ubrizgavanja goriva je upadno bučniji od „common – raila“, pa se ne treba čuditi što je koncern Volkswagen napustio „pumpa – diznu“ i prešao na „common – rail“. Bez obzira na stanje motora savjetujemo češću provjeru nivoa ulja, jer su ovi motori poznati po nešto većoj potrošnji ulja od uobičajene.
Iako vlada mišljenje da su vozila koncerna Volkswagen imuna na kvarove, praksa pokazuje da to jednostavno nije tačno. Skupi kvarovi na sistemu ubrizgavanja goriva nisu nikakva rijetkost, baš kao ni otkazivanja DSG mjenjača. Zbog učestalih kvarova na DSG transmisiji nemojte ni pomisliti da kupite takav primjerak iako je vjerovatno da je bivši vlasnik već zamijenio sve šta je trebalo. U već standardne probleme sa svim Škodinim modelima iz tog doba ubraja se i škripa prednjeg ovjesa tokom hladnih jutara. Ni kuckanje zbog istrošenih stabilizatora nije rijetkost.
Prije bi se moglo reći da je pravilo. Zbog velikog opterećenja prednjih amortizera oni mogu popustiti na nešto manjoj kilometraži od očekivane, što je problem kod svih sličnih automobila, a ne samo Superba. Tu i tamo znaju se javiti greške u radu parking senzora koji zbog toga više nisu pouzdani. Popravak ne bi trebalo da bude skup. Zbog veličine Superb nije baš pogodan za svakodnevnu upotrebu u gradu, pa je s obzirom na potrebe većine naših kupaca tražen isključivo u krugovima ljudi koji imaju potrebe za čestim putovanjima.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 TDI (140 KS) |
Prosječno |
6,2 |
Najmanje |
3,9 |
Najviše |
9,3 |
Prednosti
Performanse na otvorenoj cesti, rekordna ponuda prostora, praktična peta vrata (prtljažnik), izrada automobila
Mane
DSG transmisija, ubrzano trošenje prednjih amortizera, parking senzori, škripanje prednjeg ovjesa
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.968 ccm |
Snaga |
140 KS pri 4.200 o/min |
Max obrtni momenat |
320 Nm pri 1.750–2.500 o/min |
Najveća brzina |
208 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10 s |
Dimenzije DxŠxV |
483,8 x 181,7 x 146,2 cm |
Masa |
1.547 kg |
Osovinski razmak |
276 cm |
Prtljažnik |
550–1.490 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. Škoda predstavila drugu generaciju poslovne limuzine Superb
• 2010. Umjesto dizelaša sa sistemom „pumpa – dizna“ u ponudu ulazi onaj sa istom snagom i zapreminom, ali sistemom „common – rail“
• 2011. Poboljšani se motori nude uz oznaku SE Plus
• 2013. U prodajne salone stiže redizajnirana verzija. Vidljive su manje promjene na vanjskom dizajnu, dok je unutrašnjost oplemenjena boljim paketima opreme
⚠️ Obrati pažnju:
Na početku prodaje modela sa DSG mjenjačima javilo se dosta (pre)skupih modela
Brizgaljke za ubrizgavanje goriva dosta su osjetljive na loše gorivo i mehaničke nečistoće
Zbog velikog opterećenja prednji amortizeri ne traju onoliko dugo koliko se očekuje
Više informacija o modelu Škoda Superb pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.