Land Rover Freelander (1998–2006)
Praktičan i problematičan
Zahvaljujući dimenzijama Land Rover Freelander pokazao se kao vrlo praktičan u svim uslovima eksploatacije, računajući i nimalo bezazlene off-road izlete. Prva se serija nije proslavila po kvalitetu...
Land Rover Freelander (1998–2006) 2.0 TD (112 KS)
Kada se na tržištu pojavio Land Rover Freelander nastala je prava pomutnja među proizvođačima automobila, jer konkurencija jednostavno nije imala pravi odgovor. Na početku prodaje ponuda motora nije bila velika, tek dva benzinca i jedan dizelaš. S obzirom na to da performanse dizel motora gotovo savršeno odgovaraju stilu naših vozača nije čudo što je ponuda benzinaca na domaćem tržištu polovnjaka skoro pa nikakva.
Sa današnje tačke gledišta motor sa 112 KS djeluje prilično prigušeno, što bi trebalo ići na ruku dugovječnosti. I zaista, dizelaš sa common-rail sistemom ubrizgavanja goriva u cilindre ne pravi previše problema, barem što se čiste mehanike tiče. Usljed velike kilometraže moguće je otkazivanje turbo punjača i poneke brizgaljke goriva. Ležajevi turbo punjača završavaju radni vijek zbog lošeg ulja i preskakanja redovnog servisnog protokola. Brizgaljke najčešće otkažu poslušnost zbog upotrebe lošeg goriva, ali u posljednje vrijeme zbog poboljšanja situacije na našim benzinskim stanicama problem više nije tako izražen.
Kao najveća mana prve serije Freelandera navode se sve karike u lancu 4x4 transmisije. Pri tome se pogotovo misli na srednji i zadnji difrencijal, ali i ležajeve kardanske osovine. Navedene komponente očigledno nisu dorasle ni potrebama prosječnih vozača, a kamoli onih zahtjevnijih. Zamjena difrencijala i kardonskih osovina vrlo je složen posao koji bi trebalo prepustiti ovlaštenim servisima kakvih je kod nas malo. Ni cijene usluga nisu baš za svačiji džep, pa prije kupovine savjetujemo stručan i detaljan pregled kompletnog automobila.
Ni mjenjač nije posebno izdržljiv. Potvrđuje to veliki broj zabilježenih lomova zupčanika, a u ekstremnim slučajevima i puknuća glavne osovine. Freelander su nudio u verzijama sa tvrdim i mekanim krovom iza zadnjih sjedišta. Iako je „soft – top“ u prirodi izgledao dosta atraktivnije od standardne verzije, bolje ga je izbjegavati, jer s vremenom dolazi do pucanja platna pa samim tim i propuštanja vode u putnički prostor. Bez uvijanja moramo reći da je prva generacija Freelandera vlasnike bacala u očaj, ali da je nasljednik predstavljen 2006. godine u svakom pogledu drastično bolji automobil...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 TD (112 KS) |
Prosječno |
8,3 |
Najmanje |
7,0 |
Najviše |
11,3 |
Prednosti
Dizajn, upotrebljivost na asfaltu i van njega, lak za vožnju čak i početnicima, dvije vrste krova
Mane
Komponente ovjesa lošeg kvaliteta, česti kvarovi - više vrsta, zadnji i centralni diferencijal, upravljački mehanizam
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.950 ccm |
Snaga |
112 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
260 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
159 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
14,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
436,8 x 180,9 x 170,8 cm |
Masa |
1.560 kg |
Osovinski razmak |
255 cm |
Prtljažnik |
311–1.194 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1998. Poslije dugog razvoja na tržište stiže Land Rover Freelander
• 2001. Značajno proširena ponuda motora uz poboljšanje paketa opreme
• 2004. Ispravljena većina tehničkih nedostataka, što odmah prepoznaju kupci
• 2006. Predstavljen nasljednik sa još ljepšim dizajnom i boljim tehnološkim rješenjima
⚠️ Obrati pažnju:
Česti kvarovi kardanskih osovina kvare ugođaj u vožnji i popriličan su trošak
Na zadnjem diferencijalu primjećeno je neuobičajeno mnogo neugodnih problema
Ni mjenjač kao komponenta transmisije nije se iskazao pouzdanim radom
Više informacija o modelu Land Rover Freelander pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.