Land Rover Freelander (1998–2006)

Praktičan i problematičan

Zahvaljujući dimenzijama Land Rover Freelander pokazao se kao vrlo praktičan u svim uslovima eksploatacije, računajući i nimalo bezazlene off-road izlete. Prva se serija nije proslavila po kvalitetu...
11 Decembar 2017

Praktičan i problematičan

Land Rover Freelander (1998–2006) 2.0 TD (112 KS)

Kada se na tržištu pojavio Land Rover Freelander nastala je prava pomutnja među proizvođačima automobila, jer konkurencija jednostavno nije imala pravi odgovor. Na početku prodaje ponuda motora nije bila velika, tek dva benzinca i jedan dizelaš. S obzirom na to da performanse dizel motora gotovo savršeno odgovaraju stilu naših vozača nije čudo što je ponuda benzinaca na domaćem tržištu polovnjaka skoro pa nikakva.

Land Rover Freelander Td4 3door 2004 1280 d7432510fcb7f0056a2df3e9c02346f5f0

Sa današnje tačke gledišta motor sa 112 KS djeluje prilično prigušeno, što bi trebalo ići na ruku dugovječnosti. I zaista, dizelaš sa common-rail sistemom ubrizgavanja goriva u cilindre ne pravi previše problema, barem što se čiste mehanike tiče. Usljed velike kilometraže moguće je otkazivanje turbo punjača i poneke brizgaljke goriva. Ležajevi turbo punjača završavaju radni vijek zbog lošeg ulja i preskakanja redovnog servisnog protokola. Brizgaljke najčešće otkažu poslušnost zbog upotrebe lošeg goriva, ali u posljednje vrijeme zbog poboljšanja situacije na našim benzinskim stanicama problem više nije tako izražen.

Land Rover Freelander Td4 3door 2004 1280 97728d6a2906a6a3ff513ec481b9c3e31b

Kao najveća mana prve serije Freelandera navode se sve karike u lancu 4x4 transmisije. Pri tome se pogotovo misli na srednji i zadnji difrencijal, ali i ležajeve kardanske osovine. Navedene komponente očigledno nisu dorasle ni potrebama prosječnih vozača, a kamoli onih zahtjevnijih. Zamjena difrencijala i kardonskih osovina vrlo je složen posao koji bi trebalo prepustiti ovlaštenim servisima kakvih je kod nas malo. Ni cijene usluga nisu baš za svačiji džep, pa prije kupovine savjetujemo stručan i detaljan pregled kompletnog automobila.

Land Rover Freelander Td4 3door 2004 1280 8e9bcb6f3de9bfd01f5ccbc0e176acec0d

Ni mjenjač nije posebno izdržljiv. Potvrđuje to veliki broj zabilježenih lomova zupčanika, a u ekstremnim slučajevima i puknuća glavne osovine. Freelander su nudio u verzijama sa tvrdim i mekanim krovom iza zadnjih sjedišta. Iako je „soft – top“ u prirodi izgledao dosta atraktivnije od standardne verzije, bolje ga je izbjegavati, jer s vremenom dolazi do pucanja platna pa samim tim i propuštanja vode u putnički prostor. Bez uvijanja moramo reći da je prva generacija Freelandera vlasnike bacala u očaj, ali da je nasljednik predstavljen 2006. godine u svakom pogledu drastično bolji automobil...

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.0 TD (112 KS)
Prosječno 8,3
Najmanje 7,0
Najviše 11,3

Prednosti

Dizajn, upotrebljivost na asfaltu i van njega, lak za vožnju čak i početnicima, dvije vrste krova

Mane

Komponente ovjesa lošeg kvaliteta, česti kvarovi - više vrsta, zadnji i centralni diferencijal, upravljački mehanizam

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.950 ccm
Snaga 112 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 260 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 159 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 14,4 s
Dimenzije DxŠxV 436,8 x 180,9 x 170,8  cm
Masa 1.560 kg
Osovinski razmak 255 cm
Prtljažnik 311–1.194 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

1998. Poslije dugog razvoja na tržište stiže Land Rover Freelander

• 2001. Značajno proširena ponuda motora uz poboljšanje paketa opreme

• 2004. Ispravljena većina tehničkih nedostataka, što odmah prepoznaju kupci

• 2006. Predstavljen nasljednik sa još ljepšim dizajnom i boljim tehnološkim rješenjima

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1.2

Česti kvarovi kardanskih osovina kvare ugođaj u vožnji i popriličan su trošak

 

Slika2.1

Na zadnjem diferencijalu primjećeno je neuobičajeno mnogo neugodnih problema

 

Slika3

Ni mjenjač kao komponenta transmisije nije se iskazao pouzdanim radom

 

Više informacija o modelu Land Rover Freelander pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – MG3 Luxury 1.5 Hybrid

Hibrid koji prednost daje struji

U trenutku kada mnogi automobilski brendovi odustaju od klasičnih gradskih automobila i mijenj...