Škoda Octavia Combi (2005–2013)
Praktičan i kvalitetan češki transporter
Škoda Octavia druge generacije na tržištu polovnjaka se uvažava kao „pravi“ Volkswagen, što je najbolja potvrda kvaliteta. Nažalost, i lopovi je svrstavaju u isti rang, pa je broj otuđenih Octavia svakim danom veći...
Škoda Octavia Combi (2005–2013) 1.9 TDI (105 KS)
Škoda Octavia druge generacije je bila pogodak u centar. Skladan dizajn prati savremena tehnologija uz pošteno odmjerenu cijenu. Zbog toga kupaca nije nedostajalo, pogotovo onih koji Volkswagen smatraju kao mjerilo vrijednosti. Mnogima je odgovarala činjenica da Octavia II dijeli mnoga tehnološka rješenja sa Golfom pete generacije. U širokoj lepezi pogonskih jedinica posebno se ističe 1.9 TDI motor sa sistemom ubrizgavanja „pumpa – dizna“ uparen sa manuelnim mjenjačem sa pet stepeni prenosa.
U to doba problematični DSG mjenjač je raspolagao sa stepenom prenosa više. Dizelaš sa 105 KS se pokazao kao veoma izdržljiv. Jedina istaknuta mana je turbo punjač kojeg su gotovo svi vlasnici morali zamijeniti nakon 130–150.000 km. Fabrika je to željela pripisati lošem održavanju, odnosno korištenju neadekvatnog ulja, ali pri tome zaboravlja da se većina primjeraka do te kilometraže isključivo servisirala u ovlaštenoj servisnoj mreži. Svi dizelaši u Octaviji II su dolazili sa plivajućim zamajcem, a s njim i sa poznatim, skupim problemima.
Nakon otprilike 150.000 kilometara se mora predvidjeti zamjena. Najbolji su originalni dijelovi. Skupi su, a isto se može reći i za usluge ovlaštenog servisa. Prve serije Octavije 2 su imale problema sa kompresorom klime. U većini slučajeva je jedino rješenje bila zamjena, za čiju je cijenu bolje ne pitati. Lošeg su kvaliteta bile i manžetne na poluosovinama. Nisu skupe, ali zakašnjela reakcija može uzrokovati otkazivanje kinetičkog zgloba. Tasteri na multifunkcionalnom upravljaču često otkažu poslušnost, baš kao i loše postavljeni kederi na zadnjim vratima.
Zbog toga vlaga pod nogama putnika nije rijetkost. Uobičajena boljka svih Škodinih modela jesu mekane elastične komponente ovjesa. Pri tome su u prvom redu misli na stabilizatore i selen blokove. Prije kupovine obratite pažnju i na aksijalne ležajeve amortizera. Ako je buka prilikom prelaska rupa izražena, možete biti sigurni da slijedi zamjena tog, ne baš skupog, dijela. Zabilježeni su i rijetki kvarovi na servo pumpi volana. Škodin model Octavia ravnopravno je stao uz bok originalnim Volkswagenima. Pri tome mislimo na: cijenu, mane, vrline i interes lopova.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.9 TDI (105 KS) |
Prosječno |
6,1 |
Najmanje |
3,8 |
Najviše |
9,2 |
Prednosti
Veliko zadovoljstvo vlasnika, odlična ponuda prostora na prednjim sjedištima, velike transportne mogućnosti, pouzdan i ekonomičan 1,9 TDI „pumpa-dizna“ agregat
Mane
Osjetljiv turbo punjač, kompresor klime, tasteri na volanu, aksijalni ležejevi amortizera, manžetne na poluosovinama
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.896 ccm |
Snaga |
105 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
250 nm pri 1.900 o/min |
Najveća brzina |
191 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,8 s |
Dimenzije DxŠxV |
456 x 176 x 146 cm |
Masa |
1.325 kg |
Osovinski razmak |
257 cm |
Prtljažnik |
580–1.620 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2004. Krajem godine predstavljena Octavia II sa tehnološkim rješenjima Golfa 5 i Audia A3
• 2007. U ponudu ulaze modeli za ozbiljnim multimedijalnim sistemima. Istina, doplata je bila vrlo skupa
• 2009. Ozbiljan redizajn uz uvođenje „common – rail“ dizel motora
• 2014. Službeno predstavljanje Octavie 3. generacije iako se Octavia 2 i dalje nastavlja proizvoditi
⚠️ Obrati pažnju:
Turbo punjač na motoru 1.9 TDI „pumpa – dizna“ je najslabija karika u inače pouzdanom lancu
Kompresor klima uređaja se nije baš proslavio pouzdanim radom. Zamjena je vrlo skupa
Stabilizatori i elastične komponente prednjeg ovjesa spadaju u potrošni materijal
Više informacija o modelu Škoda Octavia pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.