Škoda Octavia Combi (2005–2013)

Praktičan i kvalitetan češki transporter

Škoda Octavia druge generacije na tržištu polovnjaka se uvažava kao „pravi“ Volkswagen, što je najbolja potvrda kvaliteta. Nažalost, i lopovi je svrstavaju u isti rang, pa je broj otuđenih Octavia svakim danom veći...
16 Januar 2017

Praktičan i kvalitetan češki transporter

Škoda Octavia Combi (2005–2013) 1.9 TDI (105 KS)

Škoda Octavia druge generacije je bila pogodak u centar. Skladan dizajn prati savremena tehnologija uz pošteno odmjerenu cijenu. Zbog toga kupaca nije nedostajalo, pogotovo onih koji Volkswagen smatraju kao mjerilo vrijednosti. Mnogima je odgovarala činjenica da Octavia II dijeli mnoga tehnološka rješenja sa Golfom pete generacije. U širokoj lepezi pogonskih jedinica posebno se ističe 1.9 TDI motor sa sistemom ubrizgavanja „pumpa – dizna“ uparen sa manuelnim mjenjačem sa pet stepeni prenosa.

Skoda Octavia Combi 2009 1280 31e4bd3995109189e583b817e0476d8c62

U to doba problematični DSG mjenjač je raspolagao sa stepenom prenosa više. Dizelaš sa 105 KS se pokazao kao veoma izdržljiv. Jedina istaknuta mana je turbo punjač kojeg su gotovo svi vlasnici morali zamijeniti nakon 130–150.000 km. Fabrika je to željela pripisati lošem održavanju, odnosno korištenju neadekvatnog ulja, ali pri tome zaboravlja da se većina primjeraka do te kilometraže isključivo servisirala u ovlaštenoj servisnoj mreži. Svi dizelaši u Octaviji II su dolazili sa plivajućim zamajcem, a s njim i sa poznatim, skupim problemima.

Skoda Octavia Combi 2009 1280 f8c53a3489187312341dc201604067e572

Nakon otprilike 150.000 kilometara se mora predvidjeti zamjena. Najbolji su originalni dijelovi. Skupi su, a isto se može reći i za usluge ovlaštenog servisa. Prve serije Octavije 2 su imale problema sa kompresorom klime. U većini slučajeva je jedino rješenje bila zamjena, za čiju je cijenu bolje ne pitati. Lošeg su kvaliteta bile i manžetne na poluosovinama. Nisu skupe, ali zakašnjela reakcija može uzrokovati otkazivanje kinetičkog zgloba. Tasteri na multifunkcionalnom upravljaču često otkažu poslušnost, baš kao i loše postavljeni kederi na zadnjim vratima.

Skoda Octavia 2009 1280 85f597f5221536d0d132190cf3a3d072a5

Zbog toga vlaga pod nogama putnika nije rijetkost. Uobičajena boljka svih Škodinih modela jesu mekane elastične komponente ovjesa. Pri tome su u prvom redu misli na stabilizatore i selen blokove. Prije kupovine obratite pažnju i na aksijalne ležajeve amortizera. Ako je buka prilikom prelaska rupa izražena, možete biti sigurni da slijedi zamjena tog, ne baš skupog, dijela. Zabilježeni su i rijetki kvarovi na servo pumpi volana. Škodin model Octavia ravnopravno je stao uz bok originalnim Volkswagenima. Pri tome mislimo na: cijenu, mane, vrline i interes lopova.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.9 TDI (105 KS)
Prosječno 6,1
Najmanje 3,8
Najviše 9,2

Prednosti

Veliko zadovoljstvo vlasnika, odlična ponuda prostora na prednjim sjedištima, velike transportne mogućnosti, pouzdan i ekonomičan 1,9 TDI „pumpa-dizna“ agregat

Mane

 Osjetljiv turbo punjač, kompresor klime, tasteri na volanu, aksijalni ležejevi amortizera, manžetne na poluosovinama 

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.896 ccm
Snaga 105 KS pri 4.000 o/min 
Max obrtni momenat 250 nm pri 1.900 o/min 
Najveća brzina 191 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,8 s
Dimenzije DxŠxV 456 x 176 x 146 cm
Masa 1.325 kg
Osovinski razmak 257 cm
Prtljažnik 580–1.620 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2004. Krajem godine predstavljena Octavia II sa tehnološkim rješenjima Golfa 5 i Audia A3

• 2007. U ponudu ulaze modeli za ozbiljnim multimedijalnim sistemima. Istina, doplata je bila vrlo skupa

• 2009. Ozbiljan redizajn uz uvođenje „common – rail“ dizel motora

• 2014. Službeno predstavljanje Octavie 3. generacije iako se Octavia 2 i dalje nastavlja proizvoditi

 

⚠️ Obrati pažnju:

Slika1 (1)

Turbo punjač na motoru 1.9 TDI „pumpa – dizna“ je najslabija karika u inače pouzdanom lancu

 

Slika2 (3)

Kompresor klima uređaja se nije baš proslavio pouzdanim radom. Zamjena je vrlo skupa

 

Slika3 (1)

Stabilizatori i elastične komponente prednjeg ovjesa spadaju u potrošni materijal

 

Više informacija o modelu Škoda Octavia pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – MG3 Luxury 1.5 Hybrid

Hibrid koji prednost daje struji

U trenutku kada mnogi automobilski brendovi odustaju od klasičnih gradskih automobila i mijenj...