FIAT Brava (1996–2002)
Pouzdanija nego što se misli
FIAT Bravo/Brava je 1996. godine dobio nagradu „Car of the Year“, što navodi na zaključak da je svojevremeno bio veoma savremen automobil. Oprema i performanse su na nivou njemačke konkurencije, a cijene polovnih primjeraka više nego povoljne...
FIAT Brava (1996–2002) 1.4 benzin (80 KS)
Nasljednik Tipa i prethodnik Stila, model Brava je ostvario solidan prodajni rezultat. Zbog toga postoji veliki broj polovnjaka za kojim i dan-danas vlada interes, pogotovo na tržištima sa slabijom kupovnom moći kao što je naše. S obzirom na to da je posljednji primjerak s proizvodnih traka sišao prije petnaestak godina, logično je da svi trenutno raspoloživi imaju veliku kilometražu. Sve ispod 200.000 km jednostavno nije realno.
Manje-više Brava je i po pedantnim njemačkim servisima vrlo pouzdana. Po broju kvarova spada u zlatnu sredinu, što je dobra referenca. U principu, sve zavisi od prošlih vlasnika, odnosno njihove brige prema automobilu. U slučaju benzinskih motora, a pogotovo 1.4-litarskog sa 80 KS niko ne bi trebao imati brige. Jedino se treba voditi računa o velikom servisu, koji je obavezan svakih 120.000 km. Kod pojedinih primjeraka je primijećeno zakazivanje termostata motora. Ako vozač ne prati temperaturu motora može doći do krivljenja glave motora.
Listajući istoriju modela zaključili smo da su vlasnici najviše primjedbi uputili na loš kvalitet gumenih manžetni na poluosovinama. Ako se kvar ne uoči na vrijeme, jeftina zamjena manžetne pretvara se u skupu zamjenu homokinetičkog zgloba. Sajle ručne kočnice često uhvati korozija pa je za ispravan rad neophodna zamjena. Korozija površinski napada i ostale komponente donjeg postroja, dok je karoserija generalno dobro zaštićena. Inženjeri su predvidjeli prilično tvrde opruge koje idu u prilog dobrom ležanju na cesti, ali uzrokuju nešto brže propadanje amortizera.
Elektronika zna biti prilično čudna. Nekada je u pitanju audio sistem koji po gašenju motora „zaboravi“ umemorisane stanice, drugi put je klima uređaj... Ako se kvar može jednostavno detektovati problem nije veliki, ali često majstori ne mogu odrediti tačan uzrok greške, što je frustrirajuće. Pomalo neočekivano za sredinu devedesetih godina prošlog vijeka, oprema je bila napredna. Klima uređaj, vazdušni jastuci, dobar audio uređaj, centralna brava, električni podizači stakala... To pak znači da se i poslije toliko godina od prestanka proizvodnje može kupiti automobil koji zadovoljava sve potrebe današnjih kupaca.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.4 (80 KS) |
Prosječno |
7,0 |
Najmanje |
5,6 |
Najviše |
11,7 |
Prednosti
Dobra zaštita od korozije, solidna ponuda prostora, pouzdan motor, bogata oprema, generalno dobar kvalitet
Mane
Samo dvije NCAP zvjezdice, ćudljiva elektronika, manžetne na poluosovinama, korozija na donjem postroju
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.370 ccm |
Snaga |
80 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
112 Nm pri 2.750 o/min |
Najveća brzina |
174 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
13,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
400,2 x 175 x 142 cm |
Masa |
1.010 kg |
Osovinski razmak |
254 cm |
Prtljažnik |
380 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1995. Početak proizvodnje FIAT-a Bravo/Brava
• 1996. FIAT Bravo/Brava dobija nagradu „Car of the Year“
• 1998. U ponudu ulazi verzija sa 1.9 JTD motorom i 1.2 16v benzincem
• 1999. Izvedeno blago poboljšanje svih komponenti prije prestanka proizvodnje 2002. godine
⚠️ Obrati pažnju:
Na 1,4 benzinskom motoru može otkazati termostat, a zbog pregrijavanja se može oštetiti glava motora
Manžetne na poluosovinama nisu baš kvalitetne. Savjetujemo kupovinu od provjerenih proizvođača
Sajle ručne kočnice sklone su koroziji pa je neophodna zamjena zbog prolaska na tehničkom pregledu
Više informacija o modelu Fiat Bravo pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.