Opel Mokka (2012–2016)
Pogodan za grad i teže terene
Opelov SUV „B“ segmenta, uz adekvatnu nadoplatu, može se dobiti sa pogonom 4x4, što je za svaku pohvalu. Mana je nerealno visoka cijena, te u prvim serijama loša finalna obrada...
Opel Mokka (2012–2016) 1.6 benzin (115 KS)
Kao globalno velika kompanija Opel je predstavljanjem Mokke brzo reagovao na sve veću potražnju malih SUV vozila. Odziv kupaca je logičan, s obzirom na to da su takva vozila veoma praktična u gradu ali i van njega. Pogotovo ako su opremljena pogonom 4x4 koji se kod okretne Mokke može naručiti uz određenu nadoplatu. Statistika je pokazala da se većina kupaca ipak odlučuje za pogon na samo prednju osovinu, jer je znatno povoljniji.
Ne čudimo se, s obzirom na to da samo malom broju vozača, u realnim uslovima vožnje, može zatrebati pogon na obje osovine. Ni Opelov model predstavljen 2012. godine, kao ni svi automobili današnjice, nije lišen problema, pogotovo u prvim serijama. Najviše je problema prijavljeno u rubrici „loša finalna obrada“. Već poslije nekoliko hiljada kilometara znalo se čuti krckanje plastičnih obloga u unutrašnjosti, kao i potpuno odvajanje istih od podloge. Ljutnju vlasnika potpirivala je relativno visoka nabavna cijena novog automobila...Veoma skromni potrošač goriva, dizelaš 1.7 CDTI u nekim se serijama pokazao kao gutač ulja. Zabilježeni su slučajevi da se od servisa do servisa trebalo dolijevati po dvije, tri litre skupog ulja.
Daleko je to od standarda za sve motore nove generacije. Valjda je baš zbog toga 2014. u ponudu uveden moderni dizalaš sa planetarno popularnom radnom zapreminom od 1,6-litara. Oznaka CDTI ostala je ista, dok su se kupcima nudile verzija sa 110 i 136 KS. Drugi veliki problem kod dizel motora jeste često začepljavanje DPF filtera. Do njega dolazi na čestim kratkim, odnosno gradskim relacijama, za koje Mokka i jeste namijenjena. U slučaju paljenja žute lampice motor se ne treba zaustavljati. Jedino je riješenje vožnja narednih 50 km, jer sve ispod zaustaviće programiranu regeneraciju.
Startanje regeneracije u servisu nije nimalo jeftino. Šta ako se lampica aktivira ujutro kada žurimo na posao? Vjerovatno je jedino rješenje nazvati šefa i reći mu da se idemo vozati bez veze 50 km... Ovaj je problem prisutan kod većine modernih dizelaša, pa Opel ne treba previše ružiti. Najozbiljniji kvar, koji je izazvao opoziv u ovlaštenu servisnu mrežu, jeste greška na upravljačkom mehanizmu. Površno zategnuta matica na glavi volana prvo je uzrokovala pojavu aksijalnog zazora. Stezanje na pravi moment rješavalo je problem. Na žalost, bilo je manje osjetljivih vozača, odnosno onih koji nisu osjetili zazor pa je, istina vrlo rijetko, znalo doći do potpunog odvajanja stuba upravljača od glave volana.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 benzin (115 KS) |
Prosječno |
8,7 |
Najmanje |
4,5 |
Najviše |
10,7 |
Prednosti
Moderna koncepcija, uz doplatu pogon 4x4, prostranost na zadnjim sjedištima, ekonomičan 1.7 CDTI, maksimalna sigurnost putnika.
Mane
Diskutabilan dizajn karoserije, profinjenost i performanse zaostaju za konkurencijom, buka u putničkom prostoru, loša finalna obrada, nerealno skup kao polovan.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
115 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
155 Nm pri 4.000 o/min |
Najveća brzina |
170 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,3 s |
Dimenzije DxŠxV |
427 x 165 x 177 cm |
Masa |
1.490 kg |
Osovinski razmak |
255 cm |
Prtljažnik |
356-1.372 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2012. Predstavljanje prvog Opelovog SUV-a „B“ segmenta označenog kao Mokka.
• 2014. U ponudu dolazi 1.6 CDTI sa 136 KS koji je odlična zamjena za vremešni 1.7 dizelaš iste oznake.
• 2015. Za nešto skromnije kupce pripremljena je slabija verzija 1.6 litrenog dizelaša sa 110 KS.
• 2016. U Ženevi otkrivena redizajnirana verzija sa decentnim ali upečatljivim detaljima na karoseriji.
⚠️ Obrati pažnju:
Pouzdani štedljivi 1.7 CDTI motor često zna trošiti više ulja nego što propisuje fabrika. Jeftinije je dolijevanje od popravke.
Na kratkim relacijama DPF filter čađi (pre)često pravi neugodne probleme. Rješenje je vožnja u visokom režimu obrtaja u trajanju od najmanje 50 km.
Loš cilindar kvačila uzrokuje otkazivanje cijelog sklopa. Popravka u ovlaštenim servisima nije baš za svačiji džep.
Više informacija o modelu Opel Mokka pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.