Seat Ibiza (2002–2008)
Po ukusu mlađih kupaca
Seat Ibiza 3. generacije je posebno bila u fokusu mlađih kupaca koji su bili skloni tjuningu svih mogućih vrsta, ali najčešće onih loših. Logično, kvarovi su potpuno isti kao na Volkswagen Polu iz tih godina...
Seat Ibiza (2002–2008) 1.9 TDI (101 KS)
Ljepuškasta Seat Ibiza je odmah privukla interes mlađih kupaca i to bez obzira o kojem se motoru radi. Statistika je pokazala da prilikom traženja polovnih Ibiza najveća potražnja vlada za modelima sa 1.9 TDI motorom snažnim 101 KS. Lagana karoserija u kombinaciji sa solidnom snagom vozačima su pružali velike užitke pod uslovom da nije bilo kvarova. A bilo ih je... U principu se radi o istim greškama koje su pogađale i tehnološkog blizanca Volkswagen Pola iz tih godina, što je i logično, jer je mehanika potpuno ista.
![Seat Ibiza 2002 1280 a3d67bc85317940b21838ff1728acc5262](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SeatIbizaa/Seat-Ibiza-2002-1280-a3d67bc85317940b21838ff1728acc5262.webp)
U prvim serijama je bio izražen problem sa mjeračem protoka vazduha. Greška se lako prepoznaje po naglom padu snage, jer motor jednostavno „ne prima“ gas. To je posebno opasno u trenucima kada se obilaze vozila ispred vas. U to vrijeme mjerač protoka vazduha bio je bezobrazno skup. Sada je dosta jeftiniji, a zbog promjene dobavljača nema ni potrebe za čestim mijenjanjem. Tu su i neizbježni problemi sa turbo punjačem, pogotovo u tjuniranim primjercima kakvih je u ponudi previše. Slobodno se može reći da je svaka druga Ibiza podvrgnuta nekom vidu lošeg tjuninga sa neugodno skupim posljedicama.
![Seat Ibiza 2006 1600 0a](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SeatIbizaa/Seat-Ibiza-2006-1600-0a.webp)
Sve u kombinaciji sa, po pravilu, korištenjem lošeg ulja uzrokuje otkazivanje turbo punjača i brizgaljki čija reparacija nije baš jeftina. Brzo trošenje obloga kvačila i tjuninga također sugerišu na loš tjuning, mada treba imati u vidu da ni potpuno serijski automobili nisu baš imuni na ove boljke. Amortizeri i ostale komponente prednjeg ovjesa prosječnog su kvaliteta, te ni po čemu ne odskaču od mnogobrojne konkurencije. Finalni sloj laka nije baš najbolji, a ni završna obrada. Primjedbe na završnu obradu najviše odlaze na adresu unutrašnjosti čija je plastika neprimjereno tvrda, a što je i gore na nekim mjestima sklona ubrzanom habanju.
![Seat Ibiza 2002 1280 12dc7ff48cad6096513b624d0277fb150e](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SeatIbizaa/Seat-Ibiza-2002-1280-12dc7ff48cad6096513b624d0277fb150e.webp)
Akustična izolacija nije baš bogata, što u kombinaciji sa dizel motorom ne predstavlja recept za ugodna duga putovanja. Na kraju se mora zaključiti da se radi o praktičnom gradskom automobilu lijepog izgleda čiji kvalitet najviše zavisi od brige prijašnjih vlasnika. Nažalost, analiza polovnih primjeraka pokazuje da ogromna većina raspoloživih modela zahtijeva velika ulaganja pa zato preporučujemo veliki oprez prije potpisivanja kupoprodajnog ugovora.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.9 TDI (101 KS) |
Prosječno |
5,4 |
Najmanje |
3,6 |
Najviše |
8,4 |
Prednosti
Skladan dizajn, dobra upravljivost, štedljiv motor, praktičan za upotrebu u gradu, dostupnost rezervnih dijelova
Mane
Tvrda plastika u unutrašnjosti, mjerač protoka vazduha, osjetljiv turbo punjač, na lošim cestama brže trošenje komponenti ovjesa
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.896 ccm |
Snaga |
101 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
240 nm pri 1.800 o/min |
Najveća brzina |
190 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
8,9 s |
Dimenzije DxŠxV |
395,5 x 170 x 144 cm |
Masa |
1.140 kg |
Osovinski razmak |
246 cm |
Prtljažnik |
265–1.030 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2002. Seat predstavlja model Ibiza sa znatno širom paletom motora od Volkswagen Pola
• 2003. Za sportski nastrojene vozače pripremljena je verzija Cupra sa dizel motorom i 180 KS
• 2006. Na tržište se uvodi verzija sa onakom FR koja donosi niz sportskih dizajnerskih detalja
• 2007. Za ekološki osviještene kupce u ponudu ulazi verzija Ecomotive sa 1.4 TDI motorom
⚠️ Obrati pažnju:
![Slika1 (1)](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SeatIbizaa/slika1 (1).webp)
Loše ulje u kombinaciji sa istim takvim tjuningom utiče na radni vijek turbo punjača
![Slika2 (2)](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SeatIbizaa/slika2 (2).webp)
Agresivan stil vožnje mlađih vozača i loše ceste zahtijevaju češće promjene komponeti prednjeg ovjesa
![Slika3 (2)](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SeatIbizaa/slika3 (2).webp)
Mjerač protoka vazduha je bio potrošna roba. Isti problem je mučio mnoge modele iz Volkswagen koncerna
Više informacija o modelu Seat Ibiza pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.