Škoda Yeti (2009–2013)

Perfektan u vožnji i sa najslabijim motorom

Škodin SUV Yeti iznikao je na platformi Volkswagen Tiguana, što je svakako dobra referenca. Finalna obrada je odlična, ali problemi sa benzincima i DSG mjenjačima pomalo kvare opšte dobar utisak...
16 Januar 2017

Perfektan u vožnji i sa najslabijim motorom

Škoda Yeti (2009–2013) 1.2 TSI (105 KS)

U želji da se što prije i što bolje odgovori na želje kupaca, Škoda je pod okriljem Volkswagena razvila model Yeti. Tom je prilikom korištena platforma srodnog Tiguana, iako se to pogledom s vana ne bi moglo zaključiti. Da bi svi bili zadovoljni, Škoda je u startu prodaje nudila široku ponudu motora. Na osnovu naših iskustava možemo preporučiti verziju sa 1,2-litarskim TSI benzinskim motorom u kombinaciji sa DSG mjenjačem i pogonom na prednju osovinu.

Skoda Yeti 2010 1280 c3b8bc022bda57077d1eac5a72fc99cf14

Iako nije sve tip-top, čini se da je ova kombinacija ipak bila sa najmanje problema. Za prve generacije 1,2, ali i 1,4 TSI motora karakteristična je nešto veća potrošnja ulja. U jednom periodu problem je postao veoma ozbiljan, pa je u krajnjim slučajevima Škoda, baš kao i Volkswagen, odobravala besplatnu ugradnju potpuno novog motora. Isti je motor patio od prijevremene potrošnje pogonskog lanca, za koji se do tada mislilo da je „besmrtan“. Prvi znak za nimalo bezazlen kvar jeste buka u razvodnom mehanizmu.

Skoda Yeti 2010 1280 3df68d35fc638b4b2cd02a5f21f05f18ea

U slučaju ignorisanja ove greške moguća je totalna havarija motora, što izvan garancije može predstavljati besmislenu investiciju. Ovaj benzinac u kombinaciji sa DSG mjenjačem u početku je imao nezgodnu grešku – slab odziv na gas i neodlučno mijenjanje stepeni prenosa. Poslije velikog broja pritužbi fabrika je reagovala, te je ustanovila da je za sve kriv loše „napisan“ softver. Naknadnom ugradnjom novog softvera sve je dovedeno na nivo koji su kupci od starta očekivali. Česta vožnja u gradu u kombinaciji sa gorivom nešto lošijeg kvaliteta neminovno vodi ka začepljenju usisne grane.

Skoda Yeti 2010 1280 072adb2b9f8b0398f769e002d3103cf3e0

U tom se slučaju prvo osjeti mali, a potom i drastičan pad snage. Zahvaljujući novim hemijskim sredstvima i određenim aditivima, naslage je moguće otkloniti i bez skupog rastavljanja motora. Na osnovu iskustava vlasnika može se zaključiti da je unutrašnjost Yetia napravljena odlično. Tragovi habanja teško su vidljivi čak i na primjercima koji iza sebe imaju više od 200.000 km. S obzirom na to da su sve „dječje“ bolesti odavno sanirane, kupovina polovnog Yetia mogla bi biti pun pogodak. 

 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.2 TSI (105 KS)
Prosječno 7,4
Najmanje 5,3
Najviše 9,2

Prednosti

Unikatan dizajn, solidna izrada, prostranost, zvučna izolacija, sigurnost svih putnika, ponuda 4x4 pogona

Mane

Benzinski agregati skloni čestim kvarovima, manji problemi sa elektronikom, loš softver DSG mjenjača, skupljanje naslaga u usisnoj grani

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.197 ccm
Snaga 105 KS pri 5.000 o/min 
Max obrtni momenat 175 nm pri 1.550–4.100 o/min 
Najveća brzina 176 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,7 s
Dimenzije DxŠxV 422,2 x 179,3 x 169,1 cm
Masa 1.359 kg
Osovinski razmak 257 cm
Prtljažnik 415–1.665 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2009. Na bazi Volkswagen Tiguana, Škoda predstavlja SUV Yeti sa bogatom ponudom motora i mjenjača

• 2010. Škoda na polju dizajna osvaja prestižnu nagradu Red Dot Award

• 2011. Na tržište stiže SE Plus verzija sa 1.8 TSI motorom snažnim 152 KS

• 2013. Izveden temeljan redizajn sa više konkretnih tehnoloških unapređenja 

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

Slika1 (1)

U prvim serijama TSI motora pogonski lanac je često imao iznenađujuće kratak životni vijek

 

Slika2 (1)

Loše „napisan“ softver bio je uzrok neugodnih problema u radu DSG mjenjača

 

Slika3 (2)

Česta vožnja u gradu u kombinaciji sa gorivom lošeg kvaliteta stvara naslage u usisnoj grani

 

Više informacija o modelu Škoda Yeti pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

IZDVOJENI TEST


Test – MG3 Luxury 1.5 Hybrid

Hibrid koji prednost daje struji

U trenutku kada mnogi automobilski brendovi odustaju od klasičnih gradskih automobila i mijenj...