Škoda Yeti (2009–2013)
Perfektan u vožnji i sa najslabijim motorom
Škodin SUV Yeti iznikao je na platformi Volkswagen Tiguana, što je svakako dobra referenca. Finalna obrada je odlična, ali problemi sa benzincima i DSG mjenjačima pomalo kvare opšte dobar utisak...
Škoda Yeti (2009–2013) 1.2 TSI (105 KS)
U želji da se što prije i što bolje odgovori na želje kupaca, Škoda je pod okriljem Volkswagena razvila model Yeti. Tom je prilikom korištena platforma srodnog Tiguana, iako se to pogledom s vana ne bi moglo zaključiti. Da bi svi bili zadovoljni, Škoda je u startu prodaje nudila široku ponudu motora. Na osnovu naših iskustava možemo preporučiti verziju sa 1,2-litarskim TSI benzinskim motorom u kombinaciji sa DSG mjenjačem i pogonom na prednju osovinu.
Iako nije sve tip-top, čini se da je ova kombinacija ipak bila sa najmanje problema. Za prve generacije 1,2, ali i 1,4 TSI motora karakteristična je nešto veća potrošnja ulja. U jednom periodu problem je postao veoma ozbiljan, pa je u krajnjim slučajevima Škoda, baš kao i Volkswagen, odobravala besplatnu ugradnju potpuno novog motora. Isti je motor patio od prijevremene potrošnje pogonskog lanca, za koji se do tada mislilo da je „besmrtan“. Prvi znak za nimalo bezazlen kvar jeste buka u razvodnom mehanizmu.
U slučaju ignorisanja ove greške moguća je totalna havarija motora, što izvan garancije može predstavljati besmislenu investiciju. Ovaj benzinac u kombinaciji sa DSG mjenjačem u početku je imao nezgodnu grešku – slab odziv na gas i neodlučno mijenjanje stepeni prenosa. Poslije velikog broja pritužbi fabrika je reagovala, te je ustanovila da je za sve kriv loše „napisan“ softver. Naknadnom ugradnjom novog softvera sve je dovedeno na nivo koji su kupci od starta očekivali. Česta vožnja u gradu u kombinaciji sa gorivom nešto lošijeg kvaliteta neminovno vodi ka začepljenju usisne grane.
U tom se slučaju prvo osjeti mali, a potom i drastičan pad snage. Zahvaljujući novim hemijskim sredstvima i određenim aditivima, naslage je moguće otkloniti i bez skupog rastavljanja motora. Na osnovu iskustava vlasnika može se zaključiti da je unutrašnjost Yetia napravljena odlično. Tragovi habanja teško su vidljivi čak i na primjercima koji iza sebe imaju više od 200.000 km. S obzirom na to da su sve „dječje“ bolesti odavno sanirane, kupovina polovnog Yetia mogla bi biti pun pogodak.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.2 TSI (105 KS) |
Prosječno |
7,4 |
Najmanje |
5,3 |
Najviše |
9,2 |
Prednosti
Unikatan dizajn, solidna izrada, prostranost, zvučna izolacija, sigurnost svih putnika, ponuda 4x4 pogona
Mane
Benzinski agregati skloni čestim kvarovima, manji problemi sa elektronikom, loš softver DSG mjenjača, skupljanje naslaga u usisnoj grani
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.197 ccm |
Snaga |
105 KS pri 5.000 o/min |
Max obrtni momenat |
175 nm pri 1.550–4.100 o/min |
Najveća brzina |
176 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
422,2 x 179,3 x 169,1 cm |
Masa |
1.359 kg |
Osovinski razmak |
257 cm |
Prtljažnik |
415–1.665 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2009. Na bazi Volkswagen Tiguana, Škoda predstavlja SUV Yeti sa bogatom ponudom motora i mjenjača
• 2010. Škoda na polju dizajna osvaja prestižnu nagradu Red Dot Award
• 2011. Na tržište stiže SE Plus verzija sa 1.8 TSI motorom snažnim 152 KS
• 2013. Izveden temeljan redizajn sa više konkretnih tehnoloških unapređenja
⚠️ Obrati pažnju:
U prvim serijama TSI motora pogonski lanac je često imao iznenađujuće kratak životni vijek
Loše „napisan“ softver bio je uzrok neugodnih problema u radu DSG mjenjača
Česta vožnja u gradu u kombinaciji sa gorivom lošeg kvaliteta stvara naslage u usisnoj grani
Više informacija o modelu Škoda Yeti pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.