Kia Soul (2008–2016)
Otkačeni Korejac
Smjelo dizajnirani Kijin SUV gradskih dimenzija izaziva oprečna mišljenja. Ono što je najvažnije jeste činjenica da razvnodušnih nema. Garancija od sedam godina nagovještava solidnu izradu...
Kia Soul (2008–2016) 1.6 CRDi (126 KS)
Jedan od najboljih svjetskih dizajnera, Peter Schreyer, smjelo je dizajnirao Soul čiji poprilično neobični dizajn izaziva pažnju gdje god da se pojavi. Kockasta karoserija dopušta pravilne linije u unutrašnjosti pa prostora ne nedostaje ni na jednoj poziciji. Solidan je i prtljažnik. Nešto manje od dvije godine od početka proizvodnje uvedena je puna garancija od sedam godina. Time je potvrđen solidan kvalitet, koji se do danas potvrdio u praksi. Ali ima i onih koji misle drugačije.
Garancija od sedam godina obavezuje odlazak u ovlašteni servis tokom svih godina, što nije baš jeftino. Neki su stekli utisak da su na taj način zapravo ucijenjeni. Ne nekim tržištima Soul je došao sa vrlo lošim kablovima, koji sa ostatkom instalacije povezuju akumulator. Fabrika je mijenjala oba, čime su nestali problemi sa padom napona. Od grešaka na elektroinstalacijama možemo izdvojiti i pregrijavanje instalacije unutrašnje rasvjete što je dosta neobično.
Fabrika je uputila veliki opoziv radi neispravnih zatezača sigurnosnih pojaseva iako u praksi nije zabilježena nijedna povreda zbog toga. Ohrabruje činjenica što je Kia tako reagovala, jer je bolje spriječiti nego liječiti. Slično je bilo i sa vazdušnim jastucima koji su mogli bez razloga podizati armaturnu ploču. Budući da je problem bio ozbiljniji Kia je sve brzo riješila bez previše pompe. Što se nekakvih mehaničkih grešaka tiče, jedino se mogu naći pritužbe na rad birača stepeni prenosa kod verzija sa manuelnim mjenjačem.
To se prepoznaje po šlampavom hodu ručice mjenjača koja na praznom hodu upadno vibrira. Popravak nije ni komplikovan ni skup. Promjenom dobavljača nestao je i ovaj problem. U eksploataciji se Soul pokazao kao odličan izbor za kupce koji većinu vremena provode u gradu, s tim da ni odlazak na dalek put ne predstavlja nikakav problem. Zbog neobičnog oblika karoserije, Soul je postao meta onih koji žele biti primijećeni u društvu. Po svemu sudeći, kod nas nema takvih jer Soul ima status endema. Nažalost.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 CRDi (126 KS) |
Prosječno |
6,6 |
Najmanje |
5,2 |
Najviše |
8,7 |
Prednosti
Neobičan izgled, dosta prostora na zadnjim sjedištima, udobna sjedišta, dobri motori, dizel se nudi sa automatskim mjenjačem.
Mane
Prosječan osjećaj u vožnji, emisija CO2 je prevelika za današnje standarde, zbunjujuća ponuda specijalnih edicija.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.591 ccm |
Snaga |
126 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
255 Nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
180 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
410 x 178 x 166 cm |
Masa |
1.270 kg |
Osovinski razmak |
255 cm |
Prtljažnik |
370 - 570 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. Predstavljanje i početak proizvodnje najmanjeg Kijinog SUV-a, modela Soul.
• 2009. Osvajanje 5 NCAP zvjezdica, čime je potvrđena maksimalna sigurnost svih putnika.
• 2010. Na globalnom se nivou uvodi puna garancija od sedam godina.
• 2011. Blaži redizajn uz mali porast snage benzinskog i dizel motora.
• 2014. Za ekološki osviještene sredine pripremljena je potpuno električna verzija.
⚠️ Obrati pažnju:
Loši kablovi za spajanje akumulatora pravili su probleme na centralnoj elektronskoj jedinici
Zbog greške na zatezaču sigurnosnog pojasa Kia je u okviru vanrednog servisa rješavala ovaj problem
Raskliman mehanizam birača brzina uzrokuje neprecizno ukapčanje željenog stepena prenosa
Više informacija o modelu Kia Soul pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.