Seat Toledo (2004 - 2009)
Originalan dizajn narušio preglednost
Dizajnerska „akrobacija“ sa zadnjim dijelom Toleda donijela mu je originalnost, ali i odbila mnoge kupce, jer se značajno smanjila preglednost…
Seat Toledo (2004 - 2009) 2.0 TDI (140 KS)
Treća generacija Toleda se vratila svojoj hatchback karoserijskoj varijanti, ovaj put na platformi Golfa V, zajedno sa kompletnom pratećom opremom i ponudom motora Volkswagenovog „bestsellera“. Prostrani španski miks kompakta i monovolumena nudi širok dijapazon sigurnosnih sistema poput ABS-a, TCS-a, ESP-a, 6 vazdušnih jastuka i 12 godina garancije na karoserijsku zaštitu od korozije, a njegov veoma prostrani prtljažnik olakšava putovanje „pod teretom“. Dodatna pozitivna stavka je to da je u polovnim varijantama mnogo jeftiniji od svog brata po platformi, dok su cijene popravaka iste kod oba automobila, jer dijele mnoštvo identičnih dijelova.
![Seat Toledo 2005 1280 759931dcf3acc1f0ac01c656c2126531f8](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SeatToledoo/Seat-Toledo-2005-1280-759931dcf3acc1f0ac01c656c2126531f8.webp)
Zamjena zupčastog kaiša i zatezača je prva na listi obaveznog servisiranja, jer proizvođač toplo preporučuje zamjenu tih dijelova poslije svake 4 godine ili 60.000 pređenih kilometara. Upaljena lampica za upozorenje vezana za ESP može značiti da je potrebna zamjena kontrolne jedinice ili pumpe, a dešava se najčešće kod automobila između 3 i 5 godina starosti. Mnoga evropska predstavništva SEAT-a su veliku većinu kvarova vezanih za ESP/ABS isključili sa garantne liste, što je vlasnicima Toleda povećalo troškove održavanja u garanciji.
![Seat Toledo 2005 1280 0fdc867cf16fdd9c210e8c08a083e92eee](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SeatToledoo/Seat-Toledo-2005-1280-0fdc867cf16fdd9c210e8c08a083e92eee.webp)
Toledovi šestostepeni mjenjači ponekad postanu „kruti“, pogotovo kod prebacivanja iz prve u drugu brzinu, a kod ovog problema se preporučuje zamjena ulja u mjenjaču. Ako ni to ne riješi problem, najvjerovatnije je potrebna zamjena sinhronog prstena prenosa. Dvolitarski TDI BMN motor proizveden u periodu od 2005. do 2009. godine bio je problematičan u svim automobilima VAG grupacije. Kod njega je dolazilo do kratkog spoja u piezo ubrizgavačima, što je uzrokovalo otkazivanje kompletnog sistema ubrizgavanja. Ovaj problem je primorao VAG grupaciju da opozove veliki broj modela.
![Seat Toledo 2005 1280 2f535105a8318f8f38edbd3dd404218fcf](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SeatToledoo/Seat-Toledo-2005-1280-2f535105a8318f8f38edbd3dd404218fcf.webp)
Dizelski agregati, zapremine 1.9 i 2.0 litre uglavnom nude uzornu ekonomičnost i prostojnu snagu, u zavisnosti od modela, a ništa drugačiji nisu ni benzinski motori, koji se kreću od 1.6 do dvije litre zapremine. Dizajn ovog automobila je poprilično podijelio automobilsku javnost. Na jednoj strani nalaze se oni koji hvale dizajnera Waltera d’Silvu zbog avangardnog izgleda prednjeg dijela automobila, dok druga strana tvrdi da je zadnji dio automobila kopija Renaulta Vel Satisa. U praktičnom pogledu dizajn Toleda je prouzrokovao mnogo „slijepih tačaka“ za vozača u zadnjem dijelu automobila, tako da je kretanje unazad otežano čak i kada se koriste sva tri retrovizora i parking senzori.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 TDI (140 KS) |
Prosječno |
7,0 |
Najmanje |
5,6 |
Najviše |
8,2 |
Prednosti
Ekonomičnost, kvalitetna ponuda opreme, prostranost, udobnost, garancija na zaštitu od korozije
Mane
Slijepe tačke tokom vožnje unazad, loša iskustva sa ABS/ESP-om, velik broj vozila povučen zbog problema sa piezo ubrizgavačima
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.968 ccm |
Snaga |
140 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
320 Nm pri 2.500 o/min |
Najveća brzina |
201 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10 s |
Dimenzije DxŠxV |
445 x 176 x 156 cm |
Masa |
1.454 kg |
Osovinski razmak |
257 cm |
Prtljažnik |
500 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2004. predstavljena treća generacija Toleda na autosajmu u Parizu
• 2006. u ponudu uvršten 2.0 TDI (170 KS), kao i tiptronic mjenjač za 2.0 TSI verziju
• 2007. predstavljena verzija sa 1.8 TSI turbobenzincem
• 2010. iako van produkcije, svrstan u 100 najpouzdanijih automobila decenije
⚠️ Obrati pažnju:
![1. zupčasti kaiš](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SeatToledoo/1. zupčasti kaiš.webp)
Zamjena zupčastog kaiša preporučuje se poslije svake 4 godine ili 60.000 pređenih kilometara.
![2. Piezo ubrizgavač](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SeatToledoo/2. Piezo ubrizgavač.webp)
Mnoštvo vozila je povučeno sa tržišta zbog problema sa piezo ubrizgavačima na 2.0 TDI BMN motoru.
![3. zadnji dio](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SeatToledoo/3. zadnji dio.webp)
Karakterističan dizajn pozadine smanjuje preglednost tokom kretanja unazad.
Više informacija o modelu Seat Toledo pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.