Audi A4

Odmjeren redizajn bez tehnoloških promjena

Sve prethodne četiri generacije A4 modela sa redizajnom su prolazile kroz primjetne dizajnerske promjene. Kod pete je to svedeno na minimum, jer su i Audi, a i kupci veoma zadovoljni originalom iz 2015. godine...
19 Oktobar 2018

Odmjeren redizajn bez tehnoloških promjena

Nakon što je Mercedes redizajnirao C-Klasu, a BMW potvrdio da će u oktobru na sajmu automobila u Parizu predstaviti potpuno novu generaciju Serije 3, Audi je odlučio dizajnerski i tehnološki osvježiti aktuelnu „četvorku“ koja je već tri godine na tržištu. Nakon odlične 2016. godine kada je „četvorka“ u Evropi prodata u 162.655 primjeraka, prošle godine je uslijedio osjetan pad prodaje od čak 10%. Mada je to alarmantan podatak, u Audiju smatraju da su njihovi dosadašnji kupci A4 modela ipak ostali unutar grupacije, odnosno da su se preorijentisali na neki od njegovih novih SUV-ova iz Q serije, limuzinski A3 ili neki od A5 modela. S obzirom da dosadašnji kupci nisu imali primjedbi na izgled „četvorke“ dizajnerske korekcije su minimalne. U Audiju ističu da su blago promijenili izgled prednjeg i zadnjeg branika kako bi dodatno naglasili sportski karakter A4 modela, odnosno da je raznovrsna gama aluminijumskih naplataka u rasponu 16 do 19 inča proširena sa modernije stilizovanim modelima. Kao i do sada sportski detalji biće najizraženiji na S-Line modelima, koji su vizuelno nešto dinamičniji i atraktivniji od standardnih.

Kod novog S-Line modela uočljivi su kontrastni crni okvir maske hladnjaka, poklopci retrovizora, ukrasna lajsna oko okvira prozora na vratima, te spojleri na pragovima i poklopcu prtljažnika. Podsjećamo da je maska kod S-Line modela iz 2015. godine bila u sjajnom, hromiranom izdanju, a u istom stilu su ukrašeni i prozorski okviri. Hrom je „protjeran“ iza bočnih dijelova prednjeg branika u kojima su kao i do sada smješteni radari za nadzor puta ispred vozila. Kućište retrovizora je do sada bilo u boji karoserije, kao uostalom i spojleri na pragovima i poklopcu prtljažnika. LED svjetla su u potpunosti zadržala dosadašnju formu i grafiku, pa će samo istinski ljubitelji „četvorke“ moći razlikovati redizajnirani model od originala. Jedan od upečtljivijih znakova raspoznavanja biće i oblik zadnjeg branika čija bočna reflektujuća katadioptera su međusobno spojena nelakiranom plastičnom imitacijom saća. Sa redizajnom je izmijenjen i donji dio branika, u kojem se umjesto dosadašnjih ovalnih nalaze četverougaoni izduvni otvori, a u bogatijim paketima opreme i hromirana lajsna. Dio sa stilizovanim „difuzorom“ vazduha je uži nego do sada. U S-Line paketu dostupna je i ekskluzivna „turbo plava“ boja, koja neodoljivo podsjeća na Audijevu sportsku RS4 seriju. Sportski duh u ovom paketu je naglašen sa jedinstvenim 19-inčnim alu naplacima, kroz koje se naziru specijalna crvena kočiona kliješta. Od pogleda posmatrača sakriveno je sportsko vješanje, koje S-Line modele dodatno distancira od serijskih i čini ih dinamičnijim i zabavnijim u vožnji. Treba dodati da u S-Line opremi serijski dolaze LED glavna svjetla.


Kada je riječ o enterijeru Audi je u potpunosti zadovoljan stilskim rješenjima koja su ponuđena 2015. godine, tako pa su promjene u kabini minimalne. Kod redizajniranog modela u prvom planu je S-Line model, koji donosi kombinaciju osnovne crne plastike i aluminijumskih umetaka, obogaćenih hromiranim detaljima. Instrument tabla je digitalna, a centralnim grebenom dominira izdvojeni na dodir osjetljivi ekran MMI multimedije, kojom se može upravljati i putem okruglog kontrolora i pomoćnih komandi pozicioniranih ispred ručice mjenjača. U standardnoj S-Line opremi su i sportski profilisana kožno-platnena sjedišta, koja se opciono mogu dobiti u potpunosti sa kožnom oblogom u magna crvenoj i još nekim bojama. Audi je za sada potvrdio da će prodaja redizajniranog A4 na tržištu Njemačke startovati u trećem kvartalu 2018. godine po minimalno korigovanim cijenama.

 

 

MOTORI
Mada se očekivalo da će poput novih modela serija 6 i 8, odnosno Q8, i „četvorka“ sa redizajnom dobiti laku hibridnu verziju sa 48-voltnim sistemom, na to će se još morati pričekati. Dosadašnja pogonska gama je ostala nepromijenjena. Kada je riječ o benzincima ponudu otvara 1.4 TFSI četverocilindraš sa 150 KS, dok je iznad njega pozicioniran dvolitarski TFSI u dvije verzije sa 190 i 252 KS. Dizelska gama predvođena je 2.0 TDI agregatom sa 122 KS, a tu su i njegove dvije jače verzije sa 150 i 190 KS. Vrh ponude predstavlja šestocilindarski 3.0 TDI sa 218 KS i 272 KS. Najjači dizelaš u gami od 0 do 100 km/h A4 ubrzava za samo 5,3 sekunde, te nudi sportske performanse. U standardnoj kombinaciji uz sve četverocilindarske agregate se nudi šestobrzinski ručni mjenjač, čija alternativa je automatski sedmostepeni S-tronic sa duplim kvačilom. Za najsnažniji 3.0 TDI je isključivo rezervisan osmobrzinski tiptronic automatik.
 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...