Toyota Yaris (2005–2011)
Očekivano pouzdana
Toyota Yaris druge generacije se dokazala tokom eksploatacije kao pouzdan automobil. Obilje prostora i efikasni motori sasvim su dovoljni za sve gradske izazove, ali i ugodna putovanja srednjeg dometa...
Toyota Yaris (2005–2011) 1.3 VVT-i (87 KS)
Toyota Yaris druge generacije na tržištu je bila od 2005. do 2011. godine. U eksploataciji se pokazala u najboljem svjetlu. U odnosu na dimenzije putnički prostor pruža neočekivano mnogo komfora. Posebno je iznenađenje zadnja klizna klupa. Zavisno od odabranog položaja može pružiti maksimalan komfor krupnijim putnicima ili značajno povećati zapreminu prtljažnika. Mnogim vozačima su smetali centralno smješteni instrumenti, jer su naučili na one klasično postavljene iza volana.
Ako ništa drugo, prostor na kojem se obično nalaze instrumenti iskorišten je za ugradnju velike zatvorene police. Usput, polica i praktičnih pretinaca zaista ne nedostaje. Što se nekakvih fabričkih grešaka tiče jedino se može izdvojiti pregrijavanje tastera za otvaranje i zatvaranje prozora. Zbog učestalih problema Toyota je organizovala nekoliko vanrednih poziva u servis gdje se greška besplatno otklanjala. Ovjes je robustan pa problema nema čak ni u slučajevima ako se Yaris 2 često vozi po lošim cestama kakvih kod nas ne nedostaje. No, kad-tad nešto će prvo popustiti, a to je kod Yarisa uporna spona na prednjem ovjesu.
Problemi sa lambda sondama i katalizatorima učestali su samo na tržištima gdje se duže vrijeme distribuisalo gorivo lošeg kvaliteta. Dakle, nije kriva Toyota nego prodavač goriva. Elektronika je dosta pouzdana i dobro proračunata, jer na oko maleni akumulator nikada ne pravi probleme, čak ni tokom oštrih zima. Redovno servisiranje je povoljno, ali su originalni dijelovi u ovlaštenoj mreži prilično skupi. Srećom, Yaris 2 se ne proizvodi od 2011. godine pa na tržištu ima dosta jeftinijih zamjenskih dijelova. Kako to obično biva neki su dobri, a neki spadaju u kategoriju smeća, pa prije kupovine savjetujemo detaljno raspitivanje o dobavljaču.
Razvodni mehanizam 1.33 VVT-i motora pokretan je lancem. Toyota nije propisala vrijeme zamjene, što pak nagovještava da može trajati vječno. I pored toga inženjeri su predvidjeli krajnje jednostavan pregled istrošenosti. U slučaju potrebe i zamjena je vrlo jednostavna. Sve u svemu, Yaris druge generacije idealan je za početnike. Dimenzije karoserije, odlična preglednost i visok stepen komfora biće im sasvim dovoljni za zadovoljavanje svih mogućih potreba. Velika pouzdanost i mali troškovi eksploatacije samo su dodatni aduti za kupovinu.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.3 VVT-i (87 KS) |
Prosječno |
6,1 |
Najmanje |
3,4 |
Najviše |
10,4 |
Prednosti
Dimenzije idealne za gradsku upotrebu, odlična ponuda prostora, klizna zadnja klupa, dobar pogonski sklop, mali troškovi eksploatacije
Mane
U ovlaštenoj servisnoj mreži skupi dijelovi, buka u putničkom prostoru, centralno smješteni instrumenti nisu po svačijem ukusu
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.296 ccm |
Snaga |
87 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
121 nm pri 4.200 o/min |
Najveća brzina |
165 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
13,1 s |
Dimenzije DxŠxV |
364 x 166 x 150 cm |
Masa |
1.570 kg |
Osovinski razmak |
237 cm |
Prtljažnik |
935 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2005. Početak proizvodnje druge generacije Toyote Yaris
• 2007. Kupcima se nude poboljšani paketi opreme
• 2009. Izveden detaljan redizajn uz pojačanje 1.33 VVT-i motora na pristojnih 99 KS
• 2011. Posljednji Yaris 2 sišao sa proizvodne trake. Nasljednik je još uvijek aktuelan
⚠️ Obrati pažnju:
Zbog lošeg proračuna pregrijavali su se prekidači za otvaranje i zatvaranje prozora
Dugotrajna upotreba lošeg goriva uništi lambda sondu i katalizator
Ako će nešto stradati na prednjem ovjesu to je uporna šipka. Kvar je dosta rijedak
Više informacija o modelu Toyota Yaris pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.