Toyota Urban Cruiser
Novi električni SUV nosi “oživljeno” ime
Cijena ovog modela još nije otkrivena, ali se očekuje da će konkurisati vozilima kao što su smart #1 od 37.000 eura i Peugeot E-2008 koji košta 40.000 eura...
Toyota je nedavno predstavila svoj novi kompaktni SUV, Urban Cruiser, koji oživljava ime poznato britanskom tržištu iz perioda od 2009. do 2012. godine, a dolazi kao odgovor na sve veću potražnju za električnim vozilima u sve konkurentnijem segmentu. Iako je kompanija ranije bila skeptična prema elektrifikaciji, sada ulaže značajne resurse u razvoj ove tehnologije. Urban Cruiser će se prvi put javno prikazati na Sajmu automobila u Briselu 2025. godine, koji će se održati od 15. do 19. januara. U prodaji će se naći godinu dana kasnije, kao dio Toyotine proširene linije električnih automobila, koja će do 2026. brojati čak 15 modela.
Novi Urban Cruiser ima dužinu od 4,28 metara, širinu od 1,8 metara, visinu od 1,64 metra i međuosovinski razmak od 2,7 metara što ga čini nešto većim od Toyotinog modela Yaris Cross, ali sa potpuno različitim dizajnerskim pristupom. Eksterijer odlikuju robustne, oštre linije, dok prednji dio nosi sličnosti sa Suzuki e-Vitarom, s kojim dijeli platformu. Zadnji dio, sa spojenim svjetlosnim trakama, podsjeća na sofisticirani stil Alfa Romeo Junior modela.
Unutrašnjost vozila je moderno dizajnirana, sa naglaskom na digitalizaciju, a centralno mjesto zauzima infotainment sistem sa ekranom od 10,1 inča i digitalni displej instrument table od 10,25 inča. Ovi ekrani su integrisani u elegantan panel sa sjajnim crnim finišem.
Veliki centralni tunel uključuje fizičke komande, poput rotacionog prekidača za izbor režima vožnje i dugmadi za regenerativno kočenje. Iako kapacitet prtljažnika nije zvanično objavljen, potvrđeno je da zadnja sjedišta mogu da se obore u proporciji 40:20:40, čime se povećava korisni prostor.
Urban Cruiser se bazira na novoj platformi namijenjenoj isključivo električnim vozilima i biće dostupan sa dvije varijante pogona. Prva verzija koristi bateriju od 49 kWh u kombinaciji sa prednjim motorom od 144 KS, dok druga ima bateriju od 61 kWh i dolazi sa opcijom prednjeg pogona (174 KS) ili pogona na sva četiri točka (184 KS). Verzija sa pogonom na sve točkove koristi dodatni motor od 65 KS na zadnjoj osovini.
Posebne karakteristike uključuju funkciju Downhill Assist Control i režim Trail, koji optimizuje raspodjelu obrtnog momenta za najbolju trakciju. Kod modela sa prednjim pogonom, dostupan je Snow režim, koji smanjuje proklizavanje na klizavim podlogama, a standardna oprema za sve verzije uključuje toplotnu pumpu, ali informacije o dometu i kapacitetu punjenja još nisu objavljene.
SUV je bogato opremljen sistemima asistencije vozaču, uključujući prepoznavanje potencijalnih sudara, adaptivni tempomat, sistem za zadržavanje u traci i kamere sa pregledom od 360°. Cijena ovog modela još nije otkrivena, ali se očekuje da će konkurisati vozilima kao što su smart #1 od 37.000 eura i Peugeot E-2008 koji košta 40.000 eura.