Mercedes-Benz R Class (2006–2015)
Neuspio eksperiment
Mercedes-Benzova R klasa nije se pokazala kao pun pogodak na tržištu. Kvalitet nije bio u skladu sa zvijezdom na nosu iako nisu rijetki primjerci sa 500.000 km...
Mercedes-Benz R Class (2006–2015) R 300 CDI (190 KS)
U želji da se tržištu pokaže nešto sasvim drugačije, Mercedes-Benz je prije 10 godina predstavio R klasu. Odmah u startu bilo je jasno da njemački automobil pomalo neobične koncepcije pruža obilje prostora. Od 2010. nudila se i verzija sa produženim međuosovinskim razmakom, u čiju se unutrašnjost udobno moglo smjestiti sedam putnika. Iako je reklamna kampanja bila dobro osmišljena, tokom 10 godina egzistiranja na tržištu R klasa nikada nije stekla očekivanu popularnost.
Ni danas, kao polovna, nije pretjerano interesantna pa su cijene dosta povoljne. Zvijezda na haubi ili masci motora obično je sinonim za kvalitet, ali to kod velikog R modela nije bio slučaj. Prilikom kupovine kod nas omiljenih dizelaša posebna se pažnja treba obratiti na verziju 280 CDI kod koje je često znao otkazati turbo punjač. Kao posljedica dolazi veliki gubitak snage i ogromna potrošnja ulja. Kod benzinskih motora prijavljen je veliki broj kvarova na razvodnom mehanizmu.
Lanac, očigledno napravljen od lošeg materijala, istezao se brže nego što je predviđeno, pa je većina vlasnika na veliki servis morala ići znatno ranije nego što piše u servisnoj knjizi. Iako nije pravilo, na benzinskim motorima znaju otkazati glavni ležajevi radilice. Ako se popravak vrši u vlastitoj režiji, odnosno ako je istekla garancija, cijena servisnih usluga obično nadilazi vrijednost cijelog automobila, pa je slanje na otpad jedino logično rješenje. S vremena na vrijeme javljaju se problemi sa elektronikom ABS sistema koji se u servisu jednostavno i relativno bezbolno otklone.
Zbog curenja goriva na filteru fabrika je nekoliko puta pozivala na vanredne i besplatne odlaske u servise. Problem se otklanjao brzo i jednostavno pa sve čudi činjenica zašto se ista greška uporno ponavljala. Sve u svemu, Mercedes-Benz R Class nije bila baš uzor pouzdanosti i očekivanog kvaliteta. Ipak, za tržišni neuspjeh mnogi krive pomalo čudnu koncepciju koja kod tradicionalnih kupaca automobila sa zvijezdom na nosu nije dobro prihvaćena. R klasa je najbolji primjer da se hrabri potezi ponekad ne isplate. Očigledno je isplativije igranje na sigurne karte...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: R 300 CDI (190 KS) |
Prosječno |
8,2 |
Najmanje |
5,5 |
Najviše |
12,4 |
Prednosti
Visok komfor, pogotovo u verziji za produženim međuosovinskim razmakom, 4x4 pogon, ponašanje na autoputu.
Mane
Velika masa osjeti se na volanu, teški manevri u uskim gradskim sredinama, sklonost raznim kvarovima netipičnim za Mercedes-Benz, veliki pad vrijednosti.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
2.987 ccm |
Snaga |
190 KS pri 3.800 o/min |
Max obrtni momenat |
440 Nm pri 1.400-2.800 o/min |
Najveća brzina |
210 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
9,9 s |
Dimenzije DxŠxV |
492 x 192 x 165 cm |
Masa |
2.250 kg |
Osovinski razmak |
298 cm |
Prtljažnik |
550-1.950 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2006. Mercedes-Benz R Class tradicionalnim kupcima nudi nešto sasvim novo.
• 2007. Za sportski nastrojene vozače pripremljena je verzija sa poštovanjem vrijednih 510 KS.
• 2010. Urađen decentni redizajn koji je donio modernije svjetlosne grupe i bogatije pakete opreme.
• 2015. Kraj proizvodnje modela koji nije ostvario zacrtane prodajne planove.
⚠️ Obrati pažnju:
Turbo motor nije baš najpouzdaniji. Ugradnja novog zahtijeva velika ulaganja pa se preporučuje kupovina repariranog.
Kod benzinskih motora zabilježeno je istezanje razvodnog lanca i otkazivanje ležajeva radilice motora.
Elektronika ABS sistema rijetko zakaže. Kvar se brzo i jeftino otklanja u ovlaštenom servisu.
Više informacija o modelu Mercedes-Benz R klasa pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.