Test – Renault Clio Blue dCi 115 Edition One

Nekrunisani kralj gradske klase

Sa novim Cliom Renault je s vana ponudio dizajnersku evoluciju, a iznutra digitalnu revoluciju. Digitalni instrumenti su postali standard, a novi 9,3-inčni ekran multimedije jedno je od najboljih ostvarenja u klasi, kakva je uostalom i cjelokupna Cliova pojava...
30 Maj 2020

Nekrunisani kralj gradske klase

Ako je Volkswagen Golf nekrunisani kralj kompaktne klase, onda je Renault Clio to isto u gradskoj klasi. Ovu laskavu titulu francuski mališan zaslužio je u proteklih 30 godina koliko je prisutan na tržištu sa više od 15 miliona prodatih jedinica. Koliko je velika savremena Cliova dominacija najbolje oslikava činjenica da je samo u prošloj godini francuski „bestseller“ ispred prvog pratioca Volkswagen Pola napravio razliku od 54.841 prodatih vozila, dok je trećeplasiranu Ford Fiestu nadmašio za 88.686 jedinica. Iza njih se nanizalo još dvadesetak različitih gradskih modela, koji Cliov uspjeh čine još većim i značajnijim.

 

 

 

Peta generacija predstavljena je prošle godine na sajmu automobila u Ženevi. Mada se mnogim ljubiteljima automobila na prvi pogled novi Clio učinio kao svojevrsni dežavu, njegova sličnost sa aktuelnim Meganeom i nije tolika kada ga vidite uživo, u trodimenzionalnoj perspektivi. Prednji dio sa LED obrvama u obliku slova C istini za volju nedvosmisleno podsjeća na starijeg brata, ali su maska hladnjaka i oblik prednjeg branika dovoljno drugačiji da u njima prepoznate Clia, pa i da vidite blagu evoluciju u odnosu na prethodnika. Mada je peta generacija zasnovana na potpuno novoj CMF-B platformi francusko-japanske alijanse, s boka se Clio V čini veoma sličnim prethodnom. Oblik krova, staklenih površina, prednjih i zadnjih ručki na vratima, sve je isto, odnosno veoma slično kao do sada. Pažljivijim zagledanjem uočićete ipak da su zaštitne lajsne na vratima sada tanje i elegantnije, dok su prednja krila kraća, a poklopac motora širi. Sjajnim hromom ukrašeni su kompletni okviri prozora, dok je kod prethodnika ovaj detalj bilo moguće dobiti samo na donjem dijelu. Vizuelnom svježinom zrače i novi 17-inčni aluminijumski naplaci, na koje su kod testnog modela bile obuvene Continentalove zimske gume dimenzija 205/45, koje osim što lijepo izgledaju, pružaju i siguran oslonac na asfaltnim podlogama. Ni zadnji dio ne izgleda radikalno drugačije, ali je na prvi pogled jasno da su LED svjetla modernije oblikovana. Testna Edition One verzija ističe i po hromiranom ukrasu i okruglom završetku izduvnog otvora. Lijep detalj je i nova, posebna plava metalik boja za koju treba doplatiti 1.100 KM i zbog koje smo se tokom testa osjećali privilegovanim. U kombinaciji sa atraktivnim LED svjetlima ona magnetski privlači poglede prolaznika, a i mnogi vozači gledaće u vaš automobil sa neskrivenim zanimanjem. Ovakav vid pažnje uvijek godi, ali treba biti svjestan i da se do njega stiže uz poprilično ulaganje za jedan gradski automobil.

 

 

 

Drugi snažan adut u borbi protiv konkurencije trebao bi biti Cliov enterijer. Konstrukcijski i stilski je izveden pod uticajem novog „Smart Cockpit“ Renaultovog standarda informisanja i organizacije, kojeg krase potpuno drugačija struktura i raspored najvažnijih elemenata i komandi. Instrumenti su uvijek digitalni, sa nekoliko različitih grafičkih Multi-sense postavki za Sport, Eco i Comfort režime vožnje. Na centralnom grebenu u višim paketim opreme nalazi se do sada najveći Renaultov 9,3-inčni na dodir osjetljivi ekran. U svakom pogledu predstavlja jedno od najboljih ostvarenja u gradskoj klasi, a i sama njegova pozicija čini se idealnom. Multimedija se zasniva na Easy Link operativnom sistemu, koji je kompatibilan sa Android Auto i Apple CarPlay aplikacijama. Ispod nje nalazi se „klavijatura“ sa osam klasičnih tastera i klima uređajem, koje smo u identičnom izdanju imali priliku već da vidimo u Daciji Dusteru. Ko se odluči za Edition One verziju dobiće nosače krova i strop obložen u sportski crnu nijansu. Visoku ocjenu za stil i udobnost zaslužuju i prednja sjedišta, koja zbog neklizajućeg materijala u sredini odlično i pridržavaju tijelo u dinamičnoj vožnji. Čulima izuzetno gode i kvalitetna kožna presvlaka na upravljaču, a lijepo je ovaj materijal vidjeti i na ručici mjenjača. Praktičnih pretinaca i odlagališta za sitnice ukupne zapremine 27 litara ima svuda, a ispred ručice mjenjača su čak i beskontaktni punjač, te dvije USB i jedna Aux utičnica. Ono što svakako prijatno iznenađuje je odsustvo osjećaja plastičnosti, koji je bio neizbježan kod prethodnog modela. Novi Clio u verziji poput testne i na oko, i na dodir odaje utisak veoma kvalitetnog automobila.

 

 

 

Sa 4.048 milimetara dužine, 1.798 širine i 1.440 visine Clio V je od prethodnog kraći za  1,4 centimetra, odnosno 6,7 cm je širi i 0,8 niži. Uprkos manjim gabaritima on je zahvaljujući novoj platformi i drugačijoj konfiguraciji kabine postao osjetno komforniji. Na prednjim sjedištima ima prostora i za dvometraše, dok je pozadi ponuda prostora u okvirima klase i u određenom postotku sigurno bolja nego do sada. Dimenzijeske promjene omogućile su i praktičniji prtljažni prostor čija zapremina je sa dosadašnjih 300 povećana na 366 litara. To u praksi znači da u klasi gradskih kompakta Clio trenutno ima jedan od najvećih prtljažnika.

 

 

 

Po mnogo čemu elitna Edition One verzija Clia svojevrsna je demonstracija najviših mogućnosti ovog automobila. U osnovnoj konfiguraciji za nju sa jačim dCi motorom treba izdvojiti 34.600 KM. Kada se na to pridoda i nekoliko opcionih detalja kao u slučaju testnog modela, konačan iznos se zaustavlja na 38.655 KM, što je duboko u okvirima cjenovnih teritorija kojima se kreću Megane i Captur. Na drugoj strani cjenovnika nalazi se Clio Zen sa osnovnim Sce 75 benzinskim motorom i cijenom od 23.700 KM. Za najpovoljniji dCi 85 dizel motor sa istim paketom opreme treba izdvojiti 28.700 KM.

 

 

 

SIGURNOSNA TEHNOLOGIJA

 

Sa novim Cliom Renault je postavio visoke standarde na polju sigurnosti, ali i uveo automatizaciju u mnoge segmenate vožnje. U testnom modelu susreli smo se sa sistemom za detekciju pješaka i automatsko kočenje, koji istovremeno ima mogućnost upozoravanja vozača na siguran razmak u odnosu na vozila ispred Clia. Veoma korisnim pokazali su se i sistemi za prepoznavanje saobraćajnih znakova i pomoć prilikom kretanja na uzbrdici. Zadovoljni smo bili i radom regulatora i limitatora brzine, a kroz opcionu opremu francuski mališan nam je ponudio i sistem automatskog parkiranja koji ima mogućnost automatske kontrole upravljača i parkiranja vozila na mjesto za koje je prethodno pomoćni senzor utvrdio da odgovara njegovim gabaritima. Ovaj sistem kombinovan je i sa sistemom 360 stepeni, koji predstavlja uvezane četiri vanjske nadzorne širokougaone kamere, čija slika se prikazuje na ekranu multimedije, što vozaču olakšava orijentacij u prostoru. Ovaj dodatak je od velike koristi u gradskim sredinama i pri parkiranju na skučenom prostoru, kada je vidno polje ograničeno mnogim „šumovima“.

 

 

 

 

POGON


Mada je od pete generacije dostupan u mnoštvu novih i zanimljivih pogonskih kombinacija, među kojima je i hibridna, novi Clio nam se prvi put predstavio u njegovom najpoznatijem dizelskom izdanju. Podsjećamo da se ljubiteljima dizelaša nudi samo dobro poznati 1.5 dCi motor u verzijama sa 85 i 115 KS. Za pogon testnog modela bila je zadužena jača verzija koja je uparena sa šestostepenim ručnim mjenjačem. Živahni dizelaš koji pri 2.000 obrtaja nudi 260 Nm obrtnog momenta s uverljivom lakoćom pogoni 1.277 kilograma težak automobil. Dinamičke performanse su uvjerljive i ogledaju se u ubzanju od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi i najvećoj brzini od 197 km/h. Sve to u praksi djeluje još uvjerljivije kada se spoji sa odlično podešenim vješanjem. Bez odricanja od uzorne udobnosti Francuzi su uspjeli ponuditi i visok stepen direktnosti i upravljivosti, zbog koje vrlo brzo stičete veliko povjerenje u automobil i njegove dinamičke mogućnosti. Clio se vozi odlično, a da su gume na testnom modelu bile inč manje, i upijanje oputnih anomalija bi vjerovatno bilo još uvjerljivije. Ono po čemu su dCi motori nadaleko poznati je njihova uzorna ekonomičnost. Sa testnih pet litara veoma lako se spustiti do prosjeka od četiri, a sa malo pažnje u Eco režimu ni tri litra nisu nedostižna.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...