Mercedes-Benz G-Class (2006-2016)
Najbolji među najboljim terencima
Mercedes-Benz G-Classu nikome ne treba posebno predstavljati. Od prve do trenutno aktuelne generacije radi se o vrhunskom terencu koji uz off-road sposobnosti plijeni nevjerovatnim kvalitetom...
Mercedes-Benz G-Class (2006-2016) 320 CDI (300 KS)
Mercedes-Benz G-Class je jedan od najdugotrajnijih ali i najboljih terenaca svih vremena. Odmah recimo da se ne radi o šmikerskim SUV-ovima nego o pravom off-road vozilo koji ne priznaje nikakve prepreke. Vrhunska tehnologija nikada se nije mogla dobiti po akcijskim cijenama, pa oni koji misle da mogu jeftino nabaviti G klasu, ma koliko stara bila, neka se odmah prebace na traženje „mekših” terenaca.
Snažan dizel motor sa 300 KS više je nego dovoljan za sve zadatke pred koje neko može stavit G – klasu. Istina, prosječna potrošnja nije baš za svačiji džep ali pod tim ne mislimo ništa negativno. Tim prije jer mislimo da svaki kupac mora biti svjestan onoga što želi i koliko to košta. Po nekim podacima čak 85% svih do sada proizvedenih G-Class je još uvijek u upotrebi, što na najbolji način oslikava o kakvom se vozilu radi. Zbog toga ga često možemo vidjeti sa oznakama nekih državnih službi. Za primjerke sa 300.000 km na brojaču „hladno” se kaže da su se tek razradili.
Mane je gotovo teško naći, a još teže nekakve sistemske greške. Moglo bi se reći da su komande klime bile problematične što nas ne čudi s obzirom na to da je s taj sklop dugo godina bio rak rana svim Mercedes-Benz modelima. Po pravilu svi ostali kvarovi dolaze zbog (pre)velike kilometraže i lošeg održavanja. Prilikom kupovine obavezno provjerite stanje sva tri difrencijala jer o njihovom stanju direktno zavise vozne osobine. Pažnju takođe treba obratiti i na stanje kugli, krajnica, kinetičkih zglobova i ležajeva kardanskih osovina.
Jer bilo kakva intervencija zahtijeva stručnu popravku sa originalnim dijelovima, što uvijek zahtijeva velike sume novaca. Osjećaj za volanom je pravi terenski, odnosno dijametralno suprotan od onog u modernim SUV-ovima koji nerijetko koketiraju sa sportom. G-klasa nije stvorena za brze prolaske kroz krivine i toga treba biti svjestan. Zato brže od bilo koga drugog može savladati ekstremno teške off-road terene... Mercedes-Benz G-klasa nije automobil za one koji broje svaku potrošenu marku. Sve je skupo – od nabavne cijene preko redovnog održavanja, pa do troškova godišnje registracije.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 320 CDI (300 KS) |
Prosječno |
18,2 |
Najmanje |
7,9 |
Najviše |
27,0 |
Prednosti
Udobnost, pouzdanost, prostranost, prolaznost preko ekstremno teških off-road terena, imidž najboljeg terenca na svijetu
Mane
Ogromna prosječna potrošnja, skupo održavanje i troškovi registracije, manevrisanje na uskim prostorima, na asfaltu prilično neprecizan upravljački mehanizam
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
2.987 ccm |
Snaga |
300 KS pri 3.800 o/min |
Max obrtni momenat |
540 nm pri 1.600 – 2.400 o/min |
Najveća brzina |
177 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
8,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
421,2 x 176 x 193,1 cm |
Masa |
2.275 kg |
Osovinski razmak |
240 cm |
Prtljažnik |
250-1.580 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2006. Mercedes-Benz predstavlja modernizovanu G-Class čiji je dizajnerski izražaj u duhu tradicije
• 2012. Širi se ponuda motora. Top verzija raspolaže sa 612 KS
• 2015. Izveden ozbiljniji facelift. Oblik karoserije je nepromijenjen, ali ugrađen je niz modernih detalja (svjetlosne grupe)
• 2016. Napravljeno nekoliko posebnih edicija u limitiranoj proizvodnji
⚠️ Obrati pažnju:
Komande klima uređaja nisu uzor pouzdanosti ni kod jednog Mercedesovog modela, pa ni G-klase
Kod primjeraka sa velikom kilometražom obavezan je detaljan pregled skupih komponenti vejšanja
Pregled je obavezan i za kardanske osovine i diferencijale, jer je njihov popravak basnoslovno skup
Više informacija o modelu Mercedes-Benz G klasa pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.