Citroen DS5 (2011–2015)

Na tragu stare slave

Citroen je prvo oživio oznaku DS, koja je 2015. postala samostalan brand pod krovom PSA grupacije. Trenutno najveći DS model pokazao se kao prilično pouzdan, ali ne i bezgrešan...
22 Novembar 2024

Na tragu stare slave

Citroen DS5 (2011–2015) 2.0 BleHDi (150 KS)

U okviru proslave 90 godina Citroena avangardni francuski proizvođač na tržište je poslao liniju DS. Iako je oznaka snažno asocirala na hidroaktivno vješanje, kakvo je onomad imala „ajkula“, njega nije bilo ni na popisu dodatne opreme. Takav, blago rečeno, čudan potez niko nije shvatio do danas. Šta više, sve do nedavnog redizajna, odnosno utemeljenja DS linije  kao zasebnog branda, na račun vješanja nije stizalo pretjerano hvale.

Citroen DS5 2012 1280 8fdd033f0a5b4499b102131823922e362e

Jednostavno rečeno, bio je (pre)tvrdo podešen, pogotovo po mjerilima kupaca koji francuske automobile doživljavaju kao mekane i udobne. S druge strane, trapovi kao takvi omogućavali su veoma velike brzine u krivinama svih profila, odnosno odlično držanje podloge. Prošle godine, prilikom predstavljanja DS branda, inženjeri su priznali da su napravili pogrešnu procjenu profila kupaca, te da je zbog toga sve bilo podešeno po ukusu sportski nastrojenih vozača. Tvrde opruge i loše ceste nikako se ne slažu, jer se zbog čestih udara sve komponente vješanja užurbano troše. Prije potpisivanja Ugovora o kupovini, svakako vaš budući DS5 dignite na dizalicu i sve temeljno provjerite.

Citroen DS5 2012 1280 f3cca195298b8d837647fed6a234259937

Iako se od početka DS5 reklamirao kao premium proizvod, prve serije nisu baš blistale na polju finalne obrade. Istina, skupa koža je kvaliteno sašivena, materijali u putničkom prostoru su egzotični, ali nisu baš spojeni po standardima premium klase. Svako malo poneka je ploha znala neprimjereno klepetati, što se odnosi i na mehanizam krovnih zavjesa. Manje-više pogonske grupe su vrlo pouzdane. Posebno hvalimo 1.6 litarski turbo benzinac sa 155 KS, koji je uparen sa manuelnim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa. Sve su komponente razvijene u uskoj saradnji sa BMW-om, što daje dozu ozbiljnosti.

Citroen DS5 2012 1280 dc7f60bf91e79c4cb736792b743a016f97

Dizelaši su vrlo ekonomični i snažni. Čak je i najslabiji dizelaš sasvim dovoljan za vozače prosječnih ambicija. A takvih je najviše... Iako se radi o prilično kvalitetnom automobilu, treba biti dosta pažljiv prije brojanja novca. Garancija od samo dvije godine je van svih današnjih standarda, pa i kupovina relativno mladog automobila sa najmanjom greškom može postati (pre)skupo iskustvo koje nikome ne treba. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.0 BleHDi (150 KS)
Prosječno 6,3
Najmanje 5,2
Najviše 8,7

Prednosti

Atraktivan dizajn, uređenje putničkog prostora, neobičan u svakom pogledu, snažni i iznadprosječno ekonomični benzinski motori.

Mane

Prije redizajna neprimjereno tvrdo podešeno vješanje, nedostatak hidroaktivnog vješanja, u nekim detaljima šlampava finalna obrada, koja odudara od premium proizvoda.

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.997 ccm
Snaga 150 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 370 Nm pri 2.000 o/min
Najveća brzina 210 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 10,6 s
Dimenzije DxŠxV 453 x 187 x 150 cm
Masa 1.735 kg
Osovinski razmak 272 cm
Prtljažnik 468 - 1.288 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2011. Citroen na scenu vraća kultnu oznaku DS. Najprestižniji model je DS5.

• 2011. Nagrada Top Geara „Familiy Car of the Year“

• 2012. DS5 Hybrid4 nagrađen sa „Scottish Car of the Year“

• 2013. U ponudu ulazi 2.0 HDi sa 180 KS i automatskim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa. 

• 2015. DS uz redizajn postaje samostalan brand pod krovom PSA grupacije.




⚠️ Obrati pažnju:

Slika1 (2)

Prednji amortizeri skloni su ubrzanom habanju na lošim podlogama, kakve su većinom u BiH

 

Slika2 (1)

Mnoge površine u unutrašnjosti znaj neugodno klepetati. Posebno živciraju one iznad glava putnika

 

Slika3 (1)

Mnogi su vlasnici prijavljivali grub rad automatskog mjenjača, bez na to obzira da li radi u automatskom ili manuelnom režimu rada

 

Više informacija o modelu Citroen DS5 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...