Citroen DS5 (2011–2015)
Na tragu stare slave
Citroen je prvo oživio oznaku DS, koja je 2015. postala samostalan brand pod krovom PSA grupacije. Trenutno najveći DS model pokazao se kao prilično pouzdan, ali ne i bezgrešan...
Citroen DS5 (2011–2015) 2.0 BleHDi (150 KS)
U okviru proslave 90 godina Citroena avangardni francuski proizvođač na tržište je poslao liniju DS. Iako je oznaka snažno asocirala na hidroaktivno vješanje, kakvo je onomad imala „ajkula“, njega nije bilo ni na popisu dodatne opreme. Takav, blago rečeno, čudan potez niko nije shvatio do danas. Šta više, sve do nedavnog redizajna, odnosno utemeljenja DS linije kao zasebnog branda, na račun vješanja nije stizalo pretjerano hvale.
Jednostavno rečeno, bio je (pre)tvrdo podešen, pogotovo po mjerilima kupaca koji francuske automobile doživljavaju kao mekane i udobne. S druge strane, trapovi kao takvi omogućavali su veoma velike brzine u krivinama svih profila, odnosno odlično držanje podloge. Prošle godine, prilikom predstavljanja DS branda, inženjeri su priznali da su napravili pogrešnu procjenu profila kupaca, te da je zbog toga sve bilo podešeno po ukusu sportski nastrojenih vozača. Tvrde opruge i loše ceste nikako se ne slažu, jer se zbog čestih udara sve komponente vješanja užurbano troše. Prije potpisivanja Ugovora o kupovini, svakako vaš budući DS5 dignite na dizalicu i sve temeljno provjerite.
Iako se od početka DS5 reklamirao kao premium proizvod, prve serije nisu baš blistale na polju finalne obrade. Istina, skupa koža je kvaliteno sašivena, materijali u putničkom prostoru su egzotični, ali nisu baš spojeni po standardima premium klase. Svako malo poneka je ploha znala neprimjereno klepetati, što se odnosi i na mehanizam krovnih zavjesa. Manje-više pogonske grupe su vrlo pouzdane. Posebno hvalimo 1.6 litarski turbo benzinac sa 155 KS, koji je uparen sa manuelnim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa. Sve su komponente razvijene u uskoj saradnji sa BMW-om, što daje dozu ozbiljnosti.
Dizelaši su vrlo ekonomični i snažni. Čak je i najslabiji dizelaš sasvim dovoljan za vozače prosječnih ambicija. A takvih je najviše... Iako se radi o prilično kvalitetnom automobilu, treba biti dosta pažljiv prije brojanja novca. Garancija od samo dvije godine je van svih današnjih standarda, pa i kupovina relativno mladog automobila sa najmanjom greškom može postati (pre)skupo iskustvo koje nikome ne treba.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 BleHDi (150 KS) |
Prosječno |
6,3 |
Najmanje |
5,2 |
Najviše |
8,7 |
Prednosti
Atraktivan dizajn, uređenje putničkog prostora, neobičan u svakom pogledu, snažni i iznadprosječno ekonomični benzinski motori.
Mane
Prije redizajna neprimjereno tvrdo podešeno vješanje, nedostatak hidroaktivnog vješanja, u nekim detaljima šlampava finalna obrada, koja odudara od premium proizvoda.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.997 ccm |
Snaga |
150 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
370 Nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
210 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,6 s |
Dimenzije DxŠxV |
453 x 187 x 150 cm |
Masa |
1.735 kg |
Osovinski razmak |
272 cm |
Prtljažnik |
468 - 1.288 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2011. Citroen na scenu vraća kultnu oznaku DS. Najprestižniji model je DS5.
• 2011. Nagrada Top Geara „Familiy Car of the Year“
• 2012. DS5 Hybrid4 nagrađen sa „Scottish Car of the Year“
• 2013. U ponudu ulazi 2.0 HDi sa 180 KS i automatskim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa.
• 2015. DS uz redizajn postaje samostalan brand pod krovom PSA grupacije.
⚠️ Obrati pažnju:
Prednji amortizeri skloni su ubrzanom habanju na lošim podlogama, kakve su većinom u BiH
Mnoge površine u unutrašnjosti znaj neugodno klepetati. Posebno živciraju one iznad glava putnika
Mnogi su vlasnici prijavljivali grub rad automatskog mjenjača, bez na to obzira da li radi u automatskom ili manuelnom režimu rada
Više informacija o modelu Citroen DS5 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.