Mercedes S (1998-2006)
Limuzina po predsjedničkim standardima
Najveće Mercedesove limuzine oduvijek su bili pokretne riznice najnovijih tehnoloških dostignuća, čije održavanje s godinama nije nimalo jeftino…
Mercedes S (1998-2006) 3.7 S350 (245 KS)
Kao i uvijek, novi model Mercedesove S klase svojim dolaskom uzburka javnost i izaziva divljenje čak i onih ljudi koji ne prate automobilizam. Tako je bilo i 1998. godine kada se ovaj automobilski „direktor“ pojavio na tržištu. Klasa, udobnost, snaga, izgled, elektronika, nema tog segmenta u kojem ovaj automobil nije u samom vrhu. Da nije riječ samo o luksuznom automobilu dokazuje i široka gama pogonskih agregata od kojih je najistaknutija AMG varijanta sa nevjerovatnih 612 konjskih snaga.
Za vozače koje pak ne zanimaju brza vožnja i sirova snaga, tu su 3.2-litarski turbodizelski motori čija potrošnja ne prelazi osam litara u kombinovanoj vožnji. Jedan od glavnih aduta S klase je luksuzan ugođaj tokom vožnje, što dokazuje i vrhunska zvučna izolacija, koja ne propušta vanjske zvukove ni pri brzoj vožnji na autoputevima. Brzina vožnje takođe utiče i na elektronski sistem vazdušnog vješanja, koji automatski podešava klirens pri promjenama brzine ili podloge.
Prostranost je ravna dugačkim limuzinama iz holivudskih filmova, a jedinu zamjerku vozači su imali na zapreminu prtljažnika koja nije baš srazmjerna samoj veličini automobila. Mnoštvo elektronskih sistema donosi vožnju „bez po muke“ ali i nešto češće kvarove u ovom segmentu. Jedan od elektronskih sistema na koji treba da se obrati pažnja je sistem zaključavanja, jer u slučaju kvara troškovi popravka ili zamjene istog mogu biti veliki. Kvalitet izrade unutrašnjosti je na veoma visokom nivou, a vlasnici su se veoma rijetko žalili na habanje ili oštećenja u kabini.
Odvodni kanali za kišu i vodu su veoma blizu ventilacionim otvorima, tako da treba pripaziti da oni uvijek budu čisti, kako bi se spriječilo prodiranje vode u ventilaciju i na kraju u kabinu. Najbolji odnos snage i potrošnje nudi 3.2-litarski dizelaš pa je stoga i najrasprostranjeniji na našem tržištu. Kod modela sa ovim motorom valja pripaziti na ubrizgavače goriva koji su nešto skloniji otkazivanju, a u ekstremnim slučajevima se dešavalo da usljed velike temperature dođe do njihovog staljivanja sa cilindrom. U tom slučaju nužna je kompletna reparacija cilindra i ubrizgavača. Dizelski V8 motor od četiri litre je takođe jedan od ekonomičnijih, a pojedini vozači su uspjeli „izvući“ i potrošnju manju od 9 litara na pređenih 100 kilometara.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 3.7 S350 (245 KS) |
Prosječno |
12,5 |
Najmanje |
10,7 |
Najviše |
15,5 |
Prednosti
Kvalitet, imidž, prostranost, udobnost, mnoštvo elektronskih sistema, pogonska gama
Mane
Velika potrošnja benzinaca, prodiranje vode u ventilaciju, ubrizgavači, sistem zaključavanja
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
3.724 ccm |
Snaga |
245 KS pri 5.700 o/min |
Max obrtni momenat |
350 Nm pri 3.000 o/min |
Najveća brzina |
247 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
7,3 s |
Dimenzije DxŠxV |
516 x 185 x 144 cm |
Masa |
1.735 kg |
Osovinski razmak |
308 cm |
Prtljažnik |
500 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1992. Počeo okvirni razvoj S klase W220
• 1995. Proizvodnja odgođena za 1998. godinu, kako bi se ispitala pouzdanost mnogih naprednih tehnoloških rješenja
• 2002. U izbor motora uvršteni S55 i S600 benzinci, oba sa 493 KS
• 2005. Nova generacija V6 dizelaša zamijenila starijeg šestocilindraša 320 CDI
⚠️ Obrati pažnju:
Ubrizgivači su u ekstremnim situacijama bili skloni topljenju i značajnom oštećivanju motora
Kvarovi na elektronskom sistemu zaključavanja su bili česti i nimalo jeftini za popravak
Voda je usljed začepljenih drenažnih odvoda često znala proći u ventilaciju i "potopiti" kabinu
Više informacija o modelu Mercedes-Benz S klasa pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.