Vozili smo - Toyota Avensis

Lexus za ekonomsku klasu

Nakon dvije uspješne generacije Toyota je lansirala treću svoje perjanice u srednjoj klasi, novi Avensis. Redakcija Auto Shop Magazina imala je ekskluzivno priliku da se uvjeri u kvalitetu novog modela na prezentaciji koja je održana u Milanu
25 Novembar 2008

Lexus za ekonomsku klasu

Nova Toyota Avensis nastupa odlučno i ponosito. Kvalitetnija, dinamičnija, elegantnija, samo su neki od atributa, koji mogu da se pridodaju uz njeno ime. Trud Toyotinih inženjera vidljiv je na svakom kotraku, počevši od vanjskog izgleda pa sve do najsitnijih detalja. Dizajnerski, novi model se uveliko oslanja na bratskog Lexusa, od kojeg su posuđeni neki karoserijski i detalji vezani za unutrašnjost. Dinamičan i izrazito naglašen dizajn prednjeg kraja, naročito svjetlosnih grupa, biva ublažen profinjeno skrojenim zadnjim djelom. Takođe, linija krova je produžena pomijeranjem A i C stuba za 110, odnosno 50 mm, čime je ovaj automobil poprimio kupeovski oblik i profitirao po pitanju korisnog prostora u kabini. Osovinski razmak od 2.700 mm je ostao isti, što je i razumljivo ako se prisjetimo izrazito komfornog prethodnika. Mnoge tehničke novotarije nisu povećale masu ove limuzine, naprotiv, novi model je u odnosu na stari izgubio suvišnih 15 kg. Prostor za prtljagu iznosi solidnih 509 litara za limuzinu, odnosno 543 litra za karavan, što spada u sam prosjek klase.

 

 

 

 

Novi Avensis nas je najviše oduševio svojom udobnošću i izrazito uglađenim i tihim dizelskim agregatima. Masivna, kožom presvučena sjedišta najviše podsjećaju na one iz velikih francuskih limuzina, što nas je uistinu iznenadilo. Velika pažnja je poklonjena detaljima i vidljiva je u čitavoj unutrašnjosti automobila, koje bi se postidjeli i neki modeli više klase. Novi Avensis postavlja nova mjerila po pitanju udobnosti, amortizacije i tihog ovjesa, koja nije naštetila dinamici i stabilnosti. Za pogon  je zaduženo šest različitih i izrazito ekonomičnih agregata i to tri dizelska u rasponu od 126 do 177 KS i tri benzinska snage 133, 147 i 152 konja. Napomenimo i to da svi dizelski motori ispunjavaju stroge Euro 5 norme uz redukciju ukupne potrošnje od 10% u odnosu na prethodnika, te tako doprinose smanjenju emisije štetnih plinova. Pomenuti agregati dolaze u kombinaciji sa manuelnim ili CVT  automatskim mjenjačem. Takođe, u ponudi je i novorazvijeni šestostepeni automatski Aisin mjenjač namijenjen jačim varijantama Avensisa. Ipak, na naše iznenađenje hibridna verzija Avensisa, prema riječima Takashia Yamamota,  glavnog Toyotinog inženjera, za sada nije u planu, što je svojevrsno iznenađenje, imajući u vidu veliki uspjeh Toyote na tom polju.


 

 


Široka paleta dodatne opreme našla je svoje mjesto i u osnovnoj verziji Avensisa, pa se kao standardni elementi ističe sedam zračnih jastuka, ESP sa astistenciom za upravljanje, MP3 uređaj, električna parkirna kočnica, klima-uređaj.... Ko očekuje više, kao doplata se nudi Pre Crash sistem, koji u kritičnim situacijama upozorava vozača i podešava osnovne parametre za ublažavanje mogućih posljedica pri sudaru. Koliko je napredan pomenuti sistem, svjedoči i činjenica da se do sada ugrađivao samo u Lexusu LS. Na kraju teba istaći da će se novi Avensis u salonima širom BiH pojaviti početkom februara sa cijenom od 22.700 eura za bazni model sa benzinskim, 1.6-litrenim agregatom snage 133 konja. Visok nivo završne obrade, već tradicionalni Toyotin kvalitet te prihvatljiva cijena biće dobar  preduslov i garancija dobrog uspjeha na tržištu.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...