Predstavljamo – Toyota Avensis III

Lexus u komercijalnom izdanju

Novi Avensis detaljima podsjeća na Toyotin elitni brend Lexus, od kojeg preuzima i neka tehnološka rješenja. Ona treba da ga učine poželjnijim u očima evropskih kupaca koji dobro znaju da japanski automobili svoje prave kvalitete skrivaju ispod lima…
18 Novembar 2008

Lexus u komercijalnom izdanju

Ništa nije tako dobro da se ne može napraviti, misao je vodilja sa kojom se Kiichiro Toyoda, idejni tvorac današnje Toyote, 1939. godine otisnuo u svijet automobilizma, postavivši pred sebe i svoje četvorotočkaše samo jedan zadatak - postići vrhunski kvalitet. Svojevremeno samo jedan od nekoliko miliona ambicioznih Japanaca nije ni slutio da će njegova manofaktura jednog dana postati multinacionalni gigant… Tačno deceniju nakon predstavljanja prve generacije Avensisa svjetlo dana ugledala je i njena treća generacija. Toyotina periodika zamjene modela tempirana je na svakih pet godina, mnogo kraće nego kod većine Evropljana, što nas vraća na početak priče i kvaliteta kao Toyotinog imperativa. Podsjećamo da je prvi Avensis predstavljen 1998. godine, kao zamjena za kod nas slabo poznatu Carinu, da bi samo pet godina kasnije bila plasirana i druga generacija, koja se zadržala isto pet godina.

 

 

 

Za razliku od evropske konkurencije, koja je uglavnom igrala na kartu dizajna i emocija, japanska porodična limuzina naklonost kupaca zadobila je uzornom pouzdanošću i perfektnom izvedbom. Veći, ljepši i očekivano kvalitetniji, novi Avensis ne donosi radikalne dizajnerske promjene poput Opel Insignie ili Ford Mondea, ali očekivano pravi korak naprijed, opravdavajući tako novac uložen u razvoj treće generacije. A da su Japanci „odriješili kesu” i puno uložili u Avensis, najbolje pokazuje razvojni put novog modela, koji je počeo u Japanu, a završen u Evropi. U pozadini ovakvog postupka nalaze se različiti pristupi tržištima Japana i Evrope, što bi prema mišljenju Takashi Yamamota, šefa razvojnog tima projekta Avensis III, trebalo pomoći Toyoti da svoje automobile prilagodi kupcima najrazličitijih ukusa, te da ih jednako dobro prihvate kupci na svim kontinentima.

 

POUZDANOST
Japanski automobilski gigant Toyota, koji je ove godine po proizvodnji pretekao američki GM, svoju reputaciju izgradio je na zahvalnim i pouzdanim automobilima poput Corolle, najprodavanijeg modela u istoriji automobilizma. Iako, je preseljavanje proizvodnje iz Japana u Evropu popraćeno blagim padom pouzdanosti, Toyotini modeli i dalje važe kao najpouzdaniji. Jedan od onih koji je do sada najbolje ocjenjivan od strane kupaca i specijalizovanih kritičara je i Avensis, čija je pouzdanost priznata i od strane najvećeg evropskog autokluba, njemačkog ADAC-a te renomirane američke kompanije J.D. Power, koja se bavi zadovoljstvom kupaca širom svijeta. I novi Avensis kao i prethodni proizvodi će se u Toyotinoj tvornici u britanskom Burnastonu.

 

 

 

Dizajn Avensisa, koji je zbog svoje suzdržanosti bio predmet rasprava o prethodne dvije generacije i u trećem izdanju je izazvao podijeljene reakcije evropske javnosti. Nakon početnog oduševljenja, koje su širom najstarijeg kontinenta pobudile prve slike na kojima se mogao vidjeti zadnji kraj Avensisa i njegovog poređenja sa modelima Toyotinog premium brenda Lexusa nastupilo je i blago razočarenje prednjim krajem. Iako Avensis u stvarnosti izgleda atraktivno i privlačno, posebno u karavanskom izdanju, u šta se uverila i naša ekipa u Parizu, reakcije javnosti pokazuju da je na licu japanske limuzine očekivno mnogo više agresivnijih crta. Nasuprot jednostavnom prednjem dijelu nalaze se atraktivni bokovi, sa izrazito položenom siluetom i padajućom linijom krova, kakvu smo do sada viđali samo na Lexusovim modelima (IS). Koketiranje sa luksuznijom braćom više je nego očigledno na zadnjem kraju, koji sada krase prelijepa svjetla sa atraktivnom dvobojnom grafikom, pa se s pravom može tvrditi da novi Avensis ima više sportskog duha od prethodnika.

 
SERIJSKA I DODATNA OPREMA
Kada je riječ o serijskoj i dodatnoj opremi, kupci će, kao i do sada, moći da biraju između četiri standardna paketa i niza dodatnih opcija. Koliko su bogati pojedini paketi najbolje pokazuje oprema početnog modela, koji se serijski isporučuje sa MP3 radiom sa šest zvučnika, te metaliziranom crnom oplatom središnje konzole. Za njega su rezervisane i 16-inčne gume, a uz doplatu se dobijaju 17 ili 18-inčni točkovi, koji su standardni u bolje opremljenim modelima, sa jačim motorima. Standardno ili uz doplatu (zavisno od tržišta) Avensis će se isporučivati sa VSC+ sistemom kontrole stabilnosti i TRC sistemom kontrole prijanja točkova za podlogu. Tu su i dvozonska klimatizacija, automatski mjenjač, tempomat, navigacija sa touch-screen displejom, Smart Entry ključ i startovanje automobila pomoću prekidača... Vrh ponude je Executive paket uz koji između ostalog nudi sedaminčni displej sa navigacionim i funkcijama multimedijalnog sistema, Bluetooth, premium muzički sistem sa 11 zvučnika, hard disk od 10 GB, parking kameru... Od dodatnih opcija vrijedi izdvojiti panoramski krov, bi-xenon svjetla sa adaptivnim farovima, Pre-Crash i Lane Keeping Assist sisteme...

 

 

Iskoristivši do maksimuma mogućnosti platforme na kojoj je napravljena druga generacija, a u potrazi za udobnošću i ergonomijom koju nudi konkurencija, Japanci su postupili po provjerenom receptu i povećali novi model za pet centimetara, sa 464,5 na 469,5. Dobijeni rezultat je donio dodatni prostor u kabini, dok je prtljažnik ostao na nivou prethodnog modela sa osnovnom zapreminom od 509 kod limuzine, odnosno 543 litre kod karavana. Iako blago izdužena, nova Toyotina limuzina ostala je jedan od najkompaktnijih modela u klasi. Duži od nje su svi direktni konkurenti, Mazda 6 za četiri (473,5 cm), Volkswagen Passat za sedam (476,5 cm), Citroen C5 za 7,4 (477,9 cm), Škoda Superb za 13,3 (483,8 cm) i najveći predstavnik klase Ford Mondeo za čak 18,9 centimetara (488,4 cm). Da razlika u dužini ne donosi konkurenciji puno prednosti, pokazuje i poređenje prtljažnika sa rekorderom klase Škodom Superb, koja može da primi 565 litara, što je 56 litara više u odnosu na Avensis, dok Citroen C5 sa 439 i VW Passat sa 475 litara zaostaju za Avensisom. Međosovinski razmak zadržan je na 270 cm, kao i visina od 148 cm, ali je zato velika pažnja posvećena aerodinamici, pa je otpor zraka kod limuzine sveden na 0,28, a kod karavana na 0,29 Cd. Sve to rezultiralo je manjom bukom u unutrašnjosti, posebno na višim brzinama, što bi prema najavama Toyotinih stručnjaka vožnju u Avensisu trebalo učini još ugodnijom.

 

MOTOR
Kada je riječ o motorizaciji novog Avensisa, ona je razvijena u skladu sa Toyota Optimal Drive filozofijom, koja počiva na tri osnovna principa: kompaktni, čisti i štedljivi. Kupcima je na raspolaganju osam motora, koji po obećanju proizvođača u poređenju sa prošlom generacijom trošem manje i imaju manju emisiju štetnog CO2. Početak ponude predstavljaju dva novorazvijena Valvematic benzinca, 1.6 sa 132 KS i 1.8-litarski sa 147 KS, koje odlikuje od 10 do 26 % manja emisija CO2. Manji benzinac raspolaže sa obrtnim momentom od 160 Nm, dok veći ima 20 Nm više. Najjači benzinac je 2.0-litarski agregat sa 152 KS i 192 Nm. Boje dizelaša braniće poznati 2.0 sa 125 KS (310 Nm) i 2.2-litarski D-4D agregat, raspoloživ u dvije izvedbe od 150 i 177 KS (340 i 400 Nm). Slabiji 2.2-litarski agregat prvi put će u Avensisu biti nuđen u kombinaciji sa šestostepenim automatskim mjenjačem, koji će osim klasičnog automatskog nuditi i opciono ručno mjenjanje brzina. Početni dizelaš biće opreman sa DPF filterom čađi, dok će preostala dva biti izvedena u D-CAT tehnologiji, koja redukuje nitrogen okside, te eliminiše čestice čađi.

 

 

U potrazi za boljim ugođajem temeljno je redizajnirana i unutrašnjost, koja je sada obložena ugodnijom gumiranom plastikom, koju je moguće kombinovati sa imitacijama aluminijuma, titaniuma te nekoliko grafičkih dezena. Od zanimljivih detalja najviše se ističe instrument tabla sa dominantnim okruglim brojačima obrtaja i brzine, koja je sada osvijetljena ugodnom kombinacijom narandžastog i nenametljivog bijelog svjetla. Sve ostale važnije funkcije očitavaju se na dva displeja integrisana na sredini instrument table, pomoću grafika, koje su već primijenjene u ostalim Toyotinim modelima. Središnjim stubom karakterističnog V oblika, u najbolje opremljenim verzijama dominira visoko pozicionirani info displej na kojem se očitavaju funkcije audio-sistema, te ostalih uređaja koji nude opciju dodatnog podešavanja. Oko njega su raspoređene manuelne komande zvuka i radio/CD-a. Jeftinije verzije na ovom mjestu imaće drugačiju kombinaciju radio-sistema. Klima-uređaj postavljen je na polovinu središnjeg stuba, a njegove komande su maksimalno pojednostavljene, da bi upravljanje vozaču oduzimalo što manje vremena, a samim ti i zadržalo njegov pogled na putu. Novi dizajn krasi i sva sjedišta, od kojih vozačko dolazi sa višestepenim podešavanjem položaja te jačim bočnim osloncima. Kada tome pridodamo i po visini i dubini podesivi upravljač, sa atraktivnim trokrakim kućištem treba očekivati da se ergonimija zadrži na visokom nivou. Uz novi Avensis kupcima će biti na raspolaganju i četiri nivoa opreme, sa velikim mogućnostima za personalizaciju svakog modela.

 

DINAMIKA VOŽNJE
Najveći napredak u odnosu na prethodnika prema najavama iz Toyote postignut je na polju dinamike vožnje, koja je poboljšana uvođenjem novih elektronskih sistema, ali i unaprijeđenim vješanjem izvedenim u kombinaciji prednji McPherson, te zadnji multilink sa dvostrukim poprečnim ramenima. Osim standardnog ABS-a, pomoć u kočenju i vožnji novog Avensisa pružaju VSC+ sistem elektronske kontrole stabilnosti vozila i te TRC kontrola proklizavanja, svojevrni dokaz da se iza dizajnerskih sličnosti sa najmanjim Lexusom kriju i neke druge pozajmice, koje će u početku biti razervisane samo za najskuplje Avensise. Na spisku tehnoloških bisera između ostalog se nalaze PSC sistem upozoravanja vozača na mogućnost sudara, ACC sistem kontrole putne brzine, LDW sistem koji upozorava na prelazak preko linije za označavanje granice putne trake... 

 

 

 

Kao i na prethodnom modelu, koji je osvojio pet zvjezdica za sigurnost na EuroNcap testu, velika pažnja posvećena je i bezbjednosti, o kojoj će se od sada brinuti savremeni elektronski sistemi, poput PCS-a (Pre-Crash Safety), koji upoređuje uslove vožnje i vozačev stil, te ga upozorava svaki put kad automobil dovede do granica zakona fizike. U onim najgorim situacijama zaštitu putnicima pruža sedam vazdušnih jastuka i sigurnosni kavez velike čvrstoće. Toyota Avensis osim dizajnerske svježine, ekološki prihvatljivije motorizacije, bogate opreme te novih sistema podrške dinamici vožnje donosi i evropski ugođaj, koji je treba učiniti još poželjinijom u očima kupaca, koji već dobro znaju da japanski automobili svoje prave kvalitete ne otkrivaju na prvu, već ih vješto skrivaju ispod lima. 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...