Kia Rio (2017–2020)

Kod nas još uvijek nepopularan

Kia Rio možda nije najuzbudljiviji izbor na tržištu polovnih vozila, ali radi se praktičnom automobilu u svakodnevnoj upotrebi. Takođe, troškovi održavanja nisu značajno visoki...
01 Decembar 2023

Kod nas još uvijek nepopularan

Kia Rio (2017–2020) 1.0 T-GDI (100 KS)

Početkom devedesetih godina, Kia je dočekana s podsmijehom, ali tokom ovih tri decenije fabrika je dokazala da nije riječ o robi s greškom. Naprotiv, danas je snažan igrač na globalnom nivou. Model Rio igra ključnu ulogu u priči o uspjehu. Od prvog modela iz 1999. godine, Rio je solidno prihvaćen na domaćem tržištu, a njegov ugled kao iznimno pouzdanog i razumski osmišljenog gradskog automobila raste iz generacije u generaciju. Kia Rio pripada kategoriji modernih gradskih automobila u svakom smislu. Rio je besprijekorno izrađen i pouzdan, što je karakteristično za automobile iz Koreje, a uz to dolazi i s 7-godišnjom garancijom.

Kia Rio 2017 1600 0e

Osigurava dojam vizualno privlačnog, modernog, a jednostavnog gradskog automobila i pruža ugodno iskustvo za volanom. Jedina šteta je što su plastične površine tvrde, što može djelovati jeftino. Danas je na cestama prisutna četvrta generacija modela Kia Rio. Razlikovanje između novih i polovnih primjeraka, potonjih često pokrivenih fabričkom garancijom, može biti izazovno. Kia Rio kombinuje klasične i moderne linije u atraktivnim proporcijama, čime su diskretno skriveni prostrani enterijer i jedan od najvećih prtljažnika u gradskoj klasi. Završna obrada vozila je gotovo besprijekorna, a dodatnu ugodnost pružaju lagani mjenjač, mekani volan i papučice, čineći vožnju ugodnom i bez napora, posebno u urbanim područjima. Kritike su upućene tvrdoj plastici koja ponegdje djeluje jeftino, kao i manjoj zvučnoj izolaciji.

Kia Rio 2017 1280 08

Ovaj model ističe se visokom pouzdanošću, a činjenica da se rijetko koristi kao službeni ili rent-a-car automobil povećava izglede za dobivanje kvalitetnog polovnog primjerka. Dodatna prednost je i 7-godišnja garancija koja još uvijek pokriva većinu vozila. Uprkos rezervama prema trocilindarskim motorima, 1.0 turbo (100 ili 120 KS) pokazao se temperamentnim s umjerenom potrošnjom. Materijali korišćeni tokom proizvodnje su otporni, ali nisu visokog kvaliteta, pa se s vremenom primijete znaci habanja jeftinije plastike, posebno oko upravljača. Sa druge strane, kontrolna tabla i centralna konzola su veoma pregledne i jednostavne za upotrebu. Neobičan problem koji se javlja odnosi se na kablove za povezivanje sa akumulatorom.

Kia Rio 2017 1600 16 (1)

Greške na tim kablovima mogu uzrokovati "izvlačenje" struje, bez koje nije moguće pokrenuti motor. Čak ni prednji diskovi sa pripadajućim oblogama nisu izuzetno izdržljivi, pa se preporučuje redovna provjera i eventualna zamjena, češće nego kod mnoge konkurencije. Specifični za ovaj motor su povremeni problemi sa setom kvačila. Vozači su prijavili probleme sa prenosom, uključujući nepravilnosti u radu mjenjača ili osjećaj trzanja prilikom mijenjanja brzina. Ovi problemi mogu zahtijevati pažljivu dijagnozu i popravku od strane stručnjaka.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.0 T-GDI (100 KS)
Prosječno 5,0
Najmanje 4,5
Najviše 5,5

Prednosti

Vanjski i unutrašnji dizajn, praktičnost, pouzdanost, pristupačnost, jeftino održavanje

Mane

Kablovi akumulatora, brzo trošenje prednjih kočnica, radni vijek kvačila, visoka cijena na tržištu

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 998 ccm
Snaga 100 KS pri 4.500 o/min
Max obrtni momenat 172 nm pri 1.500 o/min
Najveća brzina 188 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 10,7 s
Dimenzije DxŠxV 406 x 172 x 145 cm
Masa 1.155 kg
Osovinski razmak 258 cm
Prtljažnik 325-980 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2016. Kia Rio treće generacije predstavljena krajem 2016. godine

• 2017. Osvaja pet zvjezdica na EuroNCAP testu

• 2019. Ukinuti 1.4 benzinac i 1.4 dizelaš

• 2020. U proljeće napravljen mali redizajn s brojnim poboljšanjima opreme i tehnologije



⚠️ Obrati pažnju:

Kiariostruja1

Zbog greške na kablovima za spajanje akumulatora, dolazi do „izvlačenja“ struje bez koje nije moguće pokrenuti agregat.

 

Kiariomjenjac2

Neki vozači su izvijestili o problemima s prenosom, uključujući nepravilnosti u radu mjenjača ili osjećajem trzanja prilikom promjene brzina.

 

Kiariokvacilo3

Specifični za ovaj motor jesu sporadični problemi sa setom kvačila. Zamjena nije baš jeftina.

 

Više informacija o modelu Kia Rio pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...