Peugeot 1007 (2004-2009)
Klizna vrata kao glavni adut
Izrađen na platformi Citroena C2, Peugeotov pionir u svojoj klasi se i pored mnoštva kvaliteta borio sa surovim uslovima tržišta i brzim opadanjem cijene polovnih modela…
Peugeot 1007 (2004-2009) 1.6 HDi (111 KS)
Kompanija Peugeot učinila je dva velika iskoraka sa modelom 1007. Prvi put su počeli da primjenjuju četverocifrene serijske oznake i prvi put su predstavili automobil gradskog segmenta sa kliznim vratima. Njegov neobičan i nadasve koristan dizajn oduševio je vozače koji njeguju inovacije, dok su ga ostali kritikovali upravo zbog takve “inovativne” koncepcije. Jedan od najčešćih razloga za oprečne komentare su svakako električna klizna vrata, koja su mnogima zadavala glavobolje zbog brzine kojom su se otvarala. Osim toga, u slučaju kvara na elektromotorima za pokretanje vrata, putnici bi morali dobro da se pomuče pri ulasku ili izlasku iz automobila.
Kada zanemarimo to, ubrzo shvatamo koliko su zapravo takva vrata korisna. Na uskim gradskim parkinzima ulazak i izlazak iz ovog mališana je mačji kašalj, a ujedno se i smanjuje rizik oštećenja ostalih automobila na parkingu. Na neobično visokoj karoseriji ovaj automobil može da zahvali dizajnerima, koji su pokušali da kompenzuju nedostatak prostora povećavanjem visine. Veća visina je smanjila aerodinamičnost i povećala potrošnju kod gotovo svih agregata. Povećani otpor vazduha pri visokim brzinama prouzrokovao je i povećenje buke.
Zahtjevna karoserijska koncepcija poskupila je proizvodnju 1008-ice što je uslovilo Peugeot da podigne njenu cijenu na značajno viši nivo od onog na kojem su bili njegovi dotadašnji mali gradski automobili. To je značajno uticalo na prodaju, odnosno odluku mnogobrojnih ljubitelja Peugeota da nakon klasične 107-ice ne kupe 1007-icu. Tek poslije četiri godine proizvodnje Francuzi su uspjeli da ponude konkurentnije cijene za ovaj model, što je nažalost bilo prekasno, jer je loš imidž na tržištu već uzeo svoj danak.
Oni koji su se ipak odlučili za kupovinu 1007-ice mogli su da uživaju u bogatoj opremi i prostranoj kabini za automobil ove veličine. Dizelski HDI agregati su u prosjeku trošili ispod pet litara pri kombinovanoj vožnji, dok je benzinski 1.6 litarski motor, iako sportskog duha trošio oko 7,5 litara benzina. Prvi vlasnici su bili na dvostrukom gubitku sa ovim vozilom – pri kupovini novog davali su i do 10% više novca za automobil ovog segmenta, a pri prodaji su se suočavali sa velikim padom cijene, što je direktan rezultat lošeg imidža na tržištu.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 HDi (111 KS) |
Prosječno |
6,1 |
Najmanje |
5,6 |
Najviše |
6,9 |
Prednosti
Praktična klizna vrata, prostranost, ekonomičnost, mnoštvo opreme, cijena polovnjaka
Mane
Cijena novih modela, problematičan mehanizam električnih kliznih vrata, veliki gubici pri preprodaji
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.560 ccm |
Snaga |
110 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
240 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
185 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
373 x 168 x 162 cm |
Masa |
1.273 kg |
Osovinski razmak |
231 cm |
Prtljažnik |
364 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2004. Na tržište stiže prvi mini monovolumen sa kliznim vratima
• 2005. U ponudu uvršten 1.4 litarski benzinac sa 90 konjskih snaga
• 2006. Dizelska gama dobija 1.6 litarski agregat snage 111 KS
• 2009. Najavljen prestanak proizvodnje Peugeota 1007, bez nasljednika
⚠️ Obrati pažnju:
Električna vrata su se zaglavljivala usljed kvarova na elektromotorima pri niskim temperaturama.
Prvi vlasnici su bili na dvostukom gubitku, jer su novi modeli bili skupi, a cijena polovnjaka je vrtoglavo padala.
Ubrizgivači na 1.4 HDi motoru bili su skloni zapušavanju, a najčešći uzrok je loš kvalitet goriva.
Više informacija o modelu Peugeot 1007 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.