Test - Toyota Avensis 2.0 D4-D Luna
Japanska poslovnost
Nova generacija Toyote Avensis donosi privlačan dizajn i trenutno najmoderniju tehnologiju zaduženu za svekolike asistencije vozaču čime je postignuta maksimalna sigurnost svih putnika. Uz atraktivan dizajn karoserije, koja je u odnosu na prošlu narasla u svim smjerovima, dolazi niz novih pogonskih jedinica. Sve, a pogotovo dizelske razvijene u saradnji sa BMW-om, energetski su vrlo efikasne.
Baš kao i svi proizvođaći automobila tako i Toyota nastoji udovoljiti potrebama europskih kupaca. Po manje-više ustaljenom receptu proizvođača automobila, čije su centrale ne drugim kontinetima, potpuni razvoj novih modela odvija se na Starom kontinentu. Pod tim se misli na dizajn, tehnologiju i proizvodnju. Temeljito osvježeni Avensis nije izuzetak pa bi se kao takav trebao svidjeti ovdašnjim kupcima...
Zahvlajujući novim, znatno dinamičnijim, odbojnicima nova je karoserije od stare duža sa 4 cm. Blagi porast dimenzija primijetan je u svim smjerovima. Da je nova karoserija iznikla na već poznatoj platformi otkriva međuosovnski razmak od 2,700 mm- u dlaku isti kao na sada već staroj verziji japanske limuzine. Logično, prednji je dio dizajnerski prilagođen ostalim Toyotinim modelima novijeg datuma. Dakako najviše se istiću nove svjetslodne grupe sa LED tehnologijom (skuplji paketi opreme sa Bi-LED svjetlima) te prilično zatvorena maska motora. Sve skupa pogoduje nižem otporu probijanja zraka. To se pak pozitivno odražava na prosječnu potrošnju goriva i nižu buku, pogotovo na brzim dionicama autoputa. Zadnji dio sa zanimljivim svjetlosnim grupama prilično je originalan pa se kao takav jednima dopada a drugima ne. Ispod klasičnog limuzinskog poklopca motora krije se prtljažnik zapremine 509 litara. Pogled s boka otkriva raskošnu dužinu od 4,750 mm. Ne nedostaje ni elegancije, pogotovo ako se ispod blatobrana nalaze lijepi aluminijski točkovi... Mora se priznati da su dizajneri obavili dobar posao jer se novi Avensis pozitivno istiće iz mase dosadnih limuzina. Kao takav trebao bi privući mlađe kupce, koji automobil koriste za privatne potrebe, a ne samo one iz poslovnih redova kojih ni do sada nije nedostajalo...
Očekivano, i unutrašnjost je pretrpjela upećatljivo poboljšanje. U skladu sa japanskom filozofijom sve je na svom mjestu čime je opsluživanje svim komandama krajnje logićno i jednostavno. Za razliku od mnogih proizvođača automobila koji nisu odoljeli trendu minimiziranja svih prekidača Toyota se odlućila za ugradnju onih čije dimenzije dopuštaju precizno rukovanje čak i zavezanih očiju. U duhu modernih vremena ispred vozača se nalaze pregledni instrumenti jasne grafike između kojih je smješten 4,2 inča velik TFT info displej. Veliki broj informacija lako je dostupan preko daljinskih komandi instaliranih na mesnatom, kožom obloženom, volanu. Logika pozivanja bilo koje informacije je za svaku pohvalu- čak će se i stariji vozači koji se groze svega što je moderno lako snaći bez čitanja uputstva. Elegantnom centralnom konzolom dominira displej dijagonale 8 inča. Mislimo da ne trebamo posebno naglašavati da je u boji i pri tom osjetljiv na dodir. Ovisno o paketu, opreme ili spremnošću vlasnika za nadopltom, na njemu se mogu projecirati savšeno precizne mape najmodernijeg sistema za navigaciju. Obzirom da u našem regionu sadrži čak i malo kome bitne makadamske puteve možete samo zamisliti kako su ''pokrivene'' ceste razvijenijih zemalja...
Fluidne linije kokpita, po želji kupca, mogu biti oplemenjene aplikacijama u boji karoserije. Tada se može osjetiti dašak premium ugođaja. Nova sjedišta pružaju još više udobnosti pa se dugotrajna putovnja mogu savladati bez ikakvog napora. Iako međuosovinski razmak ne spada među rekordne u klasi mjesta na svim pozicijama ima napretek. Također moramo pohvaliti i ponudu prostora po širini i visini. Zvučna izolacija je jedna od boljih u klasi- bez obzira na režim vožnje do ušiju putnika ne dopire buka koja bi narušila visoki komfor. Isto vrijedi za vibracije...
Solidan broj strateški raspoređenih pretinaca olakšat će smješataj kako boca s pićem tako i predmeta koji po dimenzijama ne moraju biti mali. Posebno hvalimo centralni pretinac čiji poklopac služi kao ugodno uporište za lakat. U modularnom pretincu smješeteni su konektori za eksterne nosaće zvuka i pomična pregrada.
Sve u svemu unutrašnjost je zamišljena kao ugodno okruženje svim putnicima a ne samo vozaču. U odnosu na etabliranu evropsku konkurenciju moglo bi se reći da nedostaju neki ekstravagantni detalji koji, istina, ne služe ničenu ali direktorima daju neophodnu dozu luksuza. Takav nas pristup ne čudi jer su Japanci racionali a ne bahati ljudi- jedino je bitno da je sve inženjerski savršeno napravljeno...
U posljednje vrijeme svi kao papagaji ističemo saradnju Toyote i BMW-a. Japanci Nijemcima ustupaju bogata saznanja vezana za hibridnu tehnologiju dok ovi japansko znanje plaćaju odličnim dizel motorima. Na našem se tržištu Avensis nudi sa dava dizel motora: 1,6 D-4D i 2,0 iste oznake.
Iako se prvi potura kao BMW-ov zapravo se radi o naslijeđu koje je ostalo iz doba ljubavi između BMW-a i grupacije PSA. Osnova motora je potpuno ista kao ona koju nalazimo u Peugeotima i Citroenima. Uostalom, pogledajte katalog pa ćete sami vidjeti da su vrijednosti najveće snage i obrtnog momenta iste. Ne mislimo ništa loše. Naprotiv, za motor koji je do danas ugrađen u, približno, sedam miliona vozila imamo samo rijeći hvale. No, ovom ću se prilikom fokusirati na novi 2,0 D-4D koji dolazi kao zamjena za 2,2 litreni dizelaš. Zahvaljujući trenutno najnovijim dostignućima postignuta je Euro6 norma o izduvnim gasovima a s njom i vrlo uglađen rad. Linearno razvijanje snage godi svima a ne samo manje iskusnim vozačima. Preko odličnog ručnog mjenjača sa šest stepeni prenosa snaga dolazi na prednju osovinu. ''Brzine'' su međusobno dobro postavljene što se pozitivno odražava na prosječnu potrošnju goriva. Onaj ko kazaljku obrtomjera drži u rasponu 1.700-2.300 obr/min na regionalnim će cestama iz rezervoara isprazniti tek 5 litara goriva, pa čak i manje. Prilikom brzog tempa na autoputu potrošnja se kreće u rasponu 6.5-8 litara dok se u zagušenim gradskim sredinama, uz pomoć serijskog start-stop sistema, za 100 kilometara u ekološki dim pretvori do 8,5 litara dizel goriva. Moramo priznati da je potrošnja bolja od očekivane, pogotovo u odnosu na performanse i masu od 1,5 tona. Novi motor prava je mjera za limuzinu ovog kalibra.
Sve više bilo bi previše, barem na našem tržištu. Obzirom da se radi o dizelašu pozitivno smo se iznenadili uglađenim radom, odnosno odsustvom naporne buke i još dosadnijih vibracija. Ne treba biti genij pa zaključiti da su Japanci u saradnji sa Nijemcima napravili odličan posao. Nadamo se da će se ponuda agregata u godinama koje slijede proširiti...
Odmah moramo reći da je osjećaj za volanom vrlo dobar. Ako sve promatramo iz ugla vozača limuzina a ne sportskog automobila zaključit ćemo da je upravljanje prilično precizno te da je ogibljenje podešeno za udobnu a ne agresivnu vožnju. U slučaju pretjerivanja prednji će dio zbog težine motora težiti zadržati pravac ka vanjskom dijelu krivine. Ako se tada naglo oduzme gas, odnosno rastereti zadnje osovina, neće doći do nekontrolisanog ''plesa'' zadnje osovine- uz nježno kontriranje volanom Avensis će se elegantno vratiti na zadanu putanju. Rad varijabilnog servo uređaja i kočnica treba pohvaliti. Sve je dobro kalibrirano pa vozač nema osječaj da je pod stalnom kontrolom elektronike.
Na osnovu naših dosadašnjih iskustava sa svim generacijama Avensisa moramo reći da se nismo pretjerano iznenadili generalno opuštajućim ugođajem koji vlada u svim uslovima vožnje. U limuzinama sa velikim tržišnim ambicijama tako valjda i treba biti.
Polako ali sigurno Avensis se nameće kupcima koji su tradicionalno skloni njemačkim limuzinama. Zahvaljujući dobroj politici cijena broj zainteresovanih se povečva iz dana u dan. Na našem tržišti japanska se limuzin može nabaviti u rasponu cijena od 36,770-57,500 KM. Koliko para toliko muzike...
Tehnički podaci: Toyota Avensis 2.0 D4-D Luna* dužina: 4.750mm, širina: 1.810mm, visina: 1.480mm, međuosovinski rzmak: 2.700mm* motor: 4 cilindra, 1995 ccm, maksimalna snaga 143 KS pri 4.000 obr/min, maksimalni obrtni moment 320 Nm u rasponu 1.750-2.250 obr/min, * mjenjač: manuelni sa 6 stepeni prenosa* prtljažnik: 509 l* prosječna potrošnja na testu 5,8 l* ubrzanje od 0 do 100 km/h: 9,5 s* maksimalna brzina: 200 km/h* cijene testnog modela sa aktuelnim popustom i dodatnom opremom: 49,290 KM * cijena osnovnog modela 36,770 KM.