Test – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI

Igra na sigurno!

Prepoznatljiv kućni dizajn, enterijer Golfa Plus i moćan 4x4 pogon potpomognut savremenim novim dvolitarskim dizelašom sa direktnim ubrizgavanjem goriva najvažniji su Tiguanovi aduti, koji jasno pokazuju da je Volkswagen i ovaj put odlučio zaigrati na sigurno!
18 April 2008

Igra na sigurno!

Mada to zvuči pomalo nevjerovatno, Volkswagen se među zadnjim proizvođačima uključio u lov na kupce kompaktnih SUV-ova, iako njihova popularnost posljednjih godina nezadrživo raste. Nakon što su sa Touaregom za samo šest godina pokupili lovorike i osvojili srca mnogobrojnih ljubitelja “hard” terenaca, Nijemci su se napokon odlučili okušati u klasi niže, na teritoriji kojom punih 12 godina neprikosnoveno vlada njihov sada najljući konkurent Toyota RAV. Duboko uvjereni u provjerenu recepturu – po kojoj je kombinacija prepoznatljivog kućnog dizajana, savremene tehnologije, štedljivih motora i pouzdane mehanike uvijek dobitna, Nijemci sa Tiguanom nisu puno eksperimentisali, već su tržištu jednostavno ponudili ono što želi.

 

 

 

 

Novi Tiguan ili “povišeni Golf”, kako su ga prozvali obožavaoci širom svijeta, već sada potražnjom premašuje najsmjelija očekivanja čelnika iz Wolfsburga, koji su zbog toga bili prinuđeni da kupcima iz BiH u 2008. godini ponude svega dvadesetak modela. Dakle, iako je riječ o velikoserijskom Volkswagenu, domaćim kupcima u startu je zagarantovana ekskluzivnost, koja bi sa sobom trebala donijeti istu onoliku pažnju koju bi imali da su kupili neki od rariteta poput Jaguara, Maseratija, Porschea… Sa mišićavim i naglašeno sportskim dizajnom, Tiguan pravi veliki korak naprijed i izdvaja se od ostataka Volkswagenove game, najavljujući tako mogući pomak od ustaljenih dizajnerskih pravila te približavanje ukusu mlađih i dinamičnijih vozača. Ovakvim potezom uspješno je “sakrivena” činjenica da je Tiguan razvijen na platformi porodičnog Golfa Plus, koja je za njegove potrebe  temeljito dorađena i podignuta na “SUV” nivo, odnosno čak 19,5 cm od tla. Kada tome pridodate i mesnate gume dimenzija 285/55 sa 17-inčnim aluminijumskim naplacima, na kojima je stajao testni model, dobijate veoma uvjerljivu i ugodnu pojavu, kako na asfaltu tako i na off-road terenu. Njenu uočljivost pojačava obilje hroma na maski hladnjaka, ali i agresivna prednja svjetla, na koja se nastavljaju snažni bokovi sa profilisanim rubovima i debelom zaštitnom plastikom.

 

 

 

Za razliku od originalne vanjštine, unutrašnjost je prepoznatljiva, odnosno najvećim dijelom preuzeta iz Golfa Plusa. Središnjim dijelom dominira visoko podignuta centralna konzola sa četiri kružna otvora za ventilaciju, a ispod nje se nalaze kontrole klima uređaja i opcionih grijača sjedišta. Završna obrada je njemački precizna, a svi upotrebljeni materijali visokog kvaliteta.  Instrument tabla sa četiri okrugla pokazivača - brzine, broja obrtaja, nivoa goriva, temperature, i središnje smještenim displejom putnog kompjutera na jednostavan način nudi sve potrebne informacije u svim uslovima. Multifunkcionalni trokraki upravljač podesiv je po visini i dubini, što u kombinaciji sa u svim smjerovima podesivim vozačkim sjedištem omogućava lako pronalaženje idealnog položaja za upravljačem. Sjedišta su tvrda i snažnije profilisana, dobro drže tijelo, kako na putu, tako i u off-road vožnji, ali im nedostaje visine u ramenima, što može biti smetnja višim vozačima. Prostora ima dovoljno u oba reda sjedišta, ali i u prtljažniku sa dvostrukim dnom, koji može da primi od osnovnih 505 do masimalnih 1.640 litara, sa oborenom zadnjom klupom. Zahvaljujući bogatoj opremi testnog modela, koja je između ostalog uključivala multifunkcionalni zaslon osjetljiv na dodir, “Rear Assist” kameru za vožnju unazad i panoramski krovni otvor, Tiguan je spreman i ponuditi dozu profinjenog luksuza na kakav do sada nismo navikli u kompaktnoj SUV klasi.

 

 

 

Dvolitarski dizelaš sa 140 KS i 320 Nm obrtnog momenta te novim common rail sistemom ubrizgavanja goriva, iako označen kao TDI, daleko je od prethodnika sa pumpa-dizna ubrizgavanjem. Tiši, eksplozivniji i ekonomičniji u kombinaciji sa sekvencijalnim automatskim mjenjačem i moćnim 4x4 (4-motion) pogonom, koji zahvaljujući Haldex kvačilu snagu automatski iz osnovnog 90:10 (prednja/zadnja osovina), prebacuje u optimalni omjer, predstavlja idealnu mjeru za Tiguan. Iako na gumama dimenzija 235/55R17 prevashodno prilagođenim vožnji po asfaltu, testni model prijatno nas je iznenadio i u zahtjevnoj offroad vožnji. Silaskom sa puta Tiguan u osnovnom 4x4 modu bez ikavih poteškoća savladava manje terenske prepreke, dok ga na onim zahtjevnijim potpomaže offroad mod (skraćen prenos i limitirana brzina), uključiv pomoću prekidača ispred mjenjača. Na asfaltu je jednako uvjerljiv, ugodan i prikladan za svakodnevnu vožnju. Zahvaljujući progresivnom servo uređaju, koji povećava direktnost upravljača sa porastom brzine, Tiguan savladava i najoštrije krivine poput kompaktog automobila, uz kontrolisano naginjanje karoserije. U graničnim situacijama vozač se može osloniti na pomoć elektronike, odnosno ABS, ASR i ESP sistema, koji svoj posao odrađuju bez zamjerke.
 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...