Seat Toledo (2012–2019)
Funkcionalnost najveći adut
Iako je gotovo neprimjetno došao na tržište, novi Toledo može zahvaliti velikoj sličnosti s manjim modelom Altea. Ipak, Seat je tvrdio kako se radi o dva potpuno različita automobila, odnosno da je veći Toledo prostraniji, udobniji i praktičniji...
Seat Toledo (2012–2019) 1.6 TDI (105 KS)
Nakon nekoliko godina odsustva, Seat Toledo se vratio u tradicionalnom limuzinskom obliku 2012. godine poput popularnog modela druge generacije. Nije tajna da je Toledo sestrinski automobil Škode Rapid, ali izgledaju znatno drugačije. Toledo je automobil lijepog dizajna i prati neke linije koje su imali Leon i Altea. Smješten između Ibize i Leona u Seat asortimanu, Toledo je baziran na istoj platformi kao Ibiza, iako je rastegnut, ali je mnogo veći automobil. Impresivno je praktičan i iznenađujuće prostran s obzirom na njegovu skromnu veličinu.
Takođe je dobro opremljen, jeftin za vožnju i rafiniran na auto-putu. Kvalitet unutrašnjosti je takođe dobar, a komande su logično postavljene i na očekivanim mjestima. Tvrde plastike se ponekada mogu čuti kako kvrckaju i nisu otporne na grebanje. Vozačka pozicija bi mogla da bude nešto niža, a neke plastike na komandnoj ploči i vratima su tvrde, a ne meke na dodir, ali pored toga sve je na mjestu ako se koristi kao porodični automobil. Što se tiče pogona, najpopularniji na našem tržištu je sa 1.6 TDI agregatom koji ima 105 KS sa petostepenim manuelnim mjenjačem.
Kada je riječ o motorima, za razliku od 2.0 TDI, koji je dobijen povećanjem 1.9 TDI, njegov nasljednik 1.6 TDI, jednakih je performansi (105 KS, 250 Nm), ali s ubrizgavanjem Common-rail, koji se od 2010. godine ugrađivao u modele Volkswagen grupacije, dobijen je smanjivanjem 1.9 TDI, ali uz zadržavanje razvodnog mehanizma od 2.0 TDI. Naravno prije kupovine ovog automobila treba detaljno pregledati mehaničke postavke, jer su se vremenom pojavile određene sitnije mane. Prije svega zbog konstantne vožnje urbanim sredinama dolazi do učestalog začepljenja DPF filtera, koji se mora promijeniti.
Dalje brza vožnja i kočenje dovode do bržeg trošenja kočionih diskova, čime se gubi efikasnost kočionog sistema, te solucija promjena takođe. Isto tako vozači treba da obrate pažnju na stanje pumpe za vodu i temperaturu motora, jer su zabilježeni česti slučajevi kvarova na ovoj pumpi, što može da dovede do većih kvarova agregata. Česta su oštećenja dizni, koje su osjetljive na loš kvalitet goriva. Lupanje iz zadnjeg vješanja pri vožnji na lošim cestama ili preko ležećih policajaca upućuje na loše ležajeve gornjeg nosača amortizera. Kvar se lako otklanja i vrlo je važno reagovati na vrijeme.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 TDI (105 KS) |
Prosječno |
5,5 |
Najmanje |
5,2 |
Najviše |
5,9 |
Prednosti
Izgleda kao konvencionalna limuzina, ali je zapravo hatchback, pristojan prtljažni prostor, prostran enterijer
Mane
lupkanje obloga u unutrašnjosti, DPF filter, prednji kočioni diskovi, pumpa za vodu
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
105 KS |
Max obrtni momenat |
250 Nm pri 1500 o/min |
Najveća brzina |
190 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
448 x 170 x 146 cm |
Masa |
1.265 kg |
Osovinski razmak |
246 cm |
Prtljažnik |
550 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2012. Početak proizvodnje Seata Toleda četvrte generacije
• 2015. Predstavljena specijalna verzija Connect u Frankfurtu
⚠️ Obrati pažnju:
Pumpa za vodu pokazala se kao jedna od glavnih mana modela. Njeni kvarovi mogu dovesti do oštećenja motora
Učestalo je začepljenje DPF filtera, usljed konstantne gradske vožnje
Česta su oštećenja dizni, koje su osjetljive na loš kvalitet goriva
Više informacija o modelu Seat Toledo pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.