Renault Talisman (2015–2020)
Francuska alternativa Passatu
Prostran i komforan francuski automobil koji je često koristio vozačima koji prelaze hiljade kilometara i kao poslovni automobil za putovanja na Balkanu nije dobio trku protiv Passata…
Renault Talisman (2015–2020) 1.5 dCi (110 KS)
Talisman se ističe kao jedna od najlepših limuzina u srednjoj klasi, s čim se većina ljudi slaže. Lansiran jeseni 2015. kao nasljednik Latitudea, Talisman je započeo prodaju početkom ljeta 2016. i i dalje zrači svježinom kao da je tek stigao na tržište. Njegove elegantne linije, bilo da se radi o limuzini ili karavanu, predstavljaju snažan privlačni faktor koji privlači potencijalne kupce. Međutim, uprkos njegovoj estetici, Talisman je stekao reputaciju automobila s određenim poteškoćama u pouzdanosti. Glavni krivac za to su elektronski problemi, a broj pritužbi na tu temu bio je iznad prosjeka.
Iako se radi o manjim problemima koji ne ostavljaju vlasnike na putu, u ovoj klasi čak i sitnice mogu izazvati nezadovoljstvo među vlasnicima. Nakon nekoliko godina i veće kilometraže, primjetno je da plastika u unutrašnjosti, posebno oko mjenjača i ekrana, može izgledati jeftinije i postati manje homogena, ponekad izazivajući neželjene zvukove. Prvobitne nepravilnosti u proizvodnji su se najviše pojavljivale u ranim godinama proizvodnje, dok su kasniji modeli, iako skuplji, znatno poboljšani u tom pogledu. Važno je napomenuti da se ponekad problemi i neprijatnosti mogu preuveličati, a većina vlasnika svojih vozila nema nikakve brige ili pritužbe. Pri kupovini polovnog Talismana, detaljan pregled svih električnih i elektroničkih komponenti je neophodan.
Talisman je udobna limuzina ili karavan s ugodnim vozačkim okruženjem. Praktičan je i udoban, često korišćen i kao poslovno vozilo za putovanja. Česti su izbor dizelski motori 1.5 dCi i 1.6 dCi. Najčešće kritike Renaulta Talismana odnose se na upotrebu ponegdje jeftine plastike i iznadprosječno mušičave elektronike, što je posebno primjetno u primjercima starijeg datuma. Što se tiče pogonske dizelske jedinice, Talisman se ističe pravilnom mjerom, a obrtni moment od 260 Nm pri niskim 1.750 o/min pruža odlična međuubrzanja bez potrebe za pretjeranim posezanjem za inače preciznom ručicom mjenjača. Common-rail dizel pokazao se pouzdanim, bez problema s ubrizgavanjem goriva, pružajući miran rad i snažnu vučnu silu.
Ovaj motor je kvalitetno ugrađen i u modele premium proizvođača poput Mercedesa i Infinitija. Međutim, vlasnici su izvijestili o nekoliko mana, uključujući probleme s vlagom u prednjim vratima koji mogu rezultirati otkazivanjem elektronike podizača prozora. Takođe, vozači često prijavljuju probleme s EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventilom, koji može postati začepljen čađu, dovodeći do gubitka snage, povećane emisije i smanjene efikasnosti goriva. Dodatno, neki vozači su iskusili probleme s mjenjačem, uključujući poteškoće u promjeni brzina, buku ili neujednačen rad mjenjača, što može zahtijevati servisiranje ili zamjenu određenih dijelova mjenjača.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.5 dCi (110 KS) |
Prosječno |
4,7 |
Najmanje |
4,2 |
Najviše |
6,0 |
Prednosti
Odlična udobnost i rijetki kvarovi vješanja, štedljivi dizelski motori, vrhunska sigurnost putnika u slučaju udesa
Mane
Povremeno otkazivanje navigacionog sistema i nepreciznost digitalnog brzinomjera, EGR, nepopularnost na tržištu polovnjaka, mušičava elektronika
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.461 ccm |
Snaga |
110 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
260 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
185 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,2 s |
Dimenzije DxŠxV |
486 x 187 x 146 cm |
Masa |
1.215 kg |
Osovinski razmak |
280 cm |
Prtljažnik |
572-1681 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2015. predstavljen na sajmu u Frankfurtu kao limuzina i karavanski Grandtour.
• 2018. uvode se dizelski motori 1.7 dCi (150 KS) i 2.0 dCi (160 i 200 KS), kao i benzinski 1.8 TCe (225 KS).
• 2020. prolazi kroz manji redizajn i tehnološku nadogradnju
⚠️ Obrati pažnju:
Vlasnici Renault Talismana s motorom 1.5 dCi često prijavljuju probleme s EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventilom.
Često se susreće s različitim električnim problemima, uključujući probleme s centralnim zaključavanjem, električnim prozorima i drugim elektronskim sistemima.
Moguće su poteškoće u promjeni brzina, buka ili neujednačen rad mjenjača. Ovi problemi mogu zahtijevati servisiranje ili zamjenu određenih dijelova mjenjača.
Više informacija o modelu Renault Talisman pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.