Veliki obrt na domaćem tržištu
Fiat pao sa trona u Italiji
Fiat više nije brend broj jedan među italijanskim vozačima, treći mjesec zaredom. To je pomalo iznenađujuće s obzirom na to da su Fiatovi automobili nekada dominirali italijanskim putevima...
Pad Fiata sa prvog mjesta u prodaji automobila u Italiji počeo je u avgustu, a najnoviji oktobarski podaci za 2024. godinu pokazuju da je Fiat sada na trećem mjestu, iza Volkswagena i Toyote. Tokom prošlog mjeseca registrovano je 10.928 Volkswagena, 10.630 Toyoti i 9.194 Fiata. Ova promjena je znatna jer je Fiat u istom periodu prošle godine bilježio skoro dvostruko više registracija od ova dva konkurenta. Ukupno od početka 2024. godine, Fiat je i dalje na vrhu s 128.875 registrovanih vozila, dok Toyota ima 102.480, a Volkswagen 100.307 vozila. Međutim, Fiat je zabilježio pad prodaje od 13,9% u prvih devet mjeseci, dok su Toyota i Volkswagen ostvarili rast od 25,84% i -2,56%.
Pad popularnosti Fiata u Italiji može se objasniti tranzicijom kroz koju brend prolazi. Neki ključni modeli su prestali da se proizvode, a novi još nisu u potpunosti stigli na tržište. Na primjer, Fiat 500, čija proizvodnja u Poljskoj prestaje, ima sve manje dostupnih zaliha. Novi Fiat 600 tek sada ulazi na tržište s lakim hibridnim pogonom, dok će verzija modela 500 s istim pogonom biti dostupna tek krajem 2025. godine.
U međuvremenu, Toyota bilježi dobre rezultate zahvaljujući svojoj hibridnoj ponudi koja je privukla pažnju italijanskih vozača, naročito s modelima kao što su Yaris Cross, Yaris, Aygo X, C-HR i plug-in hibridna verzija RAV4. Volkswagen svoj uspjeh na tržištu Italije zasniva na popularnosti SUV modela, kao što su T-Roc, T-Cross i Tiguan, dok modeli Polo, Golf i Taigo nastavljaju da privlače veliki broj kupaca.