Test – Nissan X-Trail e-Power Tekna

Električni pogon i benzinski agregat

Četvrta generacija X-Trail modela dizajnerski je evoluirala i zaobljene forme prethodnika zamijenila s naočitijim uglastim. Moderniji dizajn ispraćen je i savremenom tehnologijom, koja nam je ponudila neobičan, hibridni spoj pogonskog elektromotora i benzinskog agregata čiji jedini zadatak je da proizvodi struju...
16 Februar 2024

Električni pogon i benzinski agregat

Ideja potpuno električnog pogona, koji struju dobija od nezavisnog benzinskog agregata nije nova. Promovisao ju je američki GM s modelom Volt, koji je predstavljen 2012. godine, a zatim i rebrendiran na evropskom tržištu u Opel Amperi. Podsjećamo da je Ampera za njen pogon koristila dva elektromotora zajedničke snage 151 KS i 16 kWh bateriju, koju je strujom punio četverocilindarski 1,4-litarski benzinski agregat, a mogla se priključiti i na eksterni punjač. 

IMG 9421

Deceniju poslije Nissan je oživio ovu zanimljivu ideju, koja u GM-ovoj i Opelovoj režiji nije naišla na adekvatan interes u automobilskoj javnosti, jer je vjerovatno predstavljena prije svog vremena. S obzirom na to da ju danas ne nudi niko osim Nissana, i sada bi se moglo reći da je riječ o jedinstvenom pogonskom rješenju.

IMG 9103

I dok je pogon jedinstven, veći brat Nissan Qashqaija u njegovoj četvrtoj generaciji razvijen je po dobro poznatom receptu, te sa manjim dijeli istu CMF-C platformu i tehnologiju. Sa 4.640 milmetara dužine X-Trail je za 50 milimetara kraći od prethodnika, a ima i 11 milimetara nižu visinu. Jedini gabaritni segment koji je profitirao s novom generacijom je širina i to za minimalnih 10 milimetara. Iako bi proporcijski sve trebalo biti manje-više isto, u stvarnosti se novi model ipak doživljava većim zbog drugačijeg dizajnerskog stila, koji je zaobljene forme zamijenio s pravilnijim, uglastim.

IMG 9763

Navedene dimenzijske promjene su u kombinaciji sa novim konceptom razdvojenih glavnih svjetala i modernizovanom maskom hladnjaka rezultirale sa zanimljivim optičkim nastupom, kod kojeg su izraženi off-road atributi. Tu prije svega mislimo na masivne metalizirane segmente na branicima i čvrste plastične oplate kućišta točkova, pragova i donjeg dijela vrata, odnosno čitavog vozila. Ukoliko je X-Trail kombinovan s crnom bojom kao naš testni primjerak, onda tada do posebnog izražaja dolaze i ukrasni hromirani elementi, svijetli krovni nosači i aluminijumski točkovi u dimenziji od 19-inča.

IMG 9092

Podsjećamo da kupci zavisno od odabranog paketa opreme na X-trailu mogu dobiti i aluminijumske točkove u rasponu od standardnih 18 do najvećih 20-inčnih. Uz svaku veličinu vezan je po jedan dezen tako da kupci neće morati puno da razmišljaju, već samo trebaju izabrati dizajn i veličinu koja im odgovara.

IMG 9653

Personalizacija vanjskog dizajna moguća je i zahvaljujući paleti od devet modernih boja, među kojima se nalaze i crvena, plava ili narandžasta nijansa, koje nisu baš tako česte u ovom segmentu vozila. Vizuelni kvalitet više je i opciona mogućnost doplate za crni krov, koji je moguće dobiti uz pet ponuđenih nijansi.

IMG 9593

Prednji dio karakterističan je po specifičnim dvodijelnim LED svjetlima. Tu je Nissanova takozvana V maska, koja je u testnoj kombinaciji izvedena u crnoj boji i nije tako izražena kao u hromiranim izdanjima. Da je riječ o punopravnom SUV automobilu koji u kombinaciji s 4x4 pogonom može bez problema da se otisne u off-road avanture, na svoj način potvrđuje i raskošan klirens od 20 centimetara. S tolikom udaljenošću od podloge dobilo se i na robustnosti pa X-Trail izgleda veoma masivno i snažno kada ga poredite s direktnim konkurentima. Navedeni razmak omogućava i lagan ulazak u kabinu, za šta su zaslužna i široka vrata, koja se otvaraju pod velikim uglom u oba reda.

IMG 9076

Enterijer je digitalizovan, ali ne radikalno, jer su komande klimatizacije zadržale klasičan koncept sa mnoštvom jednostavnih tastera. U kabini je već od prvog ulaska u nju dominantan osjećaj uzorne prostranosti, a primjetna je i upotreba kvalitetnih materijala, te njihove uzorne završne obrade.

IMG 9069

Kabinsko uređenje preuzima koncept koji smo već imali prilike da vidimo kod aktuelnog Qashqaija, a koji promoviše nove digitalne instrumente, savremeniju multimediju i multifunkcionalni trokraki upravljač. Prvi osjećaj koji stičete kada se smjestite na vozačevu poziciju je da su konstruktori automobila bili motivisani da prije svega postignu najbolju moguću ergonomiju, pa tek onda da se bave dizajnom, koji je takođe na zavidnom nivou, ali ipak u drugom planu.

IMG 9227

Instrumenti su virtuelni, a srce upravljačkog sistema čini na dodir osjetljivi ekran preko kojeg se komunicira sa većinom sistema u automobilu. Na oba sistema grafika je urađena školski pregledno, bez iritantnih grafičkih sadržaja ili prevelikog broja digitalizovanih menija i podmenija.

IMG 9268

Ispred vozača na vjetrobranskom staklu moguće je dobiti i prikaz head-up displeja koji se može jednostavno isključiti preko namjenskog tastera, što je takođe korisna funkcija. Nissanovi dizajneri enterijera zadržali su i mnoštvo klasičnih komandi koje su pozicionirali ispod centralnog na dodir osjetljivog ekrana i u okviru klima uređaja.

IMG 9343

Veoma jednostavan za upotrebu je i klima uređaj, što je kvalitet više u današnje vrijeme kada mnogi konkurenti pribjegavaju potpunoj digitalizaciji komandi ovog sistema. Udobnost je kao jedan od najjačih aduta svih prethodnih generacija X-Traila i kod novog modela zadržana na visokom nivou, a kao kvalitet više u testnom paketu opreme nametnulo nam se električno podešavanje sjedišta prednjeg reda uz trostepeni sistem zagrijavanja sjedalne površine.

IMG 9239

Osim veoma prostrane kabine svoj doprinos izuzetnom komforu dala su i vrhunska sjedišta u oba reda. Osim njih, tu je i veliki prtljažnik čija zapremina zavisno od vrste pogona varira od 485 do 585 litara, koliko nam je ponudio testni primjerak. Nissan se u slučaju X-Traila odlučio da kombinuje prednje McPherson i zadnje multilink vješanje, koje za rezultat ima odličan oslonac u različitim situacijama za vožnju, s posebnim naglaskom na udobnost. Osim fizičke udobnosti treba pohvaliti i dobru zvučnu izolaciju, te optimalan serijski audio sistem.

IMG 9385 (2)

Novi X-Trail na domaćem tržištu dostupan je već od 72.000 KM koliko košta model s 1,5-litarskim benzinskim agregatom, dok je za kombinaciju poput testne s E-Power pogonom na prednje točkove i Tekna paketom opreme potrebno izdvojiti 92.000 KM.  Kupci koji žele imati ovaj automobil s pogonom na sve točkove trebaće izdvojiti 89.037 KM, koliko košta e-power pogonska verzija s 213 KS i e-4orce tehnologijom prenosom obrtnog momenta na sva četiri točka. Nissan pri tome daje trogodišnju garanciju (100.000 km) na automobil, odnosno petogodišnju (100.000 km) na pogon i bateriju. 

POGON

Testni model pogonjen je inovativnom E-Power tehnologijom koja kombinuje 1,5-litarski trocilindarski benzinski agregat s elektromotorom. Benzinski trocilindraš kod Nissana nema pogonsku ulogu već služi kao agregat za punjenje 1,8 kWh litijum-jonske baterije, koji strujom napaja pogonski elektromotora se 204, odnosno 213 KS ako automobil ima 4x4 pogon, što kod testnog modela nije bio slučaj. U praksi vozač ima džojstik automatskog mjenjača na kojem bira željeni režim pogona, koji osim P, R, N, D ima i B režim (pogonsko kočenje). Osim njega, tu je i E Pedal funkcija koja omogućava pojačano regenerativno kočenje.

IMG 9393

U oba slučaja efekat je iz ugla vozača sličan, samo je pitanje šta mu više odgovara u datom trenutku. Sam pogon je veoma tih, tačnije puno tiši nego kod klasičnih hibrida gdje je benzinski agregat spojen s osovinama. Reakcija na papučici gasa je progresivna i zavisi direktno od odabranog režima rada: Eco, Standard ili Sport. U Sportu režimu se od 0 do 100 km/h stiže za samo osam sekundi. Najveća brzina limitirana je na 170 km/h i dovoljna za vožnju po auto-putu. Najveći kvalitet testiranog pogona osim izrazite tišine, posebno u gradskoj vožnji je skromna potrošnja goriva, koja nam je varirala od samo četiri litra pa do desetak pod maksimalnim opterećenjem. Prosjek testa od 7,2 litra takođe je uzoran s obzirom na benzinski koncept trocilindarskog agregata i masu vozila od 1,8 tona. 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...