Seat Leon (1998–2005)
Elegantni štedljivac iz VAG grupacije
Kad je Seat najavio Leona, niko nije očekivao ovako lijep automobil solidne izrade, koji nije samo Volkswagen u drugačijoj odjeći. Izgleda sportski, mišićavo i nudi funkcionalni enerijer, veliki prtljažni prostor i odličan motor...
Seat Leon (1998–2005) 1.9 TDI (110 KS)
Leon nije napravljen u „mediteranskom duhu“ i vlasnici znaju da ovo nije baš Alfa Romeo, ali to ne znači da nije bio osvježenje na tržištu kada se pojavio. Izvana je Leon djelovao duži od konkurenata poput Astre i Fokusa, pa je ponuda prostora u unutrašnjosti bila bolja. Vozači koji su pravili veće kilometraže su navodili da je udobnost dobra i pored tvrđe podešenog podvozja. Unutrašnjost je bila najjači adut, pa je Leon, zahvaljujući VW korporaciji, imao veliki izbor kvalitetnih materijala na raspolaganju. To se vidjelo na crvenom osvjetljenju instrumenata, upravljačem podesivim po visini i dubini i kvalitetnijim materijalima na instrument tabli.
Svaki Leon je bio dobro opremljen, pa je u serijskoj varijanti dolazio sa dvostrukim prednjom i bočnim zračnim jastucima, ABS i EBD(Electronic Brake Distribution) sistemima, električno pokretanim prozorima i daljinskim centralnim zaključavanjem. Ponašanje na cesti je bilo po uzoru na Golfa, precizno i poslušno, pa se Leon mogao voziti vrlo dinamično. Zamjerke su vozači upućivali kočnicama koje su gubile silu pri oštrijoj vožnji, sa neugodnim osjećajem „fadinga“ odnosno propadanja papučice i malo dima ispod naplataka.
Putnici na zadnoj klupi su imali prostor koji je bio po standardima ove klase, s time da su neka pametna rješenja ugrađena u zadnji kraj automobila, poput ručice za otvaranje prtljažnika integrisane u logo Seata. Od sitnica koje su nervirale, vlasnici su se žalili na oguljene ručice vrata, nespretno postavljene ozrake na bočnim vratima koji su ponekad propuštale vodu u unutrašnjost i pravile povremene probleme s kvačilom. Dizelski 1.9 TDI (110 KS) motor je imao dobru vučnu silu i sa skromnom potrošnjom goriva bio odličan izbor.
Nije poznat po velikim kvarovima, ali je bilo slučajeva gubljenja snage uzrokovane prljavim uljem, zapušenim „mass airflow“ senzorom i solenoidom za recirkulaciju izduvnih gasova zaglavljenim u otvorenoj poziciji. Pokvareni ECU senzor je znao dati lažnu uzbunu zbog pregrijavanja motora, ali ABS kvar prijavljen na instrument tabli je bio stvaran i mučio je mnoge vlasnike. Ovaj Common Rail CR motor je imao tiši rad od nekih PD pumpa dizna varijanti, pa je zimi bio puno ugodniji za uho vozača i putnika. Sve u svemu, vlasnici su bili zadovoljni Leonom, naročito niskom potrošnjom ovog automobila koji je pružao odlične performanse i omogućavao dobre putne brzinske prosjeke.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.9 TDI (110 KS) |
Prosječno |
6,7 |
Najmanje |
4,2 |
Najviše |
5,1 |
Prednosti
Odlična vučna snaga motora, niska potrošnja, ugodna unutrašnjost sa dobrom ponudom prostora, veliki prtljažni prostor
Mane
Problemi sa senzorima ECU, povremeni gubitak snage uzrokovan kvarovima solenoida za recirkulaciju izduvnih gasova
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.896 ccm |
Snaga |
110 KS pri 4.150 o/min |
Max obrtni momenat |
235 Nm pri 1.900 o/min |
Najveća brzina |
193 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
418 x 174 x 145 cm |
Masa |
1.239 kg |
Osovinski razmak |
251 cm |
Prtljažnik |
340 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1999: Predstavljanje prve generacije Leona.
• 2002: Facelift sa ažuriranim stilom i karakteristikama.
• 2003: Lansiranje Leon Cupra R visokih performansi.
⚠️ Obrati pažnju:
Upozoravajuća lampica ABS sistema se nije palila bez posebnog razloga kao kod nekih konkurenata, već je ukazivala na ozbiljan problem
Prednje vjetrobransko staklo nije dobro nalijegalo pa je znalo propuštati vlagu u unutrašnjost vozila
ECU centralna jedinica je ponekad slala senzorima pogrešne podatke, a bilo je i slučajeva pregrijavanja
Više informacija o modelu Seat Leon pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.