Opel Insignia (2008–2015)
Elegantna limuzina upitnog kvaliteta
Opelova limuzina plijeni elegantno-sportskim izgledom, te solidnom ponudom prostora za putnike i prtljag. Finalna obrada često je lošija od očekivane, zbog čega su mnogi vlasnici razočarani...
Opel Insignia (2008–2015) 2.0 CDTi (130 KS)
Kada se Opel Insignia pojavila na tržištu odmah je oduševila dizajnom. Malo po malo postala je veoma popularna među poslovnim ljudima, a kasnije kao polovnjak i kod privatnih kupaca. U razvoj Insignie uložena su ogromna sredstva, što se na kraju krajeva i vidi. U odnosu na dotadašnje Opele napravljen je ogroman skok u svim pogledima. No, da se uvijek može bolje potvrđuje spisak kvarova koji je po nekom nepisanom, ali logičnom pravilu pogodio prve serije.
Velika poslovna limuzina bez dizel motora na ovim je prostorima nezamisliva pa većina raspoloživih primjeraka ima jedan od tada raspoloživih dizelaša. Kao najinteresantniji pokazao se onaj sa oznakom 2.0 CDTi koji se nudio u verziji sa 130 KS i 160 KS. Jača se verzija mogla naručiti i sa 4x4 pogonom. Za tu klasu je uobičajena ponuda automatskih i ručnih mjenjača pa ni Insignia nije bila izuzetak. Naši se kupci najradije odlučuju sa verziju sa 130 KS i ručnim mjenjačem, što podrazumijeva pogon na prednji par točkova. Dizel motor razvijen je u saradnji sa Fiatom, odnosno Alfa Romeom.
Tek podsjećanja radi recimo da je tadašnji GM, u čijem se vlasništvu do početka marta mjeseca ove godine nalazio i Opel, imao većinski paket dionica švedskog SAAB-a, pa su greške i kvarovi identični za sva tri branda. A među njih spadaju kvarovi dizelaša. Najčešće je znalo doći do zakazivanja startanja motora zbog loše elektronike. Istina je da kvar živcira, ali barem popravka nije bila skupa. Kada već spominjemo elektroniku recimo da ona može praviti probleme na: instrument tabli koja može zakazati kompletno ili parcijalno, elektro-hidrauličnoj ručnoj kočnici i klima uređaju.
Ništa neobično kako za sve proizvođače automobila tako i za Opel. Pomalo neugodan kvar javlja se na poklopcu prtljažnika gdje amortizeri za držanje haube u krajnjem gornjem položaju naglo popuste što može izazvati malo jače udarce u glavu. Što se mahanike tiče, može se istaći brže trošenje prednjih disk pločica i oštećenja plivajućeg, odnosno dvomasenog zamajca. Neugodne vibracije jasan su signal da slijedi skupa zamjena. Opel Insignia je ispunila očekivanja iako poslovna klasa automobila ipak traži nešto više, barem što se pouzdanosti tiče...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 CDTi (131 KS) |
Prosječno |
6,4 |
Najmanje |
4,6 |
Najviše |
11,0 |
Prednosti
Dobra ponuda prostora, udobnost na dugim putovanjima, pet NCAP zvjezdica, znatna poboljšanja na svim poljima od 2013. godine
Mane
Pouzdanost prvih serija nije na nivou ostalih poslovnih limuzina, sitni kvarovi elektronike, aluminijumske felne sklone oštećenjima, brzo trošenje prednjih kočnica
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.956 ccm |
Snaga |
131 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
300 nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
205 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,1 s |
Dimenzije DxŠxV |
483 x 185,6 x 149,8 cm |
Masa |
1.613 kg |
Osovinski razmak |
273 cm |
Prtljažnik |
520–1.465 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. Opel konačno predstavlja limuzinu koja se može ravnopravno nositi sa konkurentima
• 2009. Ubrzo poslije početka prodaje širi se ponuda motora i uvodi se verzija Ecoflex
• 2011. U ponudu ulazi Insignia sa oznakom VXR sa 325 KS, a ubrzo dolazi i verzija sa Bi-turbo motorom
• 2013. Predstavljena redizajnirana verzija unaprijeđena u svim detaljima. Od tada pa nadalje nema uobičajenih problema
⚠️ Obrati pažnju:
Prednji diskovi i kočione obloge ne traju dugo, pogotovo kod sportski nastrojenih vozača
Standardna boljka kod svih modernih dizelaša sa velikim obrtnim momentom je kratak radni vijek kvačila
Instrument tabla zna zakazati. Najbolje je zamjensku potražiti kao polovan dio, jer je nova skupa
Više informacija o modelu Opel Insignia pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.