Toyota Urban Cruiser (2009–2016)
Drugačija od svega ostalog
Najmanji Toyotin SUV, Urban Cruiser, potpuno je drugačiji od svih konkurenata te je kao takav vrlo interesantan. Zbog visoke cijene kao nov na tržištima sa slabijom kupovnom moći, kao što je naše, nije postigao značajniji uspjeh.
Toyota Urban Cruiser (2009–2016) 1.4 D-4D (90 KS)
Kada se 2009. na tržištu pojavio Urban Cruiser niko nije mogao vjerovati da je inače vrlo konzervativni Toyotin dizajnerski studio tržištu ponudio takvo nešto. Nažalost, cijena novog primjerka, u odnosu na klasu gdje Urban Cruiser pripada, nije bila za svačiji džep. Pogotovo na siromašnim tržištima kao što je naše. Zbog toga se broj kupljenih primjeraka može nabrojati na prste jedne ruke. No, godine čine svoje pa je cijena polovnih Urban Cruisera pala na razuman nivo.
Zbog toga postaje interesantan ovdašnjim kupcima od kojih većina ionako isključivo razmišlja o polovnim automobilima. Iako svi modeli Toyote imaju imidž automobila koji se nikada ne kvare, to nije tačno, baš kao što je slučaj sa bukvalno svim proizvođačima automobila ma kako se „premuim“ reklamirali. Najveći problem kod verzije 1.4 D-4D jeste kratak vijek kvačila i dvomasenog zamajca. Na početku se mislilo da je za sve kriv loš stil vožnje, ali je broj prijavljenih kvarova ipak potvrdio da je taj skupi sklop jednostavno loš. Ni prednji se diskovi nisu proslavili po trajnosti, jer je trebalo da se mijenjaju ili tokare neuobičajeno brzo.
Ako se uzimaju zamjenski dijelovi kvar se otklanja relativno povoljno, dok u slučaju zamjene u servisu valja računati na veći izdatak. Uvijek preporučujemo odlazak u ovlašteni servis, ali ovdje se postavlja pitanje kvaliteta originalnog dijela, koji „ode“ prije zamjenskog. Mehanizam prednjih sjedišta, pogotovo vozačevog, jer se češće podešava, nije se pokazao kao postojan. Naime, usljed brzog habanja „nosa“, koji zakoči sjedište u željenom položaju, sjedište može kliznuti prema volanu čak i prilikom blažeg sudara ili jačeg kočenja.
Ko god da se žalio, Toyota je kvar otklonila besplatno. Popravak po jednom sjedištu zahtijevao je 90 minuta boravka u servisu. Upravljački mehanizam imao je grešku koja se manifestovala prilikom velikih opterećenja. Tada je dolazilo do otežanog okretanja volana, ali i promjene geometrije prednjih točkova. Zbog toga je Toyota uradila opoziv Urban Cruisera. Ono što je bitno jeste činjenica da je vozač u svakom trenutku imao punu kontrolu vozila.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.4 D-4D 4x2 (90 KS) |
Prosječno |
4,8 |
Najmanje |
4,3 |
Najviše |
5,1 |
Prednosti
Unikatan izgled, dizelaš 1.4 D-4D nudi se sa pogonom 4x4, praktičan u gradu i van njega, lagan za vožnju.
Mane
Benzinac 1,33 VVT-i nije tako zabavan za vožnju kao dizelaš, kvačilo i dvomaseni zamajac kod 1.4 D-4D nema dug vijek trajanja, skupi originalni dijelovi, samo 3 NCAP zvjezdice
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.364 ccm |
Snaga |
90 KS pri 3.800 o/min |
Max obrtni momenat |
205 Nm pri 1.800 o/min |
Najveća brzina |
175 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
393 x 172 x 152 cm |
Masa |
1.185 kg |
Osovinski razmak |
246 cm |
Prtljažnik |
388–1.050 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. Premijera Toyote Urban Cruisera kao najmanjeg Toyotinog crossovera.
• 2009. Početak proizvodnje i dolazak u prodajne salone širom Evrope.
• 2013. Blaža poboljšanja u svim segmentima.
⚠️ Obrati pažnju:
Kod motora 1.4 D-4D set kvačila nije se pokazao izdržljivim i veoma brzo se trošio.
Mehanizam za podešavanje prednjih sjedišta sklon je brzom habanju i otkazivanju.
Upravljački mehanizam imao je problem zbog pogrešno namještene geometrije točkova.
Više informacija o modelu Toyota Urban Cruiser pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.