Test – Jeep Patriot Limited 2.0 CRDi

Američko tijelo, njemački mišići

Novi Patriot nudi američki dizajn, Jeepovu karizmu, funkcionalnu i bogato opremljenu unutrašnjost, te savremeni i štedljivi Volkswagenov Common-rail dizelaš uz dobro odmjerenu cijenu, koja u slučaju testnog modela sa Limited paketom opreme do registracije iznosi 53.726 KM…
25 Juli 2008

Američko tijelo, njemački mišići

Da nije megapopularnog Cherokeea, automobili američkog Jeepa bili bi prava rijetkost na našim putevima. Većina ovih robusnih i luksuznih četvorotočkaša na domaće ceste u poslednje vrijeme stigla je u polovnom stanju ili je kao nova kupljena u nekoj od susjednih zemalja, jer je Jeep prije dvije godine povučen sa tržišta BiH. Ljubitelji američkih terenaca i ostalih automobila napokon su došli na svoje, pošto je sarajevsko preduzeće AUTOline d.o.o. preuzelo ulogu Uvoznika vozila iz programa Chrysler, Jeep i Dodge, ponudivši domaćim kupcima širok asortiman modela iz proizvodnog programa sva tri proizvođača.
Povratkom Jeep-a na domaće tržište, dobili smo priliku da testiramo jedan od najzanimljivijih automobila ovog renomiranog američkog proizvođača, model Patriot. U Jeppovoj ponudi Patriot je cjenovno pozicioniran odmah iznad najmanjeg kućnog modela, legendarnog Wranglera, a ispod Compasa, Commandera, Grand Cherokeea i Cherokeea.

 

 

 

 

 

Dopadljivi kućni dizajn, sa karakterističnom kockastom karoserijom i prepoznatljivom maskom, sa sedam vertiklanih otvora i okruglim svjetlima, koja neodoljivo podsjećaju na legendarni Willys, izgleda veoma moderno, atraktivno i nadasve privlačno. Uopšteno gledajući, Patriot je dizajnerski prilagođen mlađim kupcima, odnosno novopečenim porodičnim ljudima, kojima treba funkcionalno i prohodno vozilo, izrazito jake karizme i prepoznatljivosti. Dobra strana izostanaka dosadašnjeg ozbiljnijeg nastupa Jeepa na bh. tržištu svakako je doza ekskluzivnost, koju kupci besplatno dobijaju sa novim Patriotom. Testirani Limited model vizuelno je bio naglašen krovnim nosačima i bočnim lajsnama u srebrnoj boji, te atraktivnim petrokrakim alu-naplacima sa cestovnim gumama dimenzija 215/60 R17.

 

 

 

Iz dosadašnjih iskustava znamo da kockasta karoserija najčešće znači i obilje prostora u unutrašnjosti, a ovaj predosjećaj nije nas prevario ni u slučaju Patriota, koji po ponudi prostora u kabini bez problema može da stane rame uz rame sa evropskom konkurencijom. O preglednosti bi se zbog malih bočnih prozora dalo diskutovati, kao i o staklu petih vrata, kroz koje pogled vozaču zaklanjaju nasloni za glavu drugog reda sjedišta. Manevrisanje automobilom olakšavaju veliki i pregledni bočni retrovizori, zahvaljujući kojima izostanak parking senzora ne predstavlja veliki problem.  Armatura instrument table i središnjeg stuba napravljena je od tvrde i djelimično slabo obrađene plastike, koja nije na nivou Jeepovog renomea. Instrumenta tabla sa dvostrukim mjernim skalama (km/h i MPH) jednostavna je i pregledna, kao i integrisani displeji putnog računara. Sve prekidači su logično raspoređeni, a za svaku pohvalu je povišeni položaj ručice mjenjača, koja se nalazi nadohvat upravljača i vozačeve ruke.

 

 

 

Nešto tvrđa sjedišta sa dvostrukom pjenom dobro drže tijelo, kako na asfaltu, tako i na off-road terenu, a kao posebno interesantan dodataka izdvojili bismo središnji naslon sa gumiranim preklopivim poklopcem, u koji može da stane mobilni telefon, MP3 uređaj ili iPod. Limited paket opreme donosi bogatu standarnu opremu, koja između ostalog uključuje klima-uređaj, tempomat, svjetla za maglu, komplet električnih podizača, 17-inčne alu naplatke, ABS i ESP sisteme, Radio CD Player, 12-voltnu utičnicu, kožom presvučeni upravljač sa daljinskim komandama... Za pogon američkog Patriota zadužen je dobro poznati Volkswagenov 2.0 TDI agregat sa Common rail sistemom ubrizgavanja, koji u Jeepu nosi oznaku CRDi. Podsjećamo da se ovaj agregat osim u Volkswagenove automobile ugrađuje još i u Mitsubishi Outlander, što je svakako garancija njegove pouzdanosti, ali lakog servisiranja, što je do sada bio najveći problem sa američkim automobilima.

 

 

 

 

U kombinaciji sa petostepenim manuelnim mjenjačem i Patriotovim Freedom-Drive I, stalnim pogonom na sve točkove, njemački dizelaš od 140 KS rado se vrti i vozaču na raspolaganje stavlja svojih 310 Nm u promjenjivom rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500. Sve to dovoljno je da se 1.645 kg teški Patriot potjera do 100 km/h za 11s, uz prosječnu potrošnju od 6,7 litara na 100 km. Kao i većina savremenih SUV-ova i Patriot je opremljen gomilom elektronskih sistema za pomoć u vožnji, od kojih izdvajamo serijski ESP, zatim sistem elektronskog nadzora bočnog naginjanja (ERM) i informacioni sistem EVIC, koji vozaču putem putnog računara nudi sve neophodne podatke o vozilu. Za razliku od evropske konkurencije, Jeepov ESP reaguje puno brže, ne dozvoljavajući automobilu da dođe u graničnu situaciju, koja bi ga dovela u opasnu putanju. Ovakvo rješenje zahtijeva određeno privikavanje, ponajviše na asistenciju samog sistema, koji bitno poboljšava bezbjednost vožnje. Uz stalni 4x4 pogon testni Patriot je imao i mogućnost blokade središnjeg diferencijala 4WD LOCK, kao dodatnu sigurnost za prohodnost po snijegu i blatnjavom terenu.
 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...