Fiat 500 (2007–2015)

Uvijek popularna italijanska legenda

Fiat je za modernu reinterpretaciju kultnog Cinquecenta zaradio nagradu Evropski auto godine 2008, koju je opravdao i s više od milion i po prodanih primjeraka. I danas osvaja srca svojim retro izgledom, pa mu vlasnici lako opraštaju i pokoji manji propust...
24 Maj 2022

Uvijek popularna italijanska legenda

Fiat 500 (2007–2015) 1.2 8V (69 KS) 

Fiat 500 je oživio jedan od najpoznatijih italijanskih automobila, ikonu šezdesetih godina i automobil koji je motorizovao i praktično postavio na noge poslijeratnu Italiju. Na isti način kao što je BMW reinkarnirao Mini, Fiat je u novom milenijumu oživio Cinquecento, koristeći prepoznatljivi retro dizajn u spoju s modernom tehnologijom. Novi Fiat 500, poznatiji kao „novi Fićo“, ima privlačan, dopadljiv dizajn, a jedna od boljih vrlina mu je i garancija dobrog držanja cijene na tržištu polovnjaka. Idealan je za gradsku vožnju, gdje do izražaja dolaze njegove male dimenzije i okretnost, no na otvorenoj cesti pri velikim brzinama može smetati poskakujući ovjes i kratko međuosovinsko rastojanje, zbog čega dosta pleše po cesti.

Fiat 500 2008 1600 29

Retro enterijeru šarm nije izblijedio ni nakon 15 godina, a odlično stanje svih elemenata unutrašnjosti pokazuje da stare šale na račun italijanske nonšalancije nemaju temelja. Za današnje standarde riječ je o malenom automobilu. Ipak, kabina, na prednjim sjedištima pruža sasvim dovoljno prostora za putnike prosječne visine. Srećom, jer Fiat 500 je ionako zapravo automobil za dvoje, s obzirom na to da je na skučenu zadnju klupu teško smjestiti čak i djecu. Prtljažnik je takođe mali, svega 185 litara, ali može se povećati preklapanjem zadnjih sjedišta. Fiat kao proizvođač, doduše, nije posebno poznat po pouzdanim i trajnim automobilima, no Fiat 500 se dobro nosi s godinama.

Fiat 500 2008 1280 08

Koristi provjerene motore iz Fiat Pande i dijeli dosta komponenti s Fordom Ka. Ipak, završna obrada Italijanima nikad nije bila jača strana, pa znaju smetati sitnice poput otpadanja plastičnih dijelova ili raznih zvukova koji se mogu pojaviti s godinama. Takođe, ni Cinquecento nije imun na Fiatovu svojeglavu elektroniku, pa se ponekad zna upaliti koja lampica bez pravog razloga. Što se sigurnosti tiče, Fiat 500 ima čak sedam vazdušnih jastuka u svim svojim modelima. Tu su i ABS kočnice, ESP, hidraulična pomoć kočnicama (HBA) i „Hill-holder device“, sistem koji sprečava automobil da na uzbrdici krene unazad ukoliko motor nije u brzini. U početku su bila dostupna tri agregata, dva benzinska snage 69 i 99 KS i dizelski snage 74 i 94 KS. Atmosferski 1.2 8V motor sa 69 KS nije brz, štedljiv, ni ekološki pristojan kao moderni.

Fiat 500 2008 1600 3c

U gradu potroši oko sedam litara, ali je jednostavne konstrukcije i troškovno zahvalan za održavanje. Preporučuje se zamjena svjećica svakih 30.000 km, inače postoji povećan rizik od kvarova bobina paljenja – radi na manje cilindara. Ako se češće vozite po gradu, postoji veći rizik od pretjerano istrošenog kvačila i ležaja kvačila. Ponekad dolazi do curenja ulja iz mjenjača pored semeringa polu-osovina. Ako problem ne riješite, može doći do oštećenja samog mjenjača zbog nedostatka ulja. Povremeno dolazi i do curenja u motoru kada ulje prolazi niz blok, najčešći problem je dihtung poklopca ventila.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.2 (69 KS)
Prosječno 5,6
Najmanje 5,4
Najviše 7,0

Prednosti

Dodatna oprema, odličan benzinski motor, okretnost, leži na putu, dobri materijali u unutrašnjosti, simpatičan izgled, luksuzno i maštovito opremljen

Mane

Visoka cijena, teži pristup zadnjem sjedištu, mali prtljažnik, kod neravnih puteva prednji točkovi  su bučni, buka od strujanja vazduha pri većim brzinama, elektronika

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina   1.248 ccm
Snaga 69 KS pri 5.500 o/min 
Max obrtni momenat 102 Nm pri 3.000 o/min 
Najveća brzina 160 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 12.9 s
Dimenzije DxŠxV 354 x 162 x 148 cm
Masa 865 kg
Osovinski razmak 230 cm
Prtljažnik 185 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2007. Stigao na tržište

• 2008. Među bezbroj verzija pojavila se i Felipe Masa varijanta

• 2008. Predstavljen Fiat 500 Abarth sa 1.4 turbo agregatom (130 KS)

• 2009. Dvije godine nakon običnog 500 predstavljena je cabrio izvedba s platnenim krovom

• 2010. Uveden 2-cilindarski TwinAir turbobenzinski motor 0.9 (85 KS)

• 2013. Pojavio se Fiat 500e, potpuno električna verzija automobila

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

Fiat500greska

Ponekad postoje greške u elektronici ili poruke o greškama koje su najčešće uzrokovane oksidiranim kontaktima

 

Fiat500ulje

Često dolazi do curenja ulja iz mjenjača pored semeringa polu-osovina

 

Fiat500motorulje

Povremeno dolazi i do curenja u motoru kada ulje prolazi niz blok, najčešći problem je dihtung poklopca ventila

 

Više informacija o modelu Fiat 500 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...