Fiat 500 (2007–2015)
                            Uvijek popularna italijanska legenda
                            Fiat je za modernu reinterpretaciju kultnog Cinquecenta zaradio nagradu Evropski auto godine 2008, koju je opravdao i s više od milion i po prodanih primjeraka. I danas osvaja srca svojim retro izgledom, pa mu vlasnici lako opraštaju i pokoji manji propust...
                
        
                            Fiat 500 (2007–2015) 1.2 8V (69 KS) 
Fiat 500 je oživio jedan od najpoznatijih italijanskih automobila, ikonu šezdesetih godina i automobil koji je motorizovao i praktično postavio na noge poslijeratnu Italiju. Na isti način kao što je BMW reinkarnirao Mini, Fiat je u novom milenijumu oživio Cinquecento, koristeći prepoznatljivi retro dizajn u spoju s modernom tehnologijom. Novi Fiat 500, poznatiji kao „novi Fićo“, ima privlačan, dopadljiv dizajn, a jedna od boljih vrlina mu je i garancija dobrog držanja cijene na tržištu polovnjaka. Idealan je za gradsku vožnju, gdje do izražaja dolaze njegove male dimenzije i okretnost, no na otvorenoj cesti pri velikim brzinama može smetati poskakujući ovjes i kratko međuosovinsko rastojanje, zbog čega dosta pleše po cesti. 

Retro enterijeru šarm nije izblijedio ni nakon 15 godina, a odlično stanje svih elemenata unutrašnjosti pokazuje da stare šale na račun italijanske nonšalancije nemaju temelja. Za današnje standarde riječ je o malenom automobilu. Ipak, kabina, na prednjim sjedištima pruža sasvim dovoljno prostora za putnike prosječne visine. Srećom, jer Fiat 500 je ionako zapravo automobil za dvoje, s obzirom na to da je na skučenu zadnju klupu teško smjestiti čak i djecu. Prtljažnik je takođe mali, svega 185 litara, ali može se povećati preklapanjem zadnjih sjedišta. Fiat kao proizvođač, doduše, nije posebno poznat po pouzdanim i trajnim automobilima, no Fiat 500 se dobro nosi s godinama. 

Koristi provjerene motore iz Fiat Pande i dijeli dosta komponenti s Fordom Ka. Ipak, završna obrada Italijanima nikad nije bila jača strana, pa znaju smetati sitnice poput otpadanja plastičnih dijelova ili raznih zvukova koji se mogu pojaviti s godinama. Takođe, ni Cinquecento nije imun na Fiatovu svojeglavu elektroniku, pa se ponekad zna upaliti koja lampica bez pravog razloga. Što se sigurnosti tiče, Fiat 500 ima čak sedam vazdušnih jastuka u svim svojim modelima. Tu su i ABS kočnice, ESP, hidraulična pomoć kočnicama (HBA) i „Hill-holder device“, sistem koji sprečava automobil da na uzbrdici krene unazad ukoliko motor nije u brzini. U početku su bila dostupna tri agregata, dva benzinska snage 69 i 99 KS i dizelski snage 74 i 94 KS. Atmosferski 1.2 8V motor sa 69 KS nije brz, štedljiv, ni ekološki pristojan kao moderni. 

U gradu potroši oko sedam litara, ali je jednostavne konstrukcije i troškovno zahvalan za održavanje. Preporučuje se zamjena svjećica svakih 30.000 km, inače postoji povećan rizik od kvarova bobina paljenja – radi na manje cilindara. Ako se češće vozite po gradu, postoji veći rizik od pretjerano istrošenog kvačila i ležaja kvačila. Ponekad dolazi do curenja ulja iz mjenjača pored semeringa polu-osovina. Ako problem ne riješite, može doći do oštećenja samog mjenjača zbog nedostatka ulja. Povremeno dolazi i do curenja u motoru kada ulje prolazi niz blok, najčešći problem je dihtung poklopca ventila.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima: 
| MOTOR: 1.2 (69 KS) | 
| Prosječno | 5,6 | 
| Najmanje | 5,4 | 
| Najviše | 7,0 | 
                
                    
                        Prednosti
                        
                            
                                
                            
                            
                                Dodatna oprema, odličan benzinski motor, okretnost, leži na putu, dobri materijali u unutrašnjosti, simpatičan izgled, luksuzno i maštovito opremljen
                             
                         
                     
                 
                
                    
                        Mane
                        
                            
                                
                            
                            
                                Visoka cijena, teži pristup zadnjem sjedištu, mali prtljažnik, kod neravnih puteva prednji točkovi  su bučni, buka od strujanja vazduha pri većim brzinama, elektronika
                             
                         
                     
                 
 
| TEHNIČKI PODACI | 
| Motor | Benzin | 
| Zapremina | 1.248 ccm | 
| Snaga | 69 KS pri 5.500 o/min | 
| Max obrtni momenat | 102 Nm pri 3.000 o/min | 
| Najveća brzina | 160 km/h | 
| Ubrzanje 0-100 km/h | 12.9 s | 
| Dimenzije DxŠxV | 354 x 162 x 148 cm | 
| Masa | 865 kg | 
| Osovinski razmak | 230 cm | 
| Prtljažnik | 185 litara | 
 
🕙 Kratak istorijat:
 
• 2007. Stigao na tržište 
            
            
• 2008. Među bezbroj verzija pojavila se i Felipe Masa varijanta 
• 2008. Predstavljen Fiat 500 Abarth sa 1.4 turbo agregatom (130 KS)
• 2009. Dvije godine nakon običnog 500 predstavljena je cabrio izvedba s platnenim krovom 
• 2010. Uveden 2-cilindarski TwinAir turbobenzinski motor 0.9 (85 KS)
• 2013. Pojavio se Fiat 500e, potpuno električna verzija automobila
 
 
⚠️ Obrati pažnju:

Ponekad postoje greške u elektronici ili poruke o greškama koje su najčešće uzrokovane oksidiranim kontaktima
 

Često dolazi do curenja ulja iz mjenjača pored semeringa polu-osovina
 

Povremeno dolazi i do curenja u motoru kada ulje prolazi niz blok, najčešći problem je dihtung poklopca ventila
 
Više informacija o modelu Fiat 500 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.