Opel Astra J (2011–2013)

Turbom i benzinom protiv velike mase

Sa četvrtom generacijom Astre Opel je napravio masivan, čvrst i siguran automobil, koji se u potrazi za dinamikom morao više osloniti na nove i snažnije turbobenzince, nego na provjerene atmosferske motore...
03 Oktobar 2020

Turbom i benzinom protiv velike mase

Opel Astra J (2011–2013) 1.4 Turbo (140 KS)

Astra je uz Corsu bila i ostala najprodavaniji Opelov model. Samim tim njemački proizvođač njenom razvoju uvijek je posvećivao posebnu pažnju. Međutim, kada je Astra J u pitanju, Opel je napravio jednu veliku „grešku“. U potrazi za maksimalnih pet zvjezdica na Euro Ncap testu i najvišim stepenom sigurnosti u vožnji Nijemci nisu štedjeli na kvalitetnom čeliku, što je u finalu rezultiralo sa izuzetno velikom masom. Astra J je prosječno bila do 150 kg teža u odnosu na  aktuelne konkurente, što je otprilike masa kao dva odrasla čovjeka. Višak kilograma snažno je opteretio osnovne 1.4 i 1,6-litarske benzince sa 90, 100 i 115 KS, koji su bili posebno popularni  kod prethodnog modela H serije.

Opel Astra 2010 1600 30

Kako bi zadržao dinamiku na nivou koji zadovoljava ljubitelje benzinaca, Opel je uz Astru J ponudio nove 1.4 i 1.6 Turbo motore sa 120, 140 i 180 KS. Ovaj put ćemo fokus pažnje usmjeriti ka 1,4-litarskom motoru sa 140 KS, kojeg mnogi vlasnici Astre J označavaju kao optimalnu benzinsku mjeru za pogon ovog masivnog automobila. Prolaznu ocjenu dobija i njegova prigušena verzija sa 120 KS, dok osnovni atmosferski benzinci imaju „problem“ sa odnosom potrošnje goriva i ponuđene dinamike. Naime, troše isto ili više kao turbobenzinci, ali zbog izostanka turbine ne mogu da ponude ni izbliza isti nivo performansi. Konstrukcijski su jednostavniji i njihovo održavanje je povoljnije, ali su jednostavno preopterećeni.

Opel Astra 2010 1600 29

S druge strane, A14NET motor sa 140 KS zahvaljujući 200 Nm obrtnog momenta može da ponudi dovoljno živosti, sa pristojnim međuubrzanjima i najvećom brzinom iznad 200 km/h. Osim za Opelove benzince „standardnih“ problema sa senzorima i elektronikom klapne gasa i razvodnikom paljenja, nije imao još nekih „hroničnih oboljenja“. Ako nije motor onda jeste šestostepeni ručni mjenjač, pa je otkazivanje funkcije kvačila okarakterisano kao čest kvar u kombinaciji sa ovim motorom. Nije se proslavila ni pedala kvačila, čije škripanje je postalo „karakteristika“ Astre još od G serije. Od nje je J model naslijedio lako porozne i škripave ležajeve amortizera, dok su cvrčci u sjedištima i „talasanje“ goriva u rezervoaru ipak njegova ekskluziva.

Opel Astra 2010 1600 46

Zbog velike mase Astra brže od prosjeka troši kočnice, diskove i pločice, što je posebno izraženo kod vozača koji vole dinamičniju vožnju. U sporadične nedostatke mogu da se ubroje i nepouzdan rad senzora kiše, otkazivanje funkcije podizača prozora, te veoma bučan kompresor klime i otkazivanje ventilatora. Ono što poskupljuje eksploataciju Opelovih turbobenzinskih motora u odnosu na atmosferske benzince je i sistem kvačila sa plutajućim zamajcem. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.4 Turbo (140 KS)
Prosječno 7,4
Najmanje 6,0
Najviše 10,2

Prednosti

Masivna i čvrsta karoserija, visok stepen sigurnosti, udobnost vožnje, kvalitetni materijali i izrada u enterijeru, sasvim solidan odnos snage i ekonomičnosti kod 1.4 Turbo motora 

Mane

Velika masa koja je opterećenje kako za motore, tako i za ESP i kočioni sistem vozila, bučan kompresor klima uređaja, otkazivanje električnih podizača, škripavo kvačilo, prekomjerno trošenje seta kvačila i problemi sa mjenjačem

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.364 ccm
Snaga 140 KS pri 4.900 o/min
Max obrtni momenat 200 Nm pri 1.850 o/min
Najveća brzina 202 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 9,9 s
Dimenzije DxŠxV 4.419 x 1.814 x 1.510 mm
Masa 1.555 kg
Osovinski razmak 268 cm
Prtljažnik 370-1.235  litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2009. Opel predstavlja četvrtu generaciju Astre koja je razvijena na GM Delta II platformi

• 2010. U ponudu se uvodi i karavanska verzija sa novom oznakom Sports Tourer

• 2011. Predstavljena trovratna kupe verzija sa oznakom GTC

• 2014. Astra je redizajnirana i u ponudu je uveden novi 1.6 CDTi motor




⚠️ Obrati pažnju:

1. Kvačilo

Velika masa i snažan benzinski turbomotor na muke stavljaju kvačilo, koje zbog toga može da otkaže puno prije predviđene kilometraže

2

Škripava papučica kvačila je slaba tačka na opelovim automobilima bila još od astre G

 

3. Električni podizači

Zbog lošeg kvaliteta izrade kontrolni model električnih podizača prozora pokazao se kao jedna od lošijih komponenti Astre J

 

Više informacija o modelu Opel Astra pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...