Opel Astra J (2009–2015)

Racionalna alternativa Golfu

Četvrta generacija Opel Astre predstavlja prekretnicu u kvalitetu. Nema više neprimjerene korozije, dok je pouzdanost svih komponenti na zavidnom nivou...
14 Juni 2022

Racionalna alternativa Golfu

Opel Astra J (2009–2015) 1.6 16V (115KS)

Opel Astra je jedan od najpopularnijih kompaktnih automobila na tržištu polovnjaka u svakom cjenovnom rangu. Direktni konkurent VW Golfu i Ford Focusu uvjerava jednostavnošću, niskim cijenama rezervnih dijelova, trajnošću i velikom popularnošću. Za razliku od prethodnika, koji baš i nisu postavljali standarde u kvalitetu i izdržljivosti vozila, Astra 4. generacije je potpuna suprotnost. Čvrstoću karoserije najbolje oslikava ukupna masa koja je za 150–200 kg veća od konkurencije. Zbog te činjenice prednji diskovi i pojedine komponente vješanja stradaju malo brže nego što se očekuje, a negativno utiče i na potrošnju.

Opel Astra 2010 1600 39

Četvrta generacija Opela proizvodila se od 2009. do 2015. godine u „hečbek“ varijanti. Kupci su mogli birati između hečbeka s troje ili petoro vrata, limuzine i funkcionalnog karavana. Astra J je produžena do 441 i proširena do 181 centimetar, te je došla na prag srednje klase. Kako to izgleda u praksi, najbolje pokazuje poređenje s glavnim konkurentom, jer je 22 cm duža, tri i po centimetra šira od Golfa. Ta medalja ima dvije strane. Veličina i masa povećavaju sigurnost, automobil je ugodniji za vožnju, ali time se pogoršavaju performanse. Prtljažnik hatchbacka ima 370 litara i pravilnog je oblika. U unutrašnjost se mogu smjestiti četiri odrasle osobe. Ipak, prostora u unutrašnjosti nema koliko bi se očekivalo.

Opel Astra 2010 1600 26

Na prednjim sjedištima, a i nazad, ima ga gotovo kao u Golfu. Ne bi se reklo da je osovinski razmak deset i po centimetara veći. Očigledno je dio prostora žrtvovan dizajnu. Opel Astra ove generacije dolazila je sa previše prekidača u unutrašnjosti, pa nije čudo što su mnogi otkazali poslušnost. Posebno su neposlušni“ bili prekidači za spuštanje–podizanje prozora, što nije baš ugodno na naplatnim rampama auto-puta ili parkinga. Što se tiče benzinskih motora u sredini ponude je 1.6 VVT sa 115 konjskih snaga. Radi uglađeno i dobro je prigušen. U početnim obrtajima je malo anemičan, ali to ipak nije problem, jer iznad 4.000 o/min počinje disati punim plućima. Ako se drži u visokom režimu, performanse su sasvim pristojne, što potvrđuje ubrzanje do 100 km/h za 11,7 sekundi.

Opel Astra 2010 1600 43

Klimatizacijski uređaj mu je jedna od osjetljivijih strana. Često dolazi do kvara kompresora klime, koji se može servisirati, a ako je previše istrošen ili oštećen i izmijeniti. Ostalo može se svrstati pod uobičajene kvarove u odnosu na starost vozila i pređenu kilometražu. Pod tim se misli na preventivnu kontrolu vješanja, kočionog sistema, stanja kvačila i svega što je podložno trošenju. Sporadično poslušnost znaju otkazati podizači prozora, te još neki manje bitni prekidači. Zato, prije kupovine obavezno treba provjeriti rad svih električnih komponenti. Povoljna cijena kao polovnjaka i uzoran kvalitet svakako su dobri razlozi za kupovinu ovog automobila. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 VVT (115 KS)
Prosječno 6,6
Najmanje 5,3
Najviše 8,7

Prednosti

Odnos uloženog i dobijenog, praktičnost, prtljažnik pravilnog oblika, dobri materijali u unutrašnjosti, bogati paketi opreme, izdržljiv motor i mehanika

Mane

Znatno veća masa nego kod konkurenata, prednji diskovi i pojednine komponente vješanja imaju malo kraći vijek od očekivanog, ventil pritiska goriva, podizači prozora

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.598 ccm
Snaga 115 KS pri 6.000 o/min
Max obrtni momenat 155 Nm pri 4.000 o/min
Najveća brzina 188 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,7 s
Dimenzije DxŠxV 441 x 181 x 151 cm
Masa 1.298 kg
Osovinski razmak 268 cm
Prtljažnik 370 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2009. Početak proizvodnje sva četiri oblika karoserije

• 2012. Izveden blaži redizajn propraćen ugradnjom 2.0-litarskog turbo benzinca

• 2013. Dolazi do daljeg širenja ponude benzinskih i dizel motora

• 2015. Prestanak proizvodnje izuzev limuzinskog oblika, koji ostaje do pojave nasljednika




 

⚠️ Obrati pažnju:

Opelastrajklima

Klimatizacijski uređaj mu je jedna od osjetljivijih strana. Često dolazi do kvara kompresora klime.

 

Opelastrajkocnice

Zbog veće mase Astre J prednje se kočnice troše nešto brže od očekivanog, pa ih treba redovno provjeravati. 

 

Opelastrajdugmici

Veliki broj tastera i prekidača može biti uzrok sitnim problemima. Prije kupovine pojedinačno provjerite ispravnost svakog.

 

Više informacija o modelu Opel Astra pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...