Toyota Avensis (2003–2009)
Pouzdanost i kvalitet u japanskom stilu
Možda nije dizajnerski uzbudljiv, niti toliko zabavan u vožnji kao konkurenti, no Avensis druge generacije je dobar izbor ako tražite prostran, udoban, štedljiv i pouzdan automobil...
Toyota Avensis (2003–2009) 2.2 D-4D (150 KS)
Toyota Avensis predstavljena je 1998. kao zamjena za vremešni model Carina. U fokus pažnje evropskih kupaca ozbiljnije dolazi tek druga generacija, koja je predstavljena 2003. godine. U to vrijeme Avensis je predstavljao „najevropskiji“ Toyotin automobil, a uskoro je postao i njena najprodavanija limuzina u Evropi. U odnosu na prvu generaciju, Avensis druge generacije ima dosta atraktivniji dizajn, a dostupan je u tri karoserijske varijante: limuzina, peterovratni karavan i kao petovratni hatchback. Godine 2006. je dizajnerski restilizovan kada su diskretno promijenjeni maska hladnjaka, prednja svjetla i branik.
Osvježeni su zadnji svjetlosni elementi i branik. Unutrašnjost Avensisa je klasične koncepcije i sve je na svom mjestu, pa je navikavanje na njene elemente dosta brzo. Kako i priliči ovom japanskom proizvođaču, sve je izrađeno od kvalitetnih i izdržljivih materijala na kojima gotovo da i nema tragova eksploatacije, osim možda na upravljaču i ručici mjenjača. Što se tiče praktičnosti, teško joj se može šta zamjeriti. Pet odraslih osoba će se komotno smjestiti u kabini, a prtljažni prostor je među najvećima u klasi i u limuzinskoj varijanti iznosi 520 litara, dok se kod hatchbacka preklapanjem zadnje klupe povećava na 1.320 litara.
Zvučna izolacija kabine je odlična, tako da je vožnja tiha i pri većim brzinama, odnosno prilikom vožnje po neravnim putevima nema nikakvih „sumnjivih“ zvukova. Naginjanje u krivinama je minimalno, a udobnost pri krstarećoj brzini odlična. Po gradu i lošim cestama udobnost je malo slabija, zbog tvrđeg ovjesa. Uz svaku Toyotu po pravilu ide dosta opreme što bezbjednosne što one standardne, tako da i Avensis ne predstavlja izuzetak. Antikorozivna zaštita je puno bolja nego kod prve generacije i korozija se uglavnom prvo javlja na dijelovima podvozja i na izduvnom sistemu.
Dizelaš zapremine 2,2-litra isporučuje 150 KS, te nudi odlične vozne performanse uz malu potrošnju goriva i pouzdanost. Kao i svi Toyotini savremeni dizelaši zahtijeva strogo poštovanje redovnih servisnih intervala. Ne trpi loše gorivo i od njega najčešće stradaju dizne. Prilikom kupovine polovnog primjerka treba obratiti pažnju na stanje turbine, koja strada od česte gradske vožnje, kao i na stanje seta kvačila jer su ovo veoma skupi kvarovi. Takođe je preporučljivo pregledati stanje ležajeva na točkovima koji češće odlaze, te dihtunge na vratima koji vremenom od sunca ispucaju. Ovaj automobil zahtijeva redovno i pravilno održavanje, a dijelovi su većinom originalni i nešto skuplji, što mu je jedna od loših strana kao polovnjaku.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.2 dizel (150 KS) |
Prosječno |
6,8 |
Najmanje |
5,4 |
Najviše |
8,2 |
Prednosti
Kvalitet izrade, prostranost, vozne karakteristike, prtljažni prostor, pouzdanost, mala potrošnja
Mane
Ležajevi, kvačilo, dizne, turbina, skupi dijelovi
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
2.231 ccm |
Snaga |
150 KS pri 3.600 o/min |
Max obrtni momenat |
310 Nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
210 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
9,3 s |
Dimenzije DxŠxV |
463,0 x 176,0 x 148,0 cm |
Masa |
1.330 kg |
Osovinski razmak |
270 cm |
Prtljažnik |
520–1.320 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1997. Lansiranje prve generacije.
• 2003. Debi druge generacije
• 2008. Veliki facelifting.
⚠️ Obrati pažnju:
Na modelima koji su većinom voženi po gradu kvačilo se brže troši, zamjena nije jeftina
Dizne D-D4 motora su veoma sofisticirane i precizne, te jednostavno ne trpe loše gorivo
Ležajevi obično stradaju od loših cesta, ali i usljed česte preopterećenosti, pa ih treba kontrolisati
Više informacija o modelu Toyota Avensis pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.