Test - Renault Mégane Intens Energy dCi 110

Potencijal za borbu s najboljima

Mégane slavi svoju prvu godišnjicu na hrvatskom tržištu. U tih godinu dana se ponuda karoserijskih izvedbi proširila, a ona prva, s petorima vratima se udomaćila, ali s obzirom na reputaciju prethodnih generacija nije česta kako smo očekivali...
15 Februar 2017

Potencijal za borbu s najboljima

Renault Mégane jedan je od najpopularnijih automobila kompaktne klase. Nikad nije bio najbolji, ali nikad nije bio tako blizu najboljima. Kroz svoje postojanje Mégane je u segment uvijek donosio nešto novo i posebno. Sjetimo se samo hrabro dizajnirane druge generacije koja na cesti još uvijek djeluje moderno i neobično. Sasvim je jasno da svaka nova generacija želi i mora biti bolja od prethodne, a kod četvrte generacije Renaultovog kompakta to je vrlo upečatljivo izraženo. Možemo slobodno reći da ovaj Mégane ima najviše snage i mogućnosti za borbu s liderima klase koja će se i dalje zvati Golf klasa, ali čini se da „Megi“ kvalitetom nije nikad bio bliže VW-ovom bestselleru. Na test smo dobili izvedbu koja bi se po svemu najčešće mogla dopasti kupcu novoga Méganea. Radi se o berlini opremljenoj paketom Intense, drugim po redu kod izvedbi s dizelskim motorom. Tako opremljen Mégane košta 40,900 KM, ali lako se zaigrati s doplatama pa je cijena testnog skočila na skoro 47,500 KM

 

 


Oko motorizacije nema puno filozofije. Isto opremljen benzinski Mégane TCe 130 jeftiniji je tek 1300 KM od štedljivog 1,5-litrenog dCi motora sa 110 KS koji je pokretao testni auto. Baš taj motor se čini pravom mjerom za Mégane jer slabiji s 90 KS se čini ipak nedostatnim, a snažniji dCi sa 130 KS ide bolje, ali košta 3160 KM više. Štedljivost mu je uz dobre vozne osobine glavna karakteristika. Najviše smo uspjeli potrošiti sedam litara na niskim temparaturama, u velikim gradskim gužvama, čestim stajanjima i usponom na Sljeme. Sama gradska vožnja traži 6,5 litara, a na otvorenoj se može voziti i s manje od pet. Mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa je ugodan, mekan i po običaju nešto duljih hodova ručice. Mégane već na prvu ostavlja dojam dobro napravljenog automobila kojem čvrstoća i robusnost nisu strani pojmovi. U vožnji je ugodan i udoban, a prema nekim detaljima, npr. osjećaju zatvaranja vrata kao kod skupih automobila vidi se zašto smatramo da je spreman za borbu s najboljima i cilja na vrh segmenta. Ima još razloga zašto je Mégane tako dobar. Ugrađeni materijali su kvalitetni, mada bi  plastika oko središnjeg zaslona ispod koje su i tipke osjetljive na dodir mogla biti malo ljepša, a za francuski auto kontrole klime uređaja malo maštovitije. S druge strane upravljač je lijepo oblikovan, manjih dimenzija i fino leži u rukama. Zahvaljujući Multi Sense sustavu može se birati njegova izravnost od potpune lakoće i bezosjećajnosti u comfort modu do sportske krutosti u crvenom sport načinu rada. Mijenjanjem dostupnih pet postavki mijenjaju se grafika i boja osvjetljenja mjerača od ekološki zelene do spomenute sportski crvene. Moglo bi se pisati stranice i stranice o infotainment sustavu, ali to je najbolje probati i vidjeti. 

 


Dopala su nam se i sjedala. Izgledaju odlično, vrlo sportski, skupo, a ujedno su i jako udobna. Poželjeli bismo da prekidači podizača stakala nisu pomaknuti toliko unatrag. Imamo i zamjerku po pitanju prtljažnika. Obujmom osvaja i u njega stane stvarno dosta stvari, ali kad smo željeli utovariti manju fotelju naišli smo na problem. Rub utovara je visok, a otvor nekako čudno nepravilan što otežava ili čak onemogućava prijevoz većih predmeta. Renault je napravio odličan auto. Francuski je udoban što se i traži od obiteljskog automobila, ali je izbjegnuta zamka neugodnog ljuljanja. Napravljen je čvrsto i kvalitetno, neki detalji poput zatvaranja vrata ili sjedala oduševljavaju. Dodamo li tome provjeren i štedljiv 1,5-litreni dCi motor sasvim je jasno da Mégane ima jake adute za pomrsiti račune najboljima u klasi. Do sada to nikada nije mogao i nije imao karakter pobjednika. Sve tri generacije Méganea su u Hrvatskoj bile jako dobro prihvaćene, a sada je bolji nego ikada.  Neće biti prodavaniji od Golfa, to vjerojatno ne očekuju niti u Renaultu, ali 2016. za Mégane u Hrvatskoj, unatoč svim dobrim stranama nove generacije, nije bila godina za pamćenje jer uopće nije među prvih pet u svojoj klasi. Ispred njega su oba korejska konkurenta, a Seat Leon zaostaje za tek 19 komada. Glavni Renaultov adut je i dalje Clio, a na Méganeovom marketingu još očito treba poraditi.           

 

 

Oprema

Intense

ABS, ESP, prednji i bočni zračni jastuci, automatski klima uređaj, 16-colni aluminijski naplaci, kožom obložen upravljač, električni podizači prednjih i stražnjih stakala, električno podesivi i preklopivi vanjski retrovizori, svjetla za maglu, senzor kiše i svjetlosti, R-link 2 sa zaslonom osjetljivim na dodir, Multi Sense sustav, sjedala u kombinaciji tkanine i umjetne kože,  

 

Motor 1.5 dCi 110 Energy
Snaga: 110 KS Moment: 260 Nm Najveća brzina: 187 km/h, Ubrzanje 0-100 km/h: 11,3 s Potrošnja: 3,7  l/100 km, CO2: 95 g/km

 

Cijena 40,900 KM
Testirani model 47,300 KM

 

POTENCIJALNI KONKURENTI

Način života modernih obitelji pred automobil postavlja nove želje i traži drukčije standarde Mada se zove Golf  klasa postoje kupci koji ne žele Volkswagenov kompaktni bestseller. Najbliža zamjena je Seat Leon, u mnogočemu identičan, ali jeftiniji, španjolski topao i temperamentan. Peugeot se može pohvaliti izrazito ekonomičnim motorom i zanimljivim dizajnom. Cee`d je odlično prihvaćen u Hrvatskoj. Za malo novaca nudi puno i jedini među svima sedam godina jamstva.


Seat Leon
Motor: 1.6 TDI  Obujam: 1.598 ccm  Snaga: 115 KS Okretni moment: 250 Nm Ubrzanje 0-100 km/h: 9,8 s Najveća brzina: 197 km/h  CO2: 108 g/km Cijena od 40,000 KM.


Peugeot 308
Motor: 1.6 BlueHDi Obujam: 1.560  ccm  Snaga: 120 KS Okretni moment: 300 Nm Ubrzanje 0-100 km/h: 9,7 s Najveća brzina: 196 km/h  CO2: 94 g/km Cijena od 47,300 KM.


Kia cee`d
Motor 1.6 CDRi (low) Obujam: 1.582  ccm  Snaga: 110 KS Okretni moment: 260 Nm Ubrzanje 0-100 km/h: 11,5 s Najveća brzina: 185 km/h CO2: 104 g/km  Cijena od 34,300 KM

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...