Renault Modus (2008–2012)
Mali monovolumen, velikih mogućnosti
Nakon veoma uspješnog kompaktnog modela Scenic, Renault je praktični MPV koncept ponudio i kupcima gradskih automobila u obliku neobično dizajniranog Modusa...
Renault Modus (2008–2012) 1.2 16V (75 KS)
Kao i većina francuskih modela, i Modus ima svoj specifičan šarm i stil, koji će vam biti ili simpatičan ili potpuno odbojan. Dizajn unutrašnjosti je originalan i zanimljiv sa digitalnim instrumet pokazivačem na centralnom dijelu kontrolne table. Unutrašnjost je puna pretinaca i mjesta za odlaganje sitnica, što je veoma praktično na dužim putovanjima, a izrađena je od kvalitetne plastike prijatne na dodir, koja zahtijeva redovno i pravilno održavanje kako se na njoj ne bi uočavali tragovi eksploatacije.
Zadnja klupa omogućava udobnu vožnju zahvaljujući Triptic sistemu, koji omogućava pomjeranje po dužini i ima hod od 17 cm. Zapremina prtljažnog prostora varira od 217 do 1.302 litra u zavisnosti od položaja zadnje klupe. Pogonski agregat je Renaultov 1,2-litarski benzinac sa 75 KS koji je uparen sa petostepenim manuelnim mjenjačem. Ovaj agregat može se pohvaliti zadovoljavajućim performansama za svakodnevnu vožnju kako po gradu tako i na otvorenoj cesti, mada od njega ne treba očekivati da startuje uz škripu točkova.
Odlikuje se malom potrošnjom goriva i niskom cijenom registracije, što predstavlja dodatni plus. Na ovim agregatima kao slaba tačka su se pokazale bobine, koje se nalaze u glavi motora između bregastih osovina, prilično duboko postavljene. Zbog svoje pozicije se više zagrijavaju i sporije hlade, tako da znaju otkazati funkciju nakon samo 50-ak hiljada pređenih kilometara. Kao i većina francuskih motora, ne trpi gorivo lošeg kvaliteta, tako da zahtijeva redovnu izmjenu filtera goriva i kontrolu dizni čija zamjena ili reparacija mogu biti skupe.
Preporuka je prije kupovime provjeriti kompresiju motora, naročito kod primjeraka sa velikom kilometražom na satu, jer je Modus prostran automobil koji se može lako opteretiti ljudima ili prtljagom. Obavezno treba pregledati set kvačila, koje usljed česte gradske vožnje i nepravilnog držanja noge na papučici može biti istrošeno. Pojedini primjerci su imali problema sa centralnom bravom i elektronikom, što se uglavnom rješavalo reprogramiranjem računarske jedinice.
Mekano vješanje je prvo na udaru loših cesta, tako da njegove komponente znaju biti oštećene. Ukoliko je kočioni sistem istrošen, a izduv nagrižen rđom i u lošem stanju, to ukazuje na loše održavanje i „divljanje“ za upravljačem i takve modele po pravilu treba detaljno pregledati ili zaobići. Sve u svemu, Renault Modus je zanimljiv, pouzdan i upotrebljiv kompaktni monovolumen koji će zadovoljavati većinu potreba manje porodice sa malim djetetom ili vozača nježnijeg pola...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.2 (75 KS) |
Prosječno |
7,1 |
Najmanje |
6,3 |
Najviše |
8,5 |
Prednosti
Upravljivost, preglednost, kvalitetna izrada, praktičnost, udobnost, oprema, mala potrošnja i troškovi registracije
Mane
Bobine, dizne, set kvačila, elektronika, kočioni sistem, izduv, ovjes, neobičan izgled odbojan muškarcima
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.149 ccm |
Snaga |
75 KS pri 5.500 o/min |
Max obrtni momenat |
105 Nm pri 4.250 o/min |
Najveća brzina |
163 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
13,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
387,4 x 170,9 x 158,9 cm |
Masa |
1.080 kg |
Osovinski razmak |
248,2 cm |
Prtljažnik |
217–1.302 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2004. U Ženevi je premijerno prikazan Ranult Modus
• 2007. Modus je pretrpio restilizaciju
• 2008. Na španskom tržištu obični model je zamijenio Grand Modus
• 2012. Obustavljena je proizvodnja modela Renault Modus
⚠️ Obrati pažnju:
Slaba tačka ovog agregata su bobine koje se zbog svoje pozicije griju i odlaze nakon otprilike 50 hiljada kilometara
Pojedini vlasnici su prijavili problem sa centralnom bravom i elektronikom, što je jednostavno rješavano
Istrošen kočioni sistem uglavnom ukazuje na „divljanje“ vozilom po gradu i na otvorenoj cesti
Više informacija o modelima Renault brenda pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.