Fiat Punto (1999–2003)
Jeftin, praktičan i pomalo mušičav
Punto 2. generacije nije najpouzdaniji automobil na svijetu, ali činjenica da je još uvijek u velikom broju prisutan na bh. cestama najbolje demantuje loš glas koji ga prati. Sve u svemu, prije kupovine pokušajte otkriti sve tačke potencijalnih problema...
Fiat Punto (1999–2003) 1.2 (60 KS)
Fiat Punto se zbog simpatično dizajnirane karoserije odmah svidio kupcima, pogotovo onima koji automobil najviše vremena koriste u gradu. Oni manje zahtjevni uživali su i na dužim relacijama, pogotovo ako ih je u automobilu samo dvoje. Što zbog godina, što zbog nekih propusta u konstrukciji i proizvodnji, Punto 2 ima nekoliko izraženih problema. Najveći je svakako letva volana čiji je životni vijek sramotno kratak. Zapravo, teško je naći primjerak na kojem nije zamijenjena.
Ukoliko je bivši vlasnik stavio neku kvalitetniju moguće je da više nećete imati problema s tim za sigurnost veoma bitnim dijelom. Na vješanju često odlaze kugle, krajnice i selen blokovi, odnosno sve ono pokretno i elastično. Kao utjeha dolazi činjenica da su dijelovi lako dostupni po povoljnim cijenama, ali razočarava spoznaja da se u servis mora znatno češće nego što bi bio slučaj da imate neki drugi automobil. U motorskom prostoru nalazi se kutija sa osiguračima i relejima. S vremenom napukne plastika kućišta pa vlaga bez problema napada kontakte.
Tada neki sistemi imaju čudan ili nikakav rad, nakon čega počinje bezrazložno paljenje signalnih lampica na instrument tabli. Zbog godina upotrebe zakažu i bobine za paljenje svjećica, što se odmah prepoznaje po lošem radu motora, odnosno trokiranju. Zamjena se izvodi u paru. Ukoliko automobil ima više od 120.000 km obavezno pogledajte rashladnu tečnost i ulje. Ako primijetite tragove ulja u antifrizu ili ako u ulju ima bijelih tragova, budite sigurni da vas čeka skupa zamjena dihtunga glave motora.
Inače, 1.2-litarski benzinac je prilično pouzdan i ne pretjerano zahtjevan ako se redovno održava. Što se ostaloga tiče, bilo je pritužbi na loše izvedenu unutrašnjost. Materijali su bili pomalo ružni i otporni na grebanje, ali je način sastavljanja daleko ispod uobičajenih standarda. Zbog niske cijene i jeftinog održavanja na tržištima kao što je naše Punto 2. generacije još je uvijek poželjan automobil, pogotovo sa izdržljivim 1.2 benzincem sa 60 KS.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.2 (60 KS) |
Prosječno |
6,7 |
Najmanje |
4,9 |
Najviše |
9,5 |
Prednosti
Praktičan u gradskom ciklusu vožnje, jeftino održavanje, dostupnost rezervnih dijelova, upravljivost, dizajn karoserije
Mane
Letva volana, sitni problemi sa elektronikom, osjetljiv prednji i zadnji ovjes, usljed zuba vremena drastično se povećava broj kvarova
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.242 ccm |
Snaga |
60 KS pri 5.500 o/min |
Max obrtni momenat |
98 nm pri 3.000 o/min |
Najveća brzina |
170 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
380 x 166 x 148 cm |
Masa |
760 kg |
Osovinski razmak |
246 cm |
Prtljažnik |
264 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1999. Predstavljen Punto 2. generacije uz skromnu ponudu motora i paketa opreme
• 2001. Uvode se specifični paketi opreme uz veoma povoljne cijene
• 2002. Izveden blaži redizajn uz proširenje ponude motora i mjenjača. Posebno postaje popularna nova generacija dizelaša
• 2003. Najavljuje se prestanak proizvodnje koja se u nekim pogonima zadržava sve do 2006.
⚠️ Obrati pažnju:
Osjetljiva letva volana i servo pumpa najslabije su tačke Punta 2. generacije
Na prednjem i zadnjem vješanju velike zazore dobijaju svi pokreti i elastični dijelovi
Zbog lošeg kućišta sklonog pucanju osigurače i releje napada vlaga, a s njom dolaze neugodni problemi
Više informacija o modelu Fiat Punto pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.