Škoda Roomster (2010–2015)
Diskutabilan dizajn, velika upotrebljivost
Iako Roomster izgleda kao da je sastavljen od dva različita automobila, upotrebljivost mu se ne može osporiti. Za preporuku su jednostavniji atmosferski motori, dok one sa turbo punjačima, naročito iz prvih serija, treba izbjegavati...
Škoda Roomster (2010–2015) 1.2 (69 KS)
Kada se Škoda Roomster pojavila na tržištu 2006. bilo je dosta onih koji su dizajn ocijenili kao, najblaže rečeno, čudan. Dio između prednjih i zadnjih vrata, odnosno „B“ nosač krova, izgleda kao da je nastao spajanjem dvaju potpuno različitih automobila. Praksa je kasnije pokazala da se nemali broj vozača i suvozač povrijedio na izrazito oštar rub vrata. Nakon privikavanja, takvih problema više nije bilo. Ispod pomalo neobično skrojene karoserije krije se dosta prostora za putnike i prtljag.
S obzirom na to da je nosivost skoro 0,5 tona, transportne mogućnosti čine se kao bezgranične. Pouzdanost Roomstera zapravo određuje odabrani motor. Prije redizajna, koji je izveden 2010. godine, posebno su bili problematični TDI motori. Kasnije se nisu proslavili ni benzinci sa oznakom TSI. Zbog toga se kao najbolji izbor čini 1.2-litarski HTP sa, naizgled, skromnih 69 KS. Izuzev znatno veće potrošnje od deklasirane, ostalih nedostataka nema. Ne zaboravimo da je gorivo uvijek, ali baš uvijek, najjeftinija stavka tokom dugogodišnje eksploatacije automobila.
Pedantni servisi u evidenciji kvarova imaju zabilježene kao „prilično osjetljive“ takozvane „silent“ blokove. Oni postaju porozni neuobičajeno brzo, pa je za ugodnu i preciznu vožnju potrebna njihova zamjena. Ovaj problem pogađa sve modele Škode iz tih godina, pa mislimo da je problem bio u dobavljaču, a ne pogrešnom proračunu. Osjetljive su spone upravljačkog mehanizma, kod nas poznate kao krajnice. Udarne rupe, loš asfalt i česti prelasci preko visokih ivičnjaka značajno će skratiti ionako kratak životni vijek krajnica.
Zamjena nije komplikovana, a u slučaju nabavke zamjenskog dijela ni skupa. Dosta se vlasnika žalilo i na curenje ulja iz mjenjača i motora. Gubici ulja mogli bi se opisati kao vlaženje, jer se iz spomenutih sklopova nisu gubile opasne količine maziva. Iako sve nije bilo previše opasno, izgledalo je zaista neprimjereno ružno. Mada se radi o tržišno prilično uspješnom modelu, iz Škode su stigle vijesti da nasljednika neće biti. Vjerovatno zato što se spremaju SUV modeli sličnih dimenzija.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.2 HTP (69 KS) |
Prosječno |
7,2 |
Najmanje |
4,7 |
Najviše |
12,2 |
Prednosti
Prostranost, dobre transportne mogućnosti, lako rukovanje, dobra preglednost, jednostavan za vožnju, uzorna izrada
Mane
Nema kliznih zadnjih vrata, čudan dizajn, zadnja klupa nije udobna ako se voze tri putnika, turbo motori prvih serija skloni kvarovima, curenje ulja iz motora i mjenjača
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.198 ccm |
Snaga |
70 KS pri 5.400 o/min |
Max obrtni momenat |
112 Nm pri 3.000 o/min |
Najveća brzina |
159 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
15,9 s |
Dimenzije DxŠxV |
421 x 168 x 160 cm |
Masa |
1.200 kg |
Osovinski razmak |
262 cm |
Prtljažnik |
450 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2006. Na tržište stigla Škoda Roomster čiji dizajn nikoga nije ostavio ravnodušnim
• 2008. U ponudu ulaze raskošni paketi opreme koji podrazumijevaju i panoramski krov
• 2010. Izvedeno podmlađivanje modela s posebnim osvrtom na pogonske jedinice
• 2011. U prodajne salone stiže verzija SE sa bogatim paketom opreme i serijskim aluminijumskim felnama
⚠️ Obrati pažnju:
Silent blokovi su najlošiji dio ovjesa. Kao i kod svih Škoda modela radni vijek je kratak
Spone volana, odnosno krajnice brzo gube bitku sa lošim cestama i visokim ivičnjacima
Curenje ulja iz motora i mjenjača ružan je i čest, ali relativno bezopasan prizor
Više informacija o modelu Škoda Roomster pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.