Domaće tržište

Chevrolet Cruze SW u BiH

Predstavljen 2009. godine, Cruze je Chevroletov globalno najuspješniji model koji se do prvog kvartala 2012. prodao u preko 1,3 milijuna primjeraka. Dolaskom dugoočekivane karavanske varijante u prodajne salone širom Europe Chevrolet će ponuditi automobil koji će se posebno svidjeti obiteljima i pojedincima aktivnog stila života.
08 Septembar 2012

Chevrolet Cruze SW u BiH

„Vjerujemo da su 'Cruze' i 'karavan' pobjednička kombinacija za europske vozače“, rekla je Susan Docherty, predsjednica i izvršna direktorica Chevrolet Europe. „Novi Cruze karavan nudi puno prostora i svestranost, nove ekonomične motore i novu Chevroletovu multimedijsko-informacijsku tehnologiju MyLink“, rekla je Docherty.

 

Kompaktni automobili predstavljaju u Europi najveći segment na koji otpada oko 17% svih prodanih vozila, a karavani u tome sudjeluju sa čak 22%. Kupci karavana posebno cijene dodatni prostor u svojim automobilima, no žele da veličina vozila, performanse i ukupan osjećaj budu usporedivi s onima kompaktnih hatchbacka ili limuzina.

 

Cruze karavan stvoren je s upravo tim potrebama i različitim životnim stilovima vozača na umu. Njegov poseban spoj značajki čine ga idealnim obiteljskim automobilom i vozilom za sportske izlete ili putovanja. Novi će karavan jednako odgovarati i potrebama onih koji svakodnevno putuju na posao iz predgrađa, kojima će se svidjeti fleksibilnost koje će ovaj kompaktni automobil donijeti u njihove živote. Ljubiteljima aktivnosti na otvorenom Chevrolet će ponuditi cijeli niz korisnih dodataka.

 

Jednako elegantan kao njegovi rođaci

 

Chevrolet Cruze u karavanskoj izvedbi nastavlja sa sportskom dizajnerskom filozofijom prisutnom kod njegovih rođaka, Cruzeom u limuzinskoj i peterovratnoj verziji. Snažan stav tipičan za karavane dodatno je naglašen stavom „kotači van, karoserija unutra“, snažnom konkavnom linijom ramena i jedinstvenom zakrivljenom linijom krova koja se strmo spušta do D-nosača. Tanki krovni nosači standardna su značajka i pridonose sportskom izgledu vozila.

 

Po dvodijelnoj rešetki sa zlatnom leptir-mašnom smještenom u središtu odmah je jasno da karavan dolazi iz Chevroleta. Među dizajnerskim novostima Cruzea modelske godine 2013. četvrtastiji je prednji dio s vodoravnim otvorima. Poboljšani prednji odbojnik sa svjetlima za maglu koja su smještena u novo dizajniranim kućištima daju automobilu oštriji i sportskiji izgled.

 

Automobili koji dolaze s novim Chevroletovim multimedijsko-informacijskim sustavom MyLink imaju dodirni zaslon visoke razlučivosti, dijagonale sedam inča, smješten u integriranom središnjem dijelu.

 

Kod automobila opremljenih novim Chevroletovim multimedijsko-informacijskim sustavom MyLink ili novim radijskim prijemnicima koji će biti predstavljeni s Cruzeom modelske godine 2013. (tržišta na kojima se vozi desnom stranom) redizajniran je raspored instrumenata na glavnoj ploči i središnjoj konzoli. Mali pretinac u gornjem dijelu ploče s instrumentima sada je pomaknut naprijed, bliže radijskom prijemniku, i u njemu se nalaze USB i Aux priključci.

 

Vozila opremljena sustavom Start/Stop dolazit će sa središnjim zaslonom s izbornikom pomoći pri ekološkoj vožnji. Zahvaljujući značajci PEPS (Passive Entry, Passive Start; pasivan ulazak, pasivno kretanje), posve novoj značajci kod Cruzea, vozači će moći držati ključ automobila u torbi ili džepu prilikom otključavanja i zaključavanja te pokretanja vozila.

 

Multimedijsko-informacijski sustav nudi novu razinu povezivosti

 

Od ovog ljeta s Cruzeom je dostupan nov multimedijsko-informacijski sustav Chevrolet MyLink koji povezuje vozilo s pametnim telefonom.

 

Chevrolet MyLink prenosi sadržaj pametnog telefona na dodirni zaslon u boji, visoke razlučivosti, dijagonale sedam inča. Uređaji za masovnu pohranu, kao što su MP3, iPodi, iPadi i slični, moći će se povezivati sa sustavom putem USB-a ili Bluetootha. Za ostale glazbene reproduktore i pametne telefone koji ne koriste USB ni Bluetooth tu je posebna utičnica.

 

MyLink omogućuje:

·       uspostavljanje telefonskih poziva tako što pozivatelj odabire ime iz pohranjenog direktorija, dodirne funkciju pozivanja i usmjerava razgovor na zvučnike vozila, bez potrebe za ručnim biranjem broja

·       lak pristup osobnim popisima za reprodukciju, fotogalerijama, telefonskim imenicima te ostaloj pohranjenoj multimediji i podacima

·       reprodukciju videozapisa i prilagođenih nizova slajdova kada automobil stoji

·       kasnije tijekom godine kupci će moći preuzeti posebne aplikacije za pametne telefone, primjerice za navigaciju

 

Dodirni zaslon u boji, dijagonale sedam inča proizvodi tvrtka LG electronics i ima jednostavan i intuitivan dizajn s pet izbornika, a svaki se od njih sastoji od popisa značajki koje je lako odabrati. Radijski prijemnik sustava MyLink napravljen je tako da omogućuje odašiljanje i primanje digitalnog zvuka (DAB) te se njime upravlja putem kontrola na upravljaču. Šest zvučnika nudi izvrsnu kvalitetu zvuka za sve putnike u vozilu.

 

Stražnja kamera bit će standardna kod automobila s MyLinkom kao i u vozilima sa čijim je multimedijsko-informacijskim sustavima integriran navigacijski uređaj. Taj paket uključuje i Bluetooth tehnologiju za reprodukciju multimedije i korištenje mobilnih telefona bez ruku, Aux i USB utičnice, kontrole na upravljaču, CD player i šest zvučnika.

 

Prostran prtljažnik i praktičan raspored u kabini

 

Cruze karavan nudi puno mjesta za putnike i prtljagu. Prtljažnik je dug 1.024 mm i u osnovnoj konfiguraciji nudi mogućnost pohrane do 500 litara volumena prtljage do donjeg ruba prozora. Kada se preklopi naslon stražnjih sjedala (djeljiv u omjeru 60/40), u tako povećan prtljažnik može stati čak 1.478 litara prtljage do krova.

 

Među ostalim su značajkama sljedeće novosti:

·       pokrivalo prtljažnika koje se posve uvlači u spremnik; posve izvučeno pokrivalo može se pomaknuti prema gore i maknuti s otvora za utovar radi lakšeg pristupa prtljažniku

·       kadicu za odlaganje s tri pretinca između stražnjeg naslona sjedala i spremišta za pokrivalo prtljažnika

·       odvojeni mali prostor za odlaganje ispod najudaljenijeg dijela prtljažnika u kojemu se nalazi standardni komplet alata za popravak gume

·       dva dodatna pretinca smještena u stražnjem dijelu prtljažnika

·       niz alki uz rub prtljažnog prostora za osiguravanje prtljage

 

Među manjim pretincima za odlaganje u automobilu su džepovi na vratima s integriranim nosačima boca (1,5 litra sprijeda, 0,5 litre straga), velik i osvijetljen dvodijelni pretinac za rukavice, džepovi sa stražnje strane naslona sjedala dovoljno veliki za odlaganje tanjih prijenosnih računala i pretinac na ploči s instrumentima za odlaganje manjih predmeta.

 

Među ponuđenim su dodacima mrežice za prtljagu koje sprječavaju da se manji predmeti kotrljaju po prtljažniku, kutija za organizaciju prtljage s pomičnim pregradama, krovna kutija te nosači skija i daske za surfanje.

 

Unaprijeđena ponuda motora: više snage svakim zamahom

 

Ispod poklopca motora, već ponuđenim motorima 1.6 i 1.8-litarskom benzinskom i 2.0-litarskom dizelskom pridružit će se 1.4-litarski benzinski motor s turbopunjačem te 1.7-litarski dizelski motor.

 

1.4-litarski benzinski motor s turbopunjačem nudi performanse usporedive s agregatima veće zapremine, a pritom troši manje goriva i emitira manje štetnih plinova. Sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem razvija maksimalno 140 KS (103 kW) i 200 Nm u rasponu od 1.850 do 4.900 okretaja u minuti, dok mu je za ubrzanje od 0 do 100 km/h dovoljno 9,5 sekundi. U kombiniranom krugu 1.4-litarski benzinski motor s turbopunjačem troši 5,7 litara na 100 km i emitira 134 g CO2 po km.

 

1.7-litarski dizelski motor koji je opremljen turbopunjačem s hlađenjem zraka, sustavom Start/Stop i električnim servo upravljanjem, daje 130 KS (96 kW) koji pogone vozilo do 100 km/h u 10,4 sekundi te do najveće brzine od 200 km/h. Tim se visokim performansama pridružuje i vršni okretni moment od 300 Nm u rasponu od 2.000 do 2.500 okretaja u minuti.

 

Uz potrošnju goriva od 4,5 litara na 100 km u kombiniranom krugu i emisiju štetnih plinova od 119 g po kilometru 1.7-litarski je dizelski motor najštedljiviji agregat ikad ugrađen u Chevrolet Cruze.

 

Cruze u karavanskoj izvedbi s 1.6-litarskim benzinskim motorom prodavat će se standardno s električnim servo upravljanjem na svim tržištima, što će pomoći smanjiti potrošnju goriva i emisiju ugljičnog dioksida. Na većem broju europskih tržišta 2.0-litarski dizelski motori od ovog će ljeta dolaziti s EPS-om i sustavom Start/Stop.

 

1.4-litarski turbo benzinski motor te 1.7-litarski i 2.0-litarski dizelski motori dolazit će sa šesterostupanjskim ručnim prijenosom, a 1.6 i 1.8-litarski benzinski motori s peterostupanjskim prijenosom. 1.8-litarski benzinski i 2.0-litarski dizelski motor također će se nuditi sa šesterostupanjskim automatskim mjenjačem.

 

Dokazana arhitektura stavlja sigurnost na prvo mjesto

 

Inženjeri zaduženi za razvoj podvozja i ovjesa pobrinuli su se da upravljanje i vožnja karavanom budu u skladu sa sportskim izgledom automobila. Cruze je osvojio World Touring Car Championship (WTCC) dvije godine zaredom, 2010. i 2011., a iskustvo stečeno na trkaćoj stazi dobro je iskorišteno tijekom usavršavanja putničke verzije ovog vozila.

 

Cruze karavan ima vrlo čvrstu jednodijelnu strukturu karoserije koje je više od 60% izrađeno od čelika visoke čvrstoće. Ovjes tipa McPherson sprijeda i polukruta torzijska složena osovina straga posebno su ugođeni kako bi težište ovog automobila bilo nisko, što omogućuje uravnoteženu vožnju i agilno upravljanje.

 

Upravljanje je električno servo kod modela s 1.4 i 1.6-litarskim benzinskim i 1.7 i 2.0-litarskim dizelskim motorom sa sustavom Start/Stop pa vozač ima fini osjećaj centriranosti. Kupci koji se odluče za automobil opremljen Chevroletovim multimedijsko-informacijskim sustavom MyLink ili integriranim sustavima za navigaciju moći će standardno koristiti stražnju kameru – značajku koja je još uvijek rijetkost u ovom segmentu.

 

Sigurnosna arhitektura Cruzea u karavanskoj verziji gotovo je jednaka onoj kod limuzine, kompaktnog automobila koji je od EuroNCAP-a i Američke nacionalne administracije za sigurnost na autocestama (NHTSA) dobio ocjenu od maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost.

 

Pored iznimno čvrste strukture karoserije ovog vozila, njegovim izvanrednim sigurnosnim performansama pridonose i standardnih šest zračnih jastuka, elektronička kontrola stabilnosti, kontrola proklizavanja kao i četverokanalni ABS. Pet sigurnosnih pojaseva s tri točke vezanje, sustav nosača ISOFIX na dva vanjska mjesta stražnjeg sjedala i sklopivi sustav papučica također su standardne značajke.

 

Ključni podaci

 

Dužina vozila: 4.681 mm / širina: 1.797 mm / visina: 1.521 mm (s krovnim nosačima)

Kapacitet prtljažnika (l): 500 (sva sjedala podignuta, do donjeg ruba prozora) – 1.478 (preklopljeno stražnje sjedalo, do krova)

 

Motor

1.4-litarski turbo

1.6-litarski

1.8-litarski

Snaga (kW/KS pri rpm)

103/140

91.2/124

104/141

Vršni okr. mom. (Nm pri rpm)

200 @ 1.850~4.900

155 @ 4.200

176 @ 3.800

Potrošnja goriva (l/100 km)

5,7

6,4

6,7 (7,2)

Emisija CO2 (g/km)

134

151

156 (170)

Emisijska klasa

Euro5

Euro5

Euro5

 

Motor

1.7-litarski dizel

2.0-litarski dizel

Snaga (kW/KS pri rpm)

96/130

120/163

Vršni okr. mom. (Nm pri rpm)

300 @ 2.000~2.500

360 @ 1.750~2.750

Potrošnja goriva (l/100 km)

4,5

4,8 (5,9)

Emisija CO2 (g/km)

119

126 (154)

Emisijska klasa

Euro5

Euro5

U zagradama su podaci za automatski mjenjač

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...