Chevrolet Cruze (2008-2015)
Američka Opel Astra
Uprkos popularnosti i relativno niskoj cijeni, Cruze nije zaživio na evropskom tržištu jer su čelnici kompanije GM odlučili da povuku Chevrolet sa ovog tržišta u korist Opela
Chevrolet Cruze (2008-2015) 2.0 VCDi (148 KS)
Naslijedivši ime od subkompakta za japansko tržište, Cruze je promijenio segment i klasu i najavio proboj na tržište inovativnim dizajnom i veoma pristupačnom cijenom. Jeftiniji je od gotovo svih automobila njegove klase, a ekonomičnost njegovog 1.7 litarskog VCDi dizelaša donosi smanjene troškove same vožnje ovog automobila.
Osim ekonomičnosti, Cruze je briljirao na Euro NCAP testu i osvojio 5 zvjezdica u svim segmentima. Istina, niska cijena je morala doći kao rezultat uštede na nekom polju, a kod Cruza, to polje je bila unutrašnjost; njen dizajn, sam po sebi, nije loš, ali tvrda plastika, platneni dezeni i osrednji kvalitet izrade „bodu“ u oči one koji ipak drže do samog ambijenta tokom vožnje. Dobar dio kontrolne table je obložen platnom koje je sklono prljanju i habanju, a loš kvalitet materijala znači da se u vrelim ljetnim danima mora pribjegavati zaštiti od direktnog izlaganju suncu kako bi se izbjeglo pucanje plastike ili izbljeđivanje boje.
Od tri karoserijske verzije, najpopularnija je četverovratna limuzina, a vozači koji cijene zapreminu prtljažnika na raspolaganju imaju petovratnu hatchback i karavan verziju. Za razliku od dizelskih agregata, pouzdanost benzinaca nije na zavidnom nivou, a GM je zbog oštećenja na crijevu za dovod goriva povukao veliki broj Cruzeova sa svjetskog tržišta. Naime, ono je često pucalo, što je dovodilo do curenja goriva, a u nekim slučajevima i do požara usljed kratkog spoja ili visoke temperature.
Dodatnih 30.000 vozila povučeno je sa sjevernoameričkog tržišta jer je proizvođač vazdušnih jastuka Takata otkrio kvar na njihovom sistemu aktiviranja koji je prouzrokovao pucanje jastuka. Vozači su u nekoliko slučajeva prijavili koroziju prednje osovine, što je dovodilo do otežanog upravljanja, a u nekim slučajevima i do pucanja osovine pri velikoj količini korozije.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 VCDi (148 KS) |
Prosječno |
7,7 |
Najmanje |
6,3 |
Najviše |
8,7 |
Prednosti
Ekonomičnost, cijena, 1.7 VCDi motor, sigurnost, mnoštvo motora
Mane
Kvalitet izrade unutrašnjosti, dovod goriva, vazdušni jastuci, korozija na prednjoj osovini
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.991 ccm |
Snaga |
150 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
320 Nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
210 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10 s |
Dimenzije DxŠxV |
459 x 178 x 147 cm |
Masa |
1.502 kg |
Osovinski razmak |
268 cm |
Prtljažnik |
428 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. General Motors predstavio zamjenu za Daewooa Lacetti i Chevroleta Cobalta
• 2010. Na tržište stiže hatchback verzija Chevroleta Cruze
• 2012. Obavljen prvi facelift, gdje su se dizajneri pozabavili izgledom prednjeg dijela
• 2014. Na tržište stiže osvježen Cruze, čiji izgled je dodatno poboljšan
⚠️ Obrati pažnju:
Oštećenja na crijevu za dovod goriva su ponekad prouzrokovala i požar
Zbog greške na sistemu vazdušnih jastuka povučeno je oko 30.000 vozila sa tržišta
Korozija se javljala najčešće na prednjoj osovini, što je otežavalo upravljanje automobilom
Više informacija o modelu Chevrolet Cruze pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.