Lamborghini Jarama
Zaboravljeni "bik" koji zaslužuje poštovanje
Dok su Miura i Countach postali legende automobilskog dizajna, jedan Lamborghinijev model iz iste ere ostao je u sjenci. Jarama, superautomobil iz ranih sedamdesetih, dijelio je moćni V12 sa svojim slavnijim rođacima, ali nikada nije stekao istu popularnost, a ove godine slavi 55. rođendan, a mi vam donosimo priču o zaboravljenom Lamborghiniju koji zaslužuje više pažnje...
Ako se izuzmu SUV modeli LM 002 i Urus, stvoreni pod uticajem savremenih tržišnih zahtjeva, Jarama je bio posljednji GT model marke s motorom postavljenim ispred vozača. Iako su Miura i Countach zauzeli mjesto među legendama zahvaljujući revolucionarnom dizajnu i inovativnim rješenjima, ranih sedamdesetih je bila ravnopravan član Lamborghinijeve ponude.

Ipak, za razliku od svojih slavnih savremenika, rijetko ko bi je nazvao najelegantnijim ili najpoželjnijim modelom brenda. Nazvana po španskoj regiji poznatoj po uzgoju borbenih bikova, kao i čuvenoj trkačkoj stazi, Jarama je predstavljena 1970. godine na sajmu automobila u Ženevi kao nasljednik modela Islero 400 GT.

Zanimljivo je da je upravo Ferruccio Lamborghini često govorio da mu je Jarama najdraži model, jer je nudila sportskiji doživljaj od Espade, a istovremeno bila praktičnija od Miure.

Njen dizajn izaziva podijeljena mišljenja – dok je neki vide kao neskladno oblikovan automobil s neobičnim proporcijama, drugi prepoznaju autentičan duh klasičnih Gran Turismo modela. Iako djelo čuvenog Marcella Gandinija, dizajnera Miure i Countacha, Jarama je imala nesvakidašnja stilska rješenja.
Njene visoko postavljene lukove točkova presjecali su prednji i zadnji branik, a Pop-up svjetla s djelimičnim poklopcima ostali su njen najupečatljiviji vizuelni detalj. Ipak, zadnji dio vozila nije bio podjednako upečatljiv i često je padao u zaborav. Unutrašnjost je bila raskošna, sa kožnim presvlakama, klima uređajem i prostranim sjedištima, što ju je činilo idealnim automobilom za duža putovanja.

U to vrijeme, Lamborghini je započeo tranziciju ka automobilima s centralno postavljenim motorima, počevši od Miure, a kasnije i njenog nasljednika Countacha. Napred smješteni 3,9-litarski atmosferski V12 motor sa šest dvostrukih Weber karburatora razvijao je 350 KS u GT verziji, dok je GTS verzija imala 365 KS koji su bili dovoljni za maksimalnu brzinu od 260 km/h.

Jarama je jedan od najređih Lamborghini modela, sa ukupnom proizvodnjom od 328 primjeraka i iako nije bila među najpoznatijim Lamborghinijevim modelima, ostala je vjerna filozofiji brenda poznatom po kombinovanju luksuza, sportskih performansi i ekskluzivnosti.

Danas se primjerci ovog modela mogu naći po cijenama od 100.000 do 200.000 eura, u zavisnosti od stanja, što ga čini relativno pristupačnim klasikom u svijetu egzotičnih automobila.