Lamborghini Jarama

Zaboravljeni "bik" koji zaslužuje poštovanje

Dok su Miura i Countach postali legende automobilskog dizajna, jedan Lamborghinijev model iz iste ere ostao je u sjenci. Jarama, superautomobil iz ranih sedamdesetih, dijelio je moćni V12 sa svojim slavnijim rođacima, ali nikada nije stekao istu popularnost, a ove godine slavi 55. rođendan, a mi vam donosimo priču o zaboravljenom Lamborghiniju koji zaslužuje više pažnje...
13 Mart 2025

Zaboravljeni "bik" koji zaslužuje poštovanje

Ako se izuzmu SUV modeli LM 002 i Urus, stvoreni pod uticajem savremenih tržišnih zahtjeva, Jarama je bio posljednji GT model marke s motorom postavljenim ispred vozača. Iako su Miura i Countach zauzeli mjesto među legendama zahvaljujući revolucionarnom dizajnu i inovativnim rješenjima, ranih sedamdesetih je bila ravnopravan član Lamborghinijeve ponude. 

Lamborghini Jarama GT 1970 1280 44c9d6d9ac56a5a9210cec96b00b86589c

Ipak, za razliku od svojih slavnih savremenika, rijetko ko bi je nazvao najelegantnijim ili najpoželjnijim modelom brenda. Nazvana po španskoj regiji poznatoj po uzgoju borbenih bikova, kao i čuvenoj trkačkoj stazi, Jarama je predstavljena 1970. godine na sajmu automobila u Ženevi kao nasljednik modela Islero 400 GT.

Lamborghini Jarama GT 1970 1280 57c829a6f88c7574eaffa575304ecb2a9b

Zanimljivo je da je upravo Ferruccio Lamborghini često govorio da mu je Jarama najdraži model, jer je nudila sportskiji doživljaj od Espade, a istovremeno bila praktičnija od Miure.

Lamborghini Jarama GT 1970 1280 91d0a57488f217d8a2b10199d1476ce564

Njen dizajn izaziva podijeljena mišljenja – dok je neki vide kao neskladno oblikovan automobil s neobičnim proporcijama, drugi prepoznaju autentičan duh klasičnih Gran Turismo modela. Iako djelo čuvenog Marcella Gandinija, dizajnera Miure i Countacha, Jarama je imala nesvakidašnja stilska rješenja.

Lamborghini Jarama GT 1970 1280 9a5695e77cc2cf9f3d5ccec4a0da2b2c7a

Njene visoko postavljene lukove točkova presjecali su prednji i zadnji branik, a Pop-up svjetla s djelimičnim poklopcima ostali su njen najupečatljiviji vizuelni detalj. Ipak, zadnji dio vozila nije bio podjednako upečatljiv i često je padao u zaborav. Unutrašnjost je bila raskošna, sa kožnim presvlakama, klima uređajem i prostranim sjedištima, što ju je činilo idealnim automobilom za duža putovanja.

Lamborghini Jarama GT 1970 1280 e6b96d212c0db8f68e79e6cf1108115170

U to vrijeme, Lamborghini je započeo tranziciju ka automobilima s centralno postavljenim motorima, počevši od Miure, a kasnije i njenog nasljednika Countacha. Napred smješteni 3,9-litarski atmosferski V12 motor sa šest dvostrukih Weber karburatora razvijao je 350 KS u GT verziji, dok je GTS verzija imala 365 KS koji su bili dovoljni za maksimalnu brzinu od 260 km/h.

Lamborghini Jarama GT 1970 1280 5a3637c79937b5590e76645de15ffd6121

Jarama je jedan od najređih Lamborghini modela, sa ukupnom proizvodnjom od 328 primjeraka i iako nije bila među najpoznatijim Lamborghinijevim modelima, ostala je vjerna filozofiji brenda poznatom po kombinovanju luksuza, sportskih performansi i ekskluzivnosti.

Lamborghini Jarama GT 1970 1280 cda84670bc6c784bd3c9858ae10b34d200

Danas se primjerci ovog modela mogu naći po cijenama od 100.000 do 200.000 eura, u zavisnosti od stanja, što ga čini relativno pristupačnim klasikom u svijetu egzotičnih automobila.

IZDVOJENI TEST


Test – Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV A6 4WD Allnat Caliography

Porodični sedmosjed, bogate opreme i ekonomičnog pogona

Radikalne dizajnerske promjene na smjeni dvije generacije za ljubitelje Hyundaija postale su s...