Volkswagen Touareg (2002-2010)
Visoka klasa, sa skupim manama
Prva generacija Touarega predstavljena je sada već daleke 2002. godine kao pokušaj njemačkog proizvođača da uđe u premium segment. Kao i njegovi nasljednici Touareg I platformu dijeli sa Porscheom Cayenne i Audijem Q7...
Volkswagen Touareg (2002-2010) 2.5 TDI (174 KS)
Prvi i ujedno najveći Volkswagenov SUV je od samog izlaska na tržište osvojio brojne simpatije ljubitelja terenskih vozila svojom atraktivnom pojavom. Upečatljivi vizuelni nastup nadograđen je 2006. godine sa redizajnom kada je Touareg dobio prepoznatljivu hromiranu masku, nova glavna i svjetla za maglu. Ugrađeni su i novi retrovizori i dinamičniji zadnji dio. U isto vrijeme sigurnost i stabilnost na cesti je unaprijeđena dodavanjem sistema ABS Plus i Side Scan, a opcionalno su bili dostupni i sportsko vješenje sa vazdušnim oslanjanjem, multifunkcionalni 3D ekran i audio sistem sa deset zvučnika.
Unutrašnjost kabine je izrađena od kvalitetnih i izdržljivih materijala. Na mnogim modelima vlasnici su se žalili na ljuštenje boje na prekidačima na instrument panelu što je kvarilo vizuelni dojam. Drvenim umeci u enetrijeru su takođe bili predmet kritika zbog pojave pukotina, što takođe nije bilo u skladu sa visokom početnom cijenom Touarega. Sjedišta su prilično udobna i presvučena kvalitetnim materijalima pa na njima nema tragova korištenja čak i nakon veoma velikih kilometraža. U kabini se udobno može smjestiti petoro odraslih putnika. Prtljažni prostor je izdašan i njegova osnovna zapremina iznosi 555 litara. Preklapanjem zadnje klupe može se povećati na 1.570 litara.
Praktičnost povećava i veliki broj pregrada u unutrašnjosti za odlaganje sitnica tokom putovanja, a zvučna izolacija kabine je na visokom nivou tako da je vožnja prijatna i pri većim brzinama. Antikorozivna zaštita karoserije je prilično dobro odrađena, mada se korozija može pojaviti oko zadnjih vrata i na spojevila prednjih krila i pragova. Turbodizelski petocilindraš zapremine 2,5-litara isporučuje 174 KS i može biti uparen sa šestobrzinskim ručnim ili automatskim mjenjačem. Sasvim dobro nosi veliku i tešku šasiju natovarenu putnicima i prtljagom, ali je i prilično „žedan“ tako da na štedljivu potrošnju goriva naročito u gradskoj vožnji treba zaboraviti.
Slaba tačka ovog motora je vodena pumpa koja je sklona trenutnom otkazivanju, kao i DPF filter koji se začepljava od česte gradske vožnje i prljavog goriva. Prilikom kupovine polovnog primjerka treba detaljnim pregledom utvrditi stanje komponenti ovjesa, pogotovo kod vazdušnog oslanjanja treba obratiti pažnju na stanje kompresora i vazdušnog ventila čiji su popravci i zamjene jako skupi. U obavezne operacije spada i kontrola diferencijala i kardana. Na pojedinim primjercima su se javljali problemi sa elektronikom, odnosno podizačima stakala i svjetlosnim grupama, a prilikom kupovine polovnog primjerka nije na odmet provjeriti ispravnost dizni i turbine.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.5 TDI (174 KS) |
Prosječno |
10,4 |
Najmanje |
8,6 |
Najviše |
14,3 |
Prednosti
Kvalitet izrade, upravljivost, udobnost, veliki prtljažni prostor, komfor, dizajn
Mane
Komponente ovjesa, kardanski prenos, diferencijal, elektronika, pojava korozije, ljuštenje prekidača, potrošnja
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
2.460 ccm |
Snaga |
110 KS |
Max obrtni momenat |
174 KS pri 3500 o/min |
Najveća brzina |
184 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,9 s |
Dimenzije DxŠxV |
475,4 x 192,8 x 172,6 cm |
Masa |
2.235 kg |
Osovinski razmak |
285 cm |
Prtljažnik |
555-1570 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2002. Lansiranje prve generacije, ulazak na tržište luksuznih SUV vozila.
• 2010. Predstavljanje druge generacije sa redizajniranim eksterijerom i poboljšanom tehnologijom.
• 2018. Izdanje treće generacije, sa naprednom tehnologijom i hibridnim opcijama.
⚠️ Obrati pažnju:
Boja na prekidačima u kabini znala je da otpadne u ranim fazama korištenja vozila
Kompresor vazdušnog oslanjanja je slaba tačka i veoma je skup za zamjenu
Vodena pumpa često zna otkazati bez bilo kakve najave i napraviti veliki problem
Više informacija o modelu Volkswagen Touareg pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.