vozi.ba ekskluziva

Veliki iskorak na viši nivo

Nakon što smo u desetom mjesecu prošle godine u Berlinu svjedočili svjetskoj premijeri druge generacije najvećeg Škodinog SUV modela Kodiaq, sada smo dobili priliku i za njegove prve vožnje na domaćem tlu...
10 Juli 2024

Vozili smo novu Škodu Kodiaq

Dolazak druge generacije Kodiaqa velika je stvar za Škodu u domaćim okvirima. Već godinama ubjedljivo najpopularniji brend na bh. tržištu gradio je i izgradio kod domaćih kupaca snažan imidž zbog kojeg su mnogi od njih danas bez oklijevanja spremni duboko zavući ruku u džep kako bi kupili i posjedovali velik, komforan i dinamičan automobil poput Kodiaqa. U praksi to znači da je interes domaće javnosti veliki, o čemu smo svjedočili i tokom prvih vožnji novog modela koje su organizovane na potezu između Sarajeva i hercegovačkog Blidinja.

20240708 174118

Za početak treba primijetiti kako je druga generacija Kodiaqa nadmašila prethodnika na svim poljima. Škodini inženjeri su se vodili tradicionalnom grupacijskom filozofijom „evolucija, a ne revolucija”, pa su prepoznatljiv izgled dobrim dijelom zadržali i modernizovali ga u skladu s aktuelnim trendovima koje promoviše „ModernSolid”dizajn. Novi dizajnerski stil češkog brenda promoviše i u prvi plan stavlja najsavremenija tehnološka dostignuća poput glavnih Top LED Matrix svjetala.

029 Explore SKODA'24 photo Sulejman Omerbasic

Maska hladnjaka je dobila novi oblik, te je blago isturena prema naprijed,dok je pozadi punu pažnju dobila široka reflektujuća „lajsna” spojena sa svjetlima moderne grafike. Dodatni naglasak stavljen je na zadnji krovni stub, koji je obložen svijetlom maskom. Off-road karakter istaknut je plastičnim oplatama donjeg dijela karoserije i vrata, dok je impresivna visina vozila dodatno naglašena klirensom od 192 mm. Personalizacija vanjskog izgleda omogućena je paletom od devet savremenih boja.

063 Explore SKODA'24 photo Sulejman Omerbasic

Standardna i ujedno besplatna je plava „uni” nijansa, za šest metalik boja potrebno je doplatiti 1.007 KM, dok će kupci koji se odluče za Velvet crvenu morati da izdvoje 1.677 KM.

20240708 183309Nova Škoda Kodiaq i redizajnirana Octavia ispunila očekivanja našeg urednika Edina Alića 

U ponudi je još jedna posebna metalik Bronx zlatna nijansa, čija je doplata ista kao za standardne metalik boje. Kupci Kodiaqa mogu da biraju i između osam aluminijumskih točkova u rasponu od standardnih 17 do maksimalnih 20inča, koliko ima model aerodinamičnih točkova Rila, čija pojedinačna doplata iznosi 2.845 KM.

064 Explore SKODA'24 photo Sulejman Omerbasic

Enterijer je pretrpio velike koncepcijske promjene te je tako postao još komforniji, ali i kvalitetniji i ekskluzivniji. To je omogućilo da se u standardna dva reda sjedišta ponudi uzoran prostor za noge i ramena, ali i da se značajno unaprijede mogućnosti prtljažnika, koji sada nudi osnovni kapacitet od čak 910 litara. Uz rekordno veliki prtljažnik čija se zapremina obaranjem naslona srednjeg reda sjedišta može povećati do kombijevskih 2.000 litara, najveće promjene donosi multimedijalni sistem.

0N7A4594 HDR

Digitalni instrumenti nude moderniju grafiku, dok je 13-inčni centralni ekran veći od dosadašnjeg, a samim tim pregledniji i lakši za upotrebu. Na radost ljubitelja klasičnih rješenja, komande klimatizacije i pratećih sistema zadržane su na tri okrugla „Smart Dial”potenciometra integrisana u centralni greben. Podsjećamo da centralni kontroler ima mogućnost da ponudi četiri različite upravljačke funkcije, što je prvo multifunkcionalno rješenje ovog tipa u Škodinim vozilima.

0N7A4512

Kvalitet materijala značajno je unaprijeđen, a na viši nivo podignuta je i sigurnost sa devet serijskih vazdušnih jastuka, te 12 ultrazvučnih senzora koji se koriste za nadzor okoline vozila. U serijsku opremu je uvršteno i devet novih sigurnosnih elemenata koji su u novim vozilima u Evropskoj uniji postali obavezni od 7. jula. Pogonska paleta zadržala je prepoznatljiva rješenja. Osnovu čini 1,5-litarski TSI benzinac sa 150 KS, a nadopunjuje ga 2.0 TSI sa 204 KS i opcionim pogonom na sva četiri točka. Što se tiče dizelaša, na raspolaganju je dvolitarski TDI sa 150 i 193 KS.

0N7A4571

Peto rješenje je potpuni novitet–hibridni pogon. Riječ je o plug-in hibridu sposobnom da oko 100 km prevali isključivo na struju. Bitno je istaći da sve pogonske jedinice stižu sa DSG prenosom snage na točkove, koji se na domaćim putevima pokazao dinamički veoma uvjerljivim. Ono što bismo posebno pohvalili, a zapazili smo nakon kratkih premijernih vožnji,jesu i značajno unaprijeđena zvučna izolacija kabine te udobnost aktivnog vješanja. Za sada je dostupan isključivo Selection paket opreme, s kojim ulazni model Kodiaqa 1.5 TSI 150 KS DSG košta 72.104 KM. S uvođenjem baznog Essence paketa cijena ulaznog modela dodatno će pojeftiniti.

081 Explore SKODA'24 photo Sulejman OmerbasicOCTAVIA

ŠKODA OCTAVIA

Zajedno s Kodiaqom na domaćem tržištu promovisana je i redizajnirana Octavia, koju smo u maju imali priliku voziti u Češkoj Republici. Najpopularniji automobil na bh. tržištu dolazi kao i Kodiaq s poznatim pogonskim rješenjima koje kod benzinaca čine 1.5 i 2.0 TSI agregati, a kod dizelaša provjereni 2.0 TDI s rasponom snage od 115 do 204 KS. Ulazni model Octavie sa Selection opremom i 1.5 TSI benzincem dostupan je od 46.383 KM, dok je za bazni dizel-agregat s istom snagom i opremom potrebno izdvojiti 51.181 KM.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...