Škoda Octavia Combi (2013–2015)

Velika iskoristivost po razumnoj cijeni

Karavanska varijanta popularne češke limuzine Octavije uživa popularnost na tržištu kao kvalitetan i pouzdan automobil sa velikim prtljažnim prostorom. Zahvaljujući tome, a i činjenici da je jeftinija od Passata, predstavlja dobru kupovinu...
18 Februar 2020

Velika iskoristivost po razumnoj cijeni

Škoda Octavia Combi (2013–2015) 1.6 TDI (110 KS)

Takoreći od samog početka proizvodnje Octavia je na našim prostorima gradila svoju uglednu poziciju i imidž pouzdanog i kvalitetnog automobila, jeftinijeg od čuvenog Passata. Ovo se naročito može reći za karavansku varijantu ili kako narod u šali kaže „lubeničara“. Za manji novčani iznos Octavia nudi automobil sa dosta više opreme od njemačkog „originala“. Treća generacija Octavije ne odiše nekom pretjeranom dizajnerskom originalnošću, ali rješenje prednjih svjetlosnih grupa ne ostavlja ravnodušnim.

Skoda Octavia Combi 2014 1600 42

Unutrašnjost je kao i na prethodnim generacijama skladno dizajnirana, sa vidljivim i dobro raspoređenim pokazivačima instrumet table. Iako je tabla izrađena od kvalitetne plastike, zna proizvoditi čudne krckave zvukove. U kabini ima dovoljno mjesta da se udobno smjeste četiri odrasle osobe i na dužim relacijama, materijal sjedišta je dosta izdržljiv i otporan na habanje. Prilikom kupovine preporuka je zaobići primjerke sa baznim nivoom opreme, jer je ponuda siromašna. Ovjes je po starom Škodinom receptu je tvrđe podešen i dobro podnosi naše ceste. Upravljač s progresivnim električno podesivim servo uređajem ima dobar odziv, a prebacivanje brzina je dosta lagano. Prljažni prostor iznosi 610 litara koji se preklapanjem zadnje klupe povećava na ukupno 1.740 litara. Na raznim testovima izdržljivosti nisu uočeni neki važniji nedostaci, što samo potvrđuje reputaciju Octavije.

Skoda Octavia Combi 2014 1600 2d

Najviše primjedbi je upućeno na finalni sloj laka. Ono što se ne primijeti jeste neravnomjerno nanošenje boje, što se lako otkriva jednostavnim instrumentom. Ali ono što se vidi jesu oštećenja nastala udaranjem kamenčića. Gotovo svi primjerci moraju ići na farbanje prednje haube i odbojnika poslije određenog vremena. Za pohvalu je antikorozivna zaštita koja je izvrsna i na najskrivenijim mjestima pa problema sa korozijom imaju samo primjerci koji su neadekvatno popravljeni poslije sudara. Turbodizel agregat zapremine 1,6-litara koji isporučuje snagu od 110 KS se pokazao kao prilično pouzdan i zahvalan tokom eksploatacije. Na neku žustriju i sportsku vožnju treba zaboraviti, jer je on ipak namijenjen štedljivoj, udobnoj varijanti putovanja.

Skoda Octavia Combi 2014 1600 4c

Najveća mana ovog agregata su dizne osjetljive na loše gorivo i DPF filter koji se zapuši zbog gradske vožnje i kratkih relacija. Na pojedinim primjercima dolazilo je do curenja ulja na glavi motora, a ukoliko se nisu poštovali propisani intervali zamjene ulja dolazi do oštećenja turbine. Prilikom kupovine važno je pregledati stanje seta kvačila, čija zamjena je prilično skupa. DSG mjenjač je problematičan od samog početka tako da ga treba izbjegavati na polovnjacima. Kod skupljih modela znao je otkazati taster za startovanje motora, a komponente ovjesa znaju stradati od loših cesta. Na pojedinim primjercima je dolazilo do prodora vode u prtljažni prostor i kabinu zbog popuštanja kedera.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 TDi (110 KS)
Prosječno 5,1
Najmanje 4,0
Najviše 7,0

Prednosti

Udobnost, prostranost, mala potrošnja, prtljažni prostor, upravljivost, pouzdanost

Mane

Finalni sloj laka, krckanje komandne table, DSG mjenjač, curenje ulja, dizne, DPF filter, set kvačila, elektronika, ovjes, curenje vode u kabinu i gepek

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.598 ccm
Snaga 110 KS pri 3.250–4.000 o/min
Max obrtni momenat 250 Nm pri 1.500–3.000 o/min
Najveća brzina 192 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11 s
Dimenzije DxŠxV 465,9 x 181,4 x 146,5 cm
Masa 1.252 kg
Osovinski razmak 268 cm
Prtljažnik 610–1.740 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2012. Predstavljena je treća generacija Octavije u Mladoj Bolesav

• 2013. Na tržište stigla Škoda Octavia Combi 3. generacije

• 2014. Predstavljena verzija Scout koja odmah postaje popularna na svim tržištima

• 2016. U ponudu ulaze verzije SE Sport i SE Technology




⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 dizne

Dizne goriva su osjetljive na loše gorivo

 

Slika 2 ulje

Na pojedinim modelima dolazilo je do curenja ulja na glavi motora

 

Slika 3 lak

Prednji kraj vozila je zbog slabijeg sloja laka trpio oštećenja od kamenčića

 

Više informacija o modelu Skoda Octavia pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...