Test – Suzuki Swift 1.2 Hybrid

U gradu je kao riba u vodi

Jedan od najmanjih i najdugovječnijih malih gradskih automobila početkom 2024. godine predstavljen je u šestoj generaciji. Japanski proizvođač ostao je vjeran tradiciji zadržavši Swift ispod četiri metra dužine, ali i na nivou prosječne potrošnje od oko četiri litra benzina, koju mu omogućava novi laki hibridni pogonski sklop...
28 Januar 2025

U gradu je kao riba u vodi

Najnovija šesta generacija Swifta nije odstupila ni milimetar od poznate Suzukijeve filozofije kada je riječ o malim gradskim automobilima. Prva i najvažnija stvar jeste zadržavanje kompaktnih dimenzija ispod četiri metra dužine, tačnije na samo 386 centimetara, što japanskom modelu omogućava uzorne manevarske sposobnosti, odnosno kvalitet kojim više ne mogu da se pohvale preostali evropski konkurenti. Neki od njih su se produžili do čak 4,10 metara i stigli do donje granice kompaktne klase, izgubivši u međuvremenu gabaritne prednosti malih gradskih automobila. 

IMG 6834

Novi Swift je automobil koji se ne priklanja trendovima, već nudi specifičan estetski pristup. Japanski dizajneri napravili su veliki odmak u odnosu na prethodnika, a jedan od najinteresantnijih detalja jeste novi koncept poklopca motora, koji je sada dominantno izdignut iznad bokova vozila.  On je uslovio redefinisanje prednjeg branika, koji sada pokriva kompletnu čeonu površinu automobila sa centralno postavljenom maskom kao dominantnim detaljem. Većina njenog trodimenzionalnog saća je zatvorena, dok se samo pojedini segmenti koriste za protok svježeg vazduha, koji do rashladnog sistema dolazi primarno kroz nisko pozicionirani centralni otvor. 

IMG 0104

S prednje strane nema ništa agresivno, a ni sportski, već je sve umekšano i ublaženo i, na kraju krajeva, adekvatno prilagođeno gradskom karakteru malog japanskog automobila. Nova glavna svjetla visoko su pozicionirana, te istaknuta specifičnim linijskim dnevnim svjetlom. Za razliku od prethodnika, Swift više nema izdvojene maglenke, a njihova funkcija je integrisana u kućišta glavnog svjetla. Podsjećamo da se glavna svjetla serijski kombinuju sa LED tehnologijom koja, između ostalog, nudi i potpuno automatizovani sistem rada na prelazu između dugog i kratkog snopa. 

IMG 0070

Optički veoma interesantnim čini se kontrastno razdvajanje krova od ostatka karoserije. To je napravljeno na najjednostavniji način, sa crnom bojom krovnih nosača, zbog čega se pri pogledu s boka stiče utisak da krov lebdi iznad ostatka automobila. Lijep detalj sa strane predstavljaju i 16-inčni aluminijumski točkovi specifičnog dizajna s kojima su kombinovani pneumatici dimenzija 185/55. Pozadina je koncepcijski najsličnija prethodnom modelu, mada su svi njeni segmenti poput poklopca prtljažnika, branika i standardnih LED svjetala potpuno drugačiji i novodizajnirani. 

IMG 0036

Potpuno nova arhitektura instrument-panela donijela je dodatne centimetre u kabini, koja je dovoljna za ugodan transport četiri odrasle osobe. Kada je riječ o enterijeru, u Suzukiju s ponosom ističu da su unaprijedili multimedijalni sistem, a mi smo primijetili i napredak u kvalitetu završne obrade. Kada prvi put uđu u kabinu novog Swifta svi vozači koji su generacijski vezani za automobile proizvedene u prošlom vijeku, vjerovatno će osjetiti blagu nostalgiju za prošlim vremenima. 

IMG 0088

Naime, sam koncept Suzukijevog unutrašnjeg uređenja poprilično je konzervativan za današnje standarde i pripadnike digitalnih generacija. Oni stariji su srećni zbog toga, jer nema nijednog realnog argumenta kojim je moguće osporiti estetske kvalitete ili dovesti u pitanje funkcionalnost klasičnih analognih instrumenata, koji su kombinovani sa centralno postavljenim info-displejom. Vozač tu jednostavno pronalazi sve neophodne informacije. Ako želi da uđe u duboko analiziranje svoje vožnje, putem digitalnog displeja može da sazna mnoštvo zanimljivih podataka. Među njima su, osim standardnih podataka o prosječnoj potrošnji i o G-sili, napunjenosti baterije hibridnog sklopa i trenutnom angažmanu pogona. 

IMG 0049

Takav koncept uz multifunkcionalni upravljač s čak 14 aktivnih daljinskih komandi omogućava mu da većinu upravljačkih funkcija aktivira bez potrebe za ulaskom u meni multimedije kao što je to slučaj kod mnogih konkurenata. Pohvalu treba uputiti i na račun multimedijalnog sistema i ekrana osjetljivog na dodir. Grafički je značajno ispred dosadašnjih rješenja, a i koncepcijski je veoma dobro organizovan s uvodnim ekranom, koji nudi istovremeni uvid u: audio-sistem, navigaciju, autonomiju, meni sa devet najvažnijih prečica i, naravno, digitalni sat, koji je u japanskim automobilima nezaobilazan detalj još od devedesetih godina prošlog vijeka.

IMG 7584

S obzirom na to da je riječ o malom gradskom automobilu koji nije primarno predviđen za dugačka, turistička putovanja, osnovna zapremina prtljažnika od 265 litara više je nego dovoljna za svakodnevne zadatke. Ukoliko zatreba, Swift može da ponudi i dodatni prostor za prevoz tereta zahvaljujući preklapanju naslona zadnje klupe. Klima-uređaj je jednostavan za rukovanje, mada organizacija načina njegovog rada sa toplom i hladnom skalom, bez trenutne temperature istaknute brojevima, može da vas dovede u dilemu oko podešavanja željene atmosfere u kabini. 

IMG 7603

Ono što bi trebalo unaprijediti jeste i način na koji putni računar računa autonomiju vožnje, jer pravi velike skokove za 50, pa i do 100 kilometara kako pri smanjivanju tako i pri povećavanju. Za pohvalu su kvalitet završne obrade, a i dvobojne plastike stilski su skladno uklopljene. Cijena ulaznog modela sa istim pogonom kao kod testnog i GL opremom iznosi 29.400 KM i uz njega se u okviru aktuelne akcije dobijaju zimski pneumatici i metalik boja. Testni model sa GL+ paketom nešto je skuplji, ali i bogatije opremljen te košta 31.800 KM s zimskim pneumaticima. 

IMG 7592

POGON 

Benzinski vrhunac ekonomičnosti
Jedna od najvećih novosti koju sa sobom donosi šesta generacija Swifta vezana je za njegov pogonski sistem, koji u lakoj hibridnoj kombinaciji poput testne donosi spoj potpuno novog trocilindarskog benzinca i pomoćnog elektromotora, koji u praksi ostvaruju uzorno nisku potrošnju goriva. Novi 1,2-litarski atmosferski benzinac odlično skriva trocilindarsku koncepciju, a blage vibracije se osjete na upravljaču tek kada je hladan ili radi u mjestu. 

IMG 7701

Iako ima samo 83 KS i ne može da računa na podršku turbine, ne čini se inferiornim u Swiftu. To je dijelom rezultat činjenice da prilikom svakog većeg napora može računati na podršku starter-generatora koji raspolaže sa 3 KS i strujom napaja iz pomoćne litijum-jonske baterije. Dio zasluga za uzornu dinamiku ide i na račun odlično proračunatog petostepenog ručnog mjenjača, a dio opet na račun skromne mase od svega 919 kilograma, koliko testni automobil teži spreman za vožnju sa 37 litara goriva u rezervoaru. 

IMG 7619

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 12,5 sekundi, koje se u praksi doživljavaju puno dinamičnije. Najveća brzina od 165 km/h primjerena je automobilu gradskog formata koji se bez izraženijeg naprezanja pogona vozi veoma ugodno i po auto-putu. Prosječna potrošnja u okviru testa kretala se najčešće na nivou od 4,5 litara. Donja granica do koje smo se spustili iznosila je 3,6 litara, dok je maksimum na 5,5 litara, što Swift svrstava u jedan od najekonomičnijih malih gradskih automobila. 

IZDVOJENI TEST


Test – MG3 Luxury 1.5 Hybrid

Hibrid koji prednost daje struji

U trenutku kada mnogi automobilski brendovi odustaju od klasičnih gradskih automobila i mijenj...