Škoda Octavia (2017–2019)
Sve omiljenija limuzina na našim prostorima
Škoda Octavia je popularna zbog izraženog opšteg kvaliteta i rekordne ponude prostora u prtljažniku, ali i zbog mnogim ljudima najdražeg odnosa uloženo-dobijeno…
Škoda Octavia (2017–2019) 1.6 TDI (116 KS)
Prva generacija moderne Škode Octavije, čiji model nosi istu oznaku kao i prethodna verzija koja je bila u upotrebi nekoliko decenija ranije, dokazala je da češki proizvođač automobila pod okriljem Volkswagena može proizvesti vozila visokog kvaliteta. Ovaj trend kvaliteta nastavljen je i sa redizajniranom verzijom treće generacije Škode Octavie, koja je donijela mnogo novina i osvježen dizajn u odnosu na originalnu ideju. Za razliku od evropskih tržišta, gdje većina kupaca u ovoj klasi automobila preferira karavane, kod nas je limuzina češći izbor.
Na raznim testovima izdržljivosti, nisu primijećeni značajni nedostaci, iako su primjedbe usmjerene ka finalnom sloju laka. Neravnomjerno nanošenje boje je nešto što nije odmah uočljivo, ali se lako otkriva jednostavnim instrumentima. Očigledna oštećenja, nastala udarcima kamenčića, su uočljiva na većini primjeraka, te gotovo svaki automobil zahtijeva farbanje prednje haube i odbojnika. Međutim, treba pohvaliti antikorozivnu zaštitu koja je izuzetna čak i na najskrivenijim mjestima, te problemi sa korozijom uglavnom pogađaju samo primjerci koji su neadekvatno popravljeni nakon sudara. Takođe, važno je obratiti pažnju na hladnjak rashladne tečnosti, jer kamenčići često pronalaze put kroz masku motora i mogu ostaviti ružna udubljenja na rebrima hladnjaka.
Do sada su curenja primijećena samo u ekstremnim slučajevima, pa osim estetskog problema, drugih problema obično nema. Vlasnici su najviše primjedbi uputili prema oblogama u unutrašnjosti, iako nisu ni malo lošeg kvaliteta s obzirom na klasu automobile. Oni koji su tražili nešto više često su bili spremni da izdvoje više novca za DSG mjenjač. Međutim, ispostavilo se da je ovaj mjenjač radio prilično konfuzno, posebno u gradskoj vožnji. Nakon ažuriranja softvera korišćenje je mnogo ugodnije, iako i dalje nije idealno po mišljenju nekih vozača. Od standardnih boljki skoro svih modernih dizela često se javljaju problemi sa EGR ventilom. Ovaj ventil može postati zaprljan ili blokiran, što može dovesti do gubitka snage motora, povećane emisije štetnih gasova i problema sa performansama vozila.
DPF (Diesel Particulate Filter) filter služi za filtriranje čađi iz izduvnih gasova kod dizel motora. Problemi s DPF filterom često se javljaju kod vozila koja se voze uglavnom na kratkim relacijama ili pri niskim brzinama, što može dovesti do začepljenja ili oštećenja filtera. Škoda Octavija treće generacije može imati različite električne probleme, uključujući probleme sa centralnom elektronikom, električnim prozorima, osvjetljenjem ili senzorima. Ovi problemi mogu biti uzrokovani lošim kontaktima, oštećenim kablovima ili kvarovima u elektronskim komponentama.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 TDI (116 KS) |
Prosječno |
4,4 |
Najmanje |
4,0 |
Najviše |
4,7 |
Prednosti
Udobnost, pouzdanost, prostranost, realna cijena, efikasan motor, držanje vrijednosti, dostupan pogon 4x4
Mane
Finalni sloj laka, lupkanje obloga u unutrašnjosti, rad DSG mjenjača, klasične boljke modernih dizela kao što su EGR ventil i DPF
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
116 KS pri 3.500 o/min |
Max obrtni momenat |
250 pri 1.500–3.000 o/min |
Najveća brzina |
203 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,1 s |
Dimenzije DxŠxV |
467 x 181 x 146 cm |
Masa |
1.230 kg |
Osovinski razmak |
268 cm |
Prtljažnik |
590-1.580 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2017. Na tržište stigao redizajn 3. generacije Škode Octavije
• 2018. Predstavljena sportska verzija Škode Octavije - Octavia RS.
• 2019. Škoda počela sa uvođenjem elektrifikovanih verzija svojih modela, uključujući i Octaviju.
⚠️ Obrati pažnju:
Modeli s DSG automatskim menjačem mogu iskusiti određene probleme, posebno u gradskoj vožnji.
EGR ventil može postati začepljen ili izazvati probleme s radom, što može uticati na performanse motora i povećati emisije.
LED svjetla čersto prave probleme. Ovi problemi uključuju otkazivanje pojedinih dioda, nestabilno svjetlo ili čak potpuni kvar svjetlosnog sistema.
Više informacija o modelu Skoda Octavia pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.