vozi.ba ekskluziva

Superb u kompaktnom izdanju

Škoda nije svoje kupce navikla na radikalne promjene u procesu restilizacije aktuelnih modela. Ni sa Octaviom nije priča drugačija jer su, čini se, djelovali tačno tamo gdje treba kako bi kompaktna limuzina ostala na tronu „bestsellera“. Sa svim novitetima na novom modelu lično smo se upoznali u okviru dinamičke prezentacije održane u Češkoj...
04 Juli 2024

Vozili smo novu Octaviu

Octavia se već po pojavljivanju prve moderne generacije 1996. godine svojom praktičnošću, kvalitetom i stilom nametnula kupcima, a zahvaljujući njoj marka je izgradila novi imidž. Vrlo brzo Octavia je postala najprodavaniji Škodin model, a do danas je put do kupaca pronašlo više od 7,5 miliona jedinica. Podsjetićemo da Octavia drži tron bestsellera na deset evropskih tržišta, a da bi ostala na tom putu kroz posljednje osvježenje joj je udahnuta nova doza elegancije, nova pogonska energija, ali i novi set sigurnosnih sistema.

20240509 125320

Osnova se nije mijenjala pa je nova Octavia posađena na modularnu MQB platformu koju dijeli sa rodbinom iz VW grupacije. No, kako je Škoda iskoristila svaki centimetar ove platforme tako je i dimenzijama i prostranošću ispred svoje rodbine što je i okom vidljivo. Novo lice sa restilizovanom maskom hladnjaka koja broji više vertikalnih lamela i novim oblikom prednjih svjetala samo pojačava osjećaj veličine Octavije. Osim novog stila dnevnih svjetala izvedenog od LED trake svoj dom u prednjim kućištima našla je i unaprijeđena verzija LED Matrix svjetala sa 36 modula, umjesto dosadašnja 24. 

OctaviaCombi 34front 4d2cdaab

Stražnji kraj se u osnovi nije uopšte mijenjao, ako zanemarimo potpuno novi elegantniji izgled branika. Vidljiv detalj je novi svjetlosni potpis u stop lampama s kojim se prati horizotnalna linija poklopca prtljažnika, dok su na dnubranika vidljive šire „mačije oči“ smještene na rubovima, taman da se ne ostavi prostora za lažne završetke izduvnih cijevi. Kako su istakli na prezentaciji prije premijernih vožnji pečat stilu Octavije će biti 8 dostupnih dezena lakometalnih naplataka koji će stizati u dimenzijama između 16 i 19 inča prečnika. 

OctaviaCombi Front F82d8b4b

Kako je riječ o osvježenom modelu nova Octavia je zadržalajednake proporcije. Stoga je jednak osjećaj prostranosti u unutrašnjosti. Vozačeva pozicija je jednakakao u prošlom modelu, ergonomska i sve se čini na dohvat ruke. Već pri otvaranju primjeraka rezervisanih za prve testne kilometre u Šeškoj Republici dala se primijetiti modernizacija infotainment sistema gdje su kao opcija ponuđeni ekrani dijagonale 13 inča, dok će u osnovi dolaziti na dodir osjetljivi 10 inčni ekran. Novost je integracija AI Chat bota u Laurin sistem (Laura je ime glasovnog asistenta kod Škode) pa se znašajno proširuje lista glasovnih komandi.

12 Skoda Octavia Combi

Konekcija sa pametnim telefonima je na novom nivou uz mogućnost bežičnog povezivanja sa AndroidAuto ili Apple CarPlay aplikacijama, a ako se već treba praviti fizička veza onda su tu USB-C portovi sa većim brzinama prenosa podataka. Očekivano, ladica sa induktivnim punjenjem baterije nije izostavljena i ovoga puta. Za svaku pohvalu je činjenica da je Škoda odlučila zadržati i fizičke tastere u nizu ispod ekrana multimedije, a mi smo se potajno nadali da Octavia zaslužuje rotacione kontrolere kakvi su predstavljeni u Kodiaqu, ali ipak nešto treba ostaviti za sljedeću generaciju.

OctaviaCombi Side D7f70b95

Ono što oku nije vidljivo, ali dodiru jeste osjetno je veća upotreba recikliranih materijala kojima je presvučena kabina. „Kožni“ detalji vuku porijeklo iz PET ambalaže, a enterijer će biti ponuđen u čak 9 različitih „Design Selection“ dezena. Uprkos novom porijeklu materijala primijetili smo da je završna obrada na očekivano visokom nivou, spojevi su besprijekorni, a tvrdi materijali odišu stamenošću i dugotrajnošću.

Pier Sk382 PA F34 copy 048569f9

Najvažnije nam je u okviru testnih vožnji bilo isprobati novi motor u ponudi jer je raniji trocilindarski motor ranije pokazivo nedostastak daha, dok smo otkrili daje novi model prodisao sa još jednim klipom u motoru uprkos maloj brojčanoj razlici u performansama. Nakon prvih dvjestotinjak kilometara provedenih na putu u osvježenoj Octaviji možemo zaključiti da je Škoda napravila poteze tačno tamo gdje je ranija Octavija počela pokazivati slabosti u svakom smislu. Dizajnerskim promjenama joj je nivo elegancije podignut na viši nivo do te mjere da neodoljivo podsjeća na za broj većeg brata Superba kojem bi mogla biti konkurentna u svakom smislu, osim po prostranosti i dimenzijama.

31 Skoda Octavia RS

Nismo vjerovanja da će ga ugroziti jer Superb ima svoje mjesto i tačno odabranu publiku, ali vjerujemo da će sa osvježenjem Octavija nastaviti dobro trasiranim putem uspjeha kao i raniji model koji je kod nas već isporučen u preko 600 primjeraka. 
Već početkom aprila mjeseca Škoda je pokrenula proizvodnju osvježenog modela Octavije u matičnoj fabrici u Mladoj Boleslav. Doduše, proizvodnja je privremenog karaktera jer je plan češkog proizvođača da zbog sve veće potražnje za modelom mjesto rođenja Octavije premjesti u kapacitetniju tvornicu u Kvasinyu gdje će proizvodnu traku dijeliti sa novim Kodiaqom. Dolazak pod bh nebo očekuje se već u julu ove godine, a cjene ne bi trebale drastično odstupati od aktuelnog modela s tim što će osnovna lista opreme biti uveliko naprednija i bogatija u odnosu na raniji model, dok osnovu motorizacije sada čini veći motor sa četiri cilindra. 

43 Skoda Octavia RS

Izmjene u sastavu motorizacije
Najveća novost sa osvježenom Octavijom je protjerivanje jednolitarskog turbobenzinca sa tri klipa iz ponude. Njegovo mjesto sada je predato prigušenom 1.5 litarskom TSI agregatu sa četiri cilindra koji je u stanju proizvesti 115 KS, a svoju snagu na prednje točkove može isporučivati putem 6 stepenog manuelnog ili 7 stepenog DSG automtatkog mjenjača. U ponudi je i jača verzija istog motora (150 KS), a ako se on upari sa DSG mjenjačem onda stiže u formi efikasnijeg blagog hibrida uparenog sa 48V sistemom starter-generatora. Ljubitelji performansi moći će računati na dvolitarski TSI koji sda dolazi sa 204 KS u osnovi, ili sa 265 KS u sportom nadahnutoj RS verziji. Dizelaša što se tiče još nisu krenuli stopama jednolitarskog turbobenzinca, a zaljubljenici u TDI motore mogu birati dvolitarski motor sa prigušenih 115 ili rasterećenih 150 KS uz mogućnost kombinacije sa ručnim mjenjačem od 6 stepeni prenosa ili DSG-om. 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...