Ford Focus
ST Edition specijalna verzija sportskog hečbeka za kraj
Ažurirani Ford Focus ST Edition zadržava istu prepoznatljivu plavu Azura boju karoserije, ali s proširenim setom sjajnog crnog dekora...
Posljednji Ford Focus ST Edition je predstavljen prije tri godine, odmah prije predstavljanja ažuriranog "običnog" Focusa., te je tako je ova posebna verzija hečbeka postala svojevrsni vrhunac prvog dijela životnog vijeka ovog modela. Slično je i sada, jer se očekuje da će era Focusa završiti 2025. godine, a direktne zamjene još uvijek nema na vidiku. Osjećaj oproštaja podržavaju i sami ljudi iz Forda, nazivajući redizajnirani Focus ST Edition svojim najnaprednijim hečbekom. Ažurirani Ford Focus ST Edition zadržava istu prepoznatljivu plavu Azura boju karoserije, ali s proširenim setom sjajnog crnog dekora. Unutrašnjost, obilno ukrašena umecima od ugljeničnih vlakana, takođe ima plave detalje. Takođe, uz doplatu je dostupan napredni audio sistem B&O snage 675 W s deset zvučnika.
Glavne promjene su se, naravno, odnosile na samu šasiju jer je verzija Edition opremljena podesivim amortizerima KW Automotive. Njihove opruge su čak 50% tvrđe od standardnih, dok je klirens smanjen za 10 mm. Ipak, vlasnik može samostalno prilagoditi klirens unutar dodatnih 20 mm. Pored toga, dostupno je 12 podešavanja kompresije i 16 podešavanja odskoka. Focus ST Edition dolazi sa posebnom tehničkom dokumentacijom koja opisuje optimalna podešavanja za različite uslove vožnje, uključujući i Nirburgring.
Još jedan jedinstveni element Editiona su crni 19-inčni točkovi za teške uslove rada, koji smanjuju težinu za 10%. Gume Pirelli P Zero Corsa, prednje kočnice Brembo i diferencijal sa elektronski kontrolisanim disk zaključavanjem (eLSD) su standardni. Standardna pogonska jedinica za model Focus ST je turbo motor 2.3 EcoBoost (280 KS, 420 Nm) uparen sa šestostepenim manuelnim mjenjačem. Ova kombinacija omogućava Focus ST Edition da ubrza do "stotke" za 5,7 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h.
Ford Focus ST Edition već je dostupan na nekim evropskim tržištima. Na primjer, u Velikoj Britaniji će Ford za njega tražiti najmanje 50 hiljada evra, što je za oko 6 hiljada evra skuplje od standardnog modela "ST-a".