Volvo S80 (2009–2011)

Sigurnost i udobnost na najvišem nivou

Najveća švedska limuzina je od samog početka vodila borbu za prevlast na tržištu sa njemačkim premium modelima, ali je kod nas teško dolazila u prvi plan kupaca...
15 Juli 2021

Sigurnost i udobnost na najvišem nivou

Volvo S80 (2009–2011) 1.6D (109 KS)

Druga generacija S80 predstavljena je 2006. godine i prošla je kroz tri redizajna. Bazirajući se na Fordovoj EUCD platformi, osim elegantnog dizajna, koji predstavlja spoj klasičnog stila i modernih trendova sa sportskim osobinama, ona donosi nove pogonske agregate i mnoštvo naprednih tehnoloških rješenja. Što se tiče unutrašnjosti i dodatne opreme, sve je na visokom nivou i izrađeno od najkvalitetnijih materijala uz uzornu završnu obradu, koja dolazi do uticaja sa godinama eksploatacije.

Volvo S80 2010 1600 42

Vozačko mjesto je ergonomski izvanredno oblikovano sa komandama nadohvat ruke, koje su u odnosu na njemačke limuzine malo neobično raspoređene, ali privikavanje je jednostavno i brzo. U kabini se može komforno i udobno na dužim putovanjima smjestiti petoro odraslih putnika, a mjesta za noge i glavu ne nedostaje na zadnjoj klupi ni visokim osobama.

Volvo S80 2010 1600 66

Za udobnost i bezbjednost putnika na najvišem nivou tokom vožnje, tu je čitav spisak dodatne opreme i sistema, po čemu je Volvo čuven. S80 je namijenjen udobnosti i komforu na dužim relacijama, tako da mekan upravljač i bez naglog odziva ne treba ni da čudi, mada se ova limuzina odlično ponaša u oštrijim krivinama i pri većim brzinama zahvaljujući brojnim sigurnosnim sistemima. Prtljažni prostor iznosi 480 litara, što govori da se radi o poslovno orijentisanoj limuzini, a ne porodičnom vozilu.

Volvo S80 2010 1600 83

Odabrani pogonski agregat je 1,6-litarski turbodizelaš od 109 KS, koji u ovako velikom i teškom vozilu djeluje apsurdno, ali se ipak dobro i pouzdano pokazao. Pruža performanse dovoljne za mirnu i udobnu vožnju, dok neku oštriju vožnju, nagla preticanja i startnost treba zaboraviti. Takođe, ukoliko imate tešku nogu na gasu, ova pogonska jedinica može postati prilično „žedna“ dizela. Kao i većina savremenih dizela slabe tačke i ovog pogonskog agregata su EGR ventil i DPF filter kojima uglavnom „presudi“ loš kvalitet goriva. Nije na odmet prekontrolisati agregat da nema curenja ulja na dihtunzima i stanje turbine.

Volvo S80 2010 1600 01

Zbog velike težine vozila i slabijeg motora dolazi do brzog trošenja seta kvačila i plivajućeg zamajca, a zamjena je prilično skupa. Problem sa elektronikom su jako rijetki, mada su prijavljivani nedostaci u radu start/stop sistema koji su uglavnom rješavani u garantnom roku. Velika težina vozila takođe utiče na komponente vješanja, prije svega na kugle, stabilizatore, selen blokove i ležajeve, koje „ubija“ vožnja po lošoj cesti. Volvo S80 pripada premium segmentu vozila, tako da ukoliko se odlučite za neki primjerak, treba da imate na umu da je njegovo održavanje i servisiranje takođe u „premium“ cjenovnom rangu... 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 D (109 KS)
Prosječno 4,9
Najmanje 3,9
Najviše 6,2

Prednosti

Kvalitet izrade, udobnost, bezbjednost, komfor, dodatna oprema, pouzdanost, vozne karakteristike

Mane

DPF filter, EGR ventil, curenje ulja, mjenjač, slab agregat, komponente ovjesa, strat/stop sistem, visoka cijena održavanja i popravki

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.560 ccm
Snaga 109 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 240 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 13 s
Dimenzije DxŠxV 485,1 x 186,1 x 149,3 cm
Masa 1.630 kg
Osovinski razmak 283,5 cm
Prtljažnik 480 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 1998. Predstavljena je prva generacija modela S80
• 2006. Na sajmu u Ženevi otkrivena je druga generacija S80
• 2010. Druga generacija je pretrpjela prvu restilizaciju i nadogradnju
• 2016. Prestala je proizvodnja modela S60 u korist nasljednika S90


⚠️ Obrati pažnju:

S80slika1kvačilo

Set kvačila se relativno brzo istroši zbog velike težine vozila, naročito ako se često po gradu vozi 

 

S80slika2dpf

DPF filter se zaprlja od dizela lošeg kvaliteta i gradske vožnje na kratkim relacijama

 

S80slika3ovjes

Komponente ovjesa zbog velike mase vozila stradaju na našim lošim cestama

 

Više informacija o modelu Volvo S80 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Test novog modela Volvo S80 iz 2008. godine sa 2.0 dizelskim agregatom čitajte u nastavku. Za više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...