Volvo S80 (2009–2011)
Sigurnost i udobnost na najvišem nivou
Najveća švedska limuzina je od samog početka vodila borbu za prevlast na tržištu sa njemačkim premium modelima, ali je kod nas teško dolazila u prvi plan kupaca...
Volvo S80 (2009–2011) 1.6D (109 KS)
Druga generacija S80 predstavljena je 2006. godine i prošla je kroz tri redizajna. Bazirajući se na Fordovoj EUCD platformi, osim elegantnog dizajna, koji predstavlja spoj klasičnog stila i modernih trendova sa sportskim osobinama, ona donosi nove pogonske agregate i mnoštvo naprednih tehnoloških rješenja. Što se tiče unutrašnjosti i dodatne opreme, sve je na visokom nivou i izrađeno od najkvalitetnijih materijala uz uzornu završnu obradu, koja dolazi do uticaja sa godinama eksploatacije.
Vozačko mjesto je ergonomski izvanredno oblikovano sa komandama nadohvat ruke, koje su u odnosu na njemačke limuzine malo neobično raspoređene, ali privikavanje je jednostavno i brzo. U kabini se može komforno i udobno na dužim putovanjima smjestiti petoro odraslih putnika, a mjesta za noge i glavu ne nedostaje na zadnjoj klupi ni visokim osobama.
Za udobnost i bezbjednost putnika na najvišem nivou tokom vožnje, tu je čitav spisak dodatne opreme i sistema, po čemu je Volvo čuven. S80 je namijenjen udobnosti i komforu na dužim relacijama, tako da mekan upravljač i bez naglog odziva ne treba ni da čudi, mada se ova limuzina odlično ponaša u oštrijim krivinama i pri većim brzinama zahvaljujući brojnim sigurnosnim sistemima. Prtljažni prostor iznosi 480 litara, što govori da se radi o poslovno orijentisanoj limuzini, a ne porodičnom vozilu.
Odabrani pogonski agregat je 1,6-litarski turbodizelaš od 109 KS, koji u ovako velikom i teškom vozilu djeluje apsurdno, ali se ipak dobro i pouzdano pokazao. Pruža performanse dovoljne za mirnu i udobnu vožnju, dok neku oštriju vožnju, nagla preticanja i startnost treba zaboraviti. Takođe, ukoliko imate tešku nogu na gasu, ova pogonska jedinica može postati prilično „žedna“ dizela. Kao i većina savremenih dizela slabe tačke i ovog pogonskog agregata su EGR ventil i DPF filter kojima uglavnom „presudi“ loš kvalitet goriva. Nije na odmet prekontrolisati agregat da nema curenja ulja na dihtunzima i stanje turbine.
Zbog velike težine vozila i slabijeg motora dolazi do brzog trošenja seta kvačila i plivajućeg zamajca, a zamjena je prilično skupa. Problem sa elektronikom su jako rijetki, mada su prijavljivani nedostaci u radu start/stop sistema koji su uglavnom rješavani u garantnom roku. Velika težina vozila takođe utiče na komponente vješanja, prije svega na kugle, stabilizatore, selen blokove i ležajeve, koje „ubija“ vožnja po lošoj cesti. Volvo S80 pripada premium segmentu vozila, tako da ukoliko se odlučite za neki primjerak, treba da imate na umu da je njegovo održavanje i servisiranje takođe u „premium“ cjenovnom rangu...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 D (109 KS) |
Prosječno |
4,9 |
Najmanje |
3,9 |
Najviše |
6,2 |
Prednosti
Kvalitet izrade, udobnost, bezbjednost, komfor, dodatna oprema, pouzdanost, vozne karakteristike
Mane
DPF filter, EGR ventil, curenje ulja, mjenjač, slab agregat, komponente ovjesa, strat/stop sistem, visoka cijena održavanja i popravki
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.560 ccm |
Snaga |
109 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
240 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
190 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
13 s |
Dimenzije DxŠxV |
485,1 x 186,1 x 149,3 cm |
Masa |
1.630 kg |
Osovinski razmak |
283,5 cm |
Prtljažnik |
480 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1998. Predstavljena je prva generacija modela S80
• 2006. Na sajmu u Ženevi otkrivena je druga generacija S80
• 2010. Druga generacija je pretrpjela prvu restilizaciju i nadogradnju
• 2016. Prestala je proizvodnja modela S60 u korist nasljednika S90
⚠️ Obrati pažnju:
Set kvačila se relativno brzo istroši zbog velike težine vozila, naročito ako se često po gradu vozi
DPF filter se zaprlja od dizela lošeg kvaliteta i gradske vožnje na kratkim relacijama
Komponente ovjesa zbog velike mase vozila stradaju na našim lošim cestama
Više informacija o modelu Volvo S80 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Test novog modela Volvo S80 iz 2008. godine sa 2.0 dizelskim agregatom čitajte u nastavku. Za više polovnih automobila klikni ovdje.